Ovako je izgledao susret stručnjaka koji oblikuju našu sutrašnjicu
Prošloga tjedna Zagreb je bio središte poslovne izvrsnosti i inovacija.Konferencija ChalLEANge 2024 powered by OTP, organizirana pod vodstvom C...
Različiti ljudi imaju različite reakcije kad je u pitanju organizacija doma. Dok kod jednih izaziva anksioznost, drugima predstavlja jednostavnu obvezu koje se lako rješavaju.
No organizacija ne predstavlja samo dovođenje u red svih prostorija te stvari koje posjedujete. Organiziranost utječe na čovjekove osjećaje te na pogled na svijet. Kada sve stvari u našem domu imaju svoje mjesto i svrhu, osjećamo se pozitivnije te lakše rješavamo ne samo prepreke vezane uz dom nego i ono čime se bavimo izvan doma te ono što u dom sa sobom donosimo. Dakle, neorganiziranost može itekako utjecati na kvalitetu našeg života te u isti unijeti nervozu, bezvoljnost, kao i manjak motivacije za rješavanjem svakodnevnih obveza i prepreka. Ako imate problema s organizacijom i pospremanjem doma te ako ste primijetili da to utječe negativno na vas, u nastavku ćete pronaći nekoliko savjeta koji će vam pomoći da postanete organizirani.
Napravite raspored
Iako smo posljednjih godinu dana svi proveli više vremena u svojim domovima nego izvan njih, većina ljudi izgubila je osjećaj za red. Sve je to dovelo do gubljenja rutine i uobičajenog ritma. No provođenje vremena u domu ne treba nas dovesti do odbacivanja rasporeda. Ako vam je život postao drukčiji, napravite si drukčiji raspored. Ako ga nikad niste radili, pravo je vrijeme da počnete. Istraživanja su pokazala da pravljenje rasporeda i zapisivanje obveza večer prije donose pozitivniji sljedeći dan. U raspored uključite i druge ukućane te svakome zadajte zadatke u skladu s njihovim mogućnostima.
Odradite 15-minutne dnevne projekte
Nemojte se pretrpavati projektima i obvezama, osobito ako tek krećete na put koji vas treba dovesti do veće organiziranosti. Napravite dnevne 15-minute projekte koje ćete sigurno moći odraditi. Završeni projekti donijet će vam osjećaj ispunjenosti te vas motivirati za daljnji rad.
Rascjepkajte veće projekte
Velik problem osoba koje su neorganizirane i koje se žele riješiti svog problema jest nemogućnost fokusiranosti na obavljanje jednog zadatka za drugim. Ako radite na velikom projektu, razdijelite ga na manje cjeline kako biste si olakšali. Primjerice, ako želite srediti kuhinju, krenite od jednog elementa ili jedne ladice te se posvetite najprije onome čega se želite riješiti, a idući dan posvetite slaganju namirnica. Ako želite posložiti ormar, najprije se usredotočite na vlastiti način života i na sve promjene kroz koje ste prošli od posljednjeg slaganja. Kad ste dobro razmotrili sami sebe, bacite se na rješavanje stvari koje vam ne trebaju i koje ste na bilo koji način prerasli. Sljedećeg se dana možete posvetiti slaganju preostale odjeće.
Foto: Brooke Lark/Unsplash