10 tajni o tome kako stvarno funkcionira svaki modni događaj

by | 5 rujna, 2014

Nigdje nije savršeno. Pa tako ni u svijetu mode. Donosimo vam popis čuvanih tajni kako stvari funkcioniraju iza piste, gdje stvari baš i nisu sjajne.

sipa_00677247_000084-490x745

1. Dizajneri plaćaju poznatim osobama da dođu na njihove revije

S dolaskom poznatih dolaze i mediji, koje je teško dovući na svoju reviju za vrijeme fashion weeka, kada se dnevno održava hrpa događaja. A što je veća zvijezda, to više stoji, ali je i bolja propraćenost.

2. Modeli rade besplatno

Modeli koji su tek zakoračili u svijet mode često rade za manje prestižne ili nove dizajnere, te nisu plaćeni za svoj rad. Umjesto toga dogovore se za “trampu” i dobiju komade odjeće u protuvrijednosti prethodno dogovorenog honorara. Ako im se ne sviđa odjeća tog dizajnera, nemaju o čemu pregovarati.

3. Urednici pozajmljuju odjeću i modne dodatke kako bi ih nosili na revijama

Većina urednika ne zarađuje basnoslovne svote, pa se, ako ne dolaze iz bogatih obitelji, moraju osloniti na pozajmice i poklone dizajnera kako bi se sredili dovoljno dobro da budu fotografirani i možda na nekoj stranici časopisa.

4. Odlazak na reviju ima više veze s tim da budete viđeni nego da vidite odjeću

Činjenica je da ćete vjerojatno bolje vidjeti odjeću online, a i nakon revije ionako će različiti urednici birate komade i pokazivati ih u svojim izdanjima, prije nego što ćete ih moći kupiti. U svakom slučaju, odlazak na reviju stvar je prestiža i toga da se zabilježi (po mogućnosti fotografijom) vaš dolazak, druženje s ljudima (i upoznavanje novih), te mogućnost da na društvenoj mreži objavite gdje ste i s kim.

5. Mjesto na kojem sjedite je od apsolutne važnosti

Društveni status može se iščitati po sjedaćim mjestima, od prvog reda na kraju piste i od kraja piste prema početku. Na njujorškom Fashion Weeku, prvo sjedalo s lijeve strane, na kraju piste, uvijek je rezervirano za Annu Wintour – urednicu “Voguea”. Glavni urednici i vodeći ljudi iz svijeta mode obično zauzimaju prvi red, kao i slavne osobe i veliki (bogati) kupci. Ako neki urednik završi na mjestu koje smatra degradirajućim, zahtijevat će bolju poziciju, što često može završiti verbalnim ispadima, ali i napuštanjem revije.

6. Nikad nema ničeg dobrog u poklon-vrećicama na odlasku

Osobe iz prvih redova obično dobiju poklončiće nakon revije, no ne brinite, obično je riječ o prilično neinspirativnim stvarima kao što su predmeti s logom dizajnera ili sponzora. Ponekad će se unutra naći kupon za lasersko uklanjanje dlačica na licu, ali te stvari rijetko tko iskoristi. Primatelji poklona, vrećice većinom proslijede asistentima ili ih jednostavno ostave na reviji.

7. Najčešće svi raspravljaju o tome koliko im je dosta fashion weekova

Svakodnevni posao uređivanja časopisa ili portala ne prestaje samo zato što vi morate svakodnevno posjećivati desetodnevni fashion događaj.

8. Odjeća koju vidite na pisti vjerojatno nije ono što ćete vidjeti u buticima

Nema veze koliko se modnim urednicima svidjelo ono što su vidjeli, ako to butici ne kupe, nikada se neće naći u široj prodaji. Prodavaonice često traže od dizajnera da naprave neke imitacije kako bi bilo više prodavano.

9. Svuda ima besplatnog alkohola

Na zabavama, naravno, ali i na samim revijama, u posebnim sponzorskim dijelovima koji su namijenjeni modnim urednicima kao mjesto predaha između revija. Pa se, ako niste oprezni, vrlo lako možete napiti, jer i ako tamo bude i hrane, ljudi je rijetko jedu, dok se oko pića nimalo ne srame.

10. Revije redovno kasne
Revije uvijek počnu barem 15 minuta poslije predviđenog vremena, a najčešće oko pola sata. Ponekad se radi o tome da dizajner čeka nekog posebno važnog urednika ili kupca, ponekad se modeli još uređuju ili se još šije odjeća.

Izvor: magazin.hr
Foto: Sipa