Inspirirani raznim podacima, preporukama putnika, recenzijama, preferencijama i drugim faktorima, kao i bogatim iskustvom vodeće tvrtke na tržištu kada je riječ o e-poslovanju i putovanjima, stručnjaci iz Booking.com-a otkrili su nam 8 glavnih predviđanja vezanih uz putovanja u 2017. Nastavite čitati i saznajte što privatni i poslovni putnici mogu očekivati tijekom sljedeće godine.
Trenutna podrška 2.0
Uz tehnološki napredak putnici postaju sve zahtjevniji i nestrpljiviji. 44% putnika već očekuje da će moći planirati svoj godišnji odmor u svega nekoliko dodira zaslona putem pametnog telefona i više od polovice (52%) očekuje da će se njihovo korištenje aplikacija za putovanja povećati tijekom 2017. Imajući to na umu, pokušavamo sve više koristiti tehnologiju kako bismo smanjili gnjavažu i eventualne poteškoće tijekom putovanja, trenutno ispunili očekivanja i potrebe putnika i poboljšali njihovo iskustvo uz preporuke i rješenja kojih se prije ne bismo ni sjetili. Tijekom sljedeće ćemo se godine baviti ovim očekivanjima kao nikad prije. Od podataka o najbližem bankomatu ili WiFi mreži do preskakanja redova za top atrakcije i dobivanja savjeta (dok ste na putu) o tome kako ćete najlakše preboljeti jetlag, bit će dostupno mnoštvo opcija za tehnologiju nadohvat ruke. A uz sve te uzbudljive novosti na području tehnologije i umjetne inteligencije, naše će se omiljene aplikacije iz jednostavnih opcija razviti u prave pravcate suputnike—čak prijatelje, koji će moći predviđati naše jedinstvene potrebe te će ih ispunjavati bez pitanja. Korištenje pametne tehnologije za trenutnu razmjenu poruka u skladu s preferencijama putnika kako bi se ispunile njihove potrebe i želje u stvarnom vremenu postat će normalna pojava, bez obzira na mjesto boravka. Neprimjetna podrška bit će vam uvijek nadohvat ruke.
Spajanje poslovnog i privatnog na putu
Sve veći broj putovanja u kojima se poslovno spaja s privatnim nastavit će rasti i u 2017., granice između poslovnog i privatnog postat će se manje primjetne te ćemo poslovna putovanja smatrati i prilikom za uživanje u svemu što odredište nudi. Od 40% globalnih putnika koji su ove godine putovali poslovno, 46% misli da će u 2017. još češće ići na poslovni put. Putovanja uključuju mnogo više od poslovnih suiteova i PowerPoint prezentacija. 49% poslovnih putnika već produžuje svoja poslovna putovanja kako bi mogli uživati još malo u odredištu, dok 3 četvrtine putnika (75%) planira učiniti isto (čak češće) tijekom sljedeće godine. Više se to ne smatra izgubljenim vremenom ili nepoželjnim za karijeru te se poslovna putovanja sve više smatraju prilikom za širenje vidika, traženje inspiracije i poslovno napredovanje. To je toliko izraženo da bi 30% putnika čak prihvatilo manje plaćen posao kada bi im to donijelo više poslovnih putovanja!
Želja za istraživanjem
Svijet nudi brojna neotkrivena mjesta, a 2017. obećava mnoštvo prilika za istraživanje i otkrivanje kao nikad prije. 45% putnika planira biti pustolovnije po pitanju odabira destinacije za sljedeću godinu, dok 47% želi istražiti mjesta u kojima nitko od njihovih prijatelja nije nikad bio. Bez obzira je li to treking do udaljenih planinskih sela ili pronalazak skrivenih dragulja privatnog smještaja u neotkrivenim dijelovima grada, primjećuje se povećanje interesa za autentičnim iskustvom na dosad neotkrivenim mjestima. 56% putnika u 2017. godini želi više putovanja koja će organizirati sami, a ovaj se trend posebno primjećuje među putnicima iz Brazila, Indije, SAD-a, Kine i Tajlanda. Top odredišta u kojima Hrvati mogu zadovoljiti svoj pustolovni i istraživački duh uključuju Maltu, Maldive, Poljsku, Tursku i Tanzaniju.
Um, tijelo i duša
Ljudi u današnjem užurbanom svijetu sve više smatraju putovanja načinom za vraćanje ravnoteže u svoj život. Gotovo polovica (48%) odlazak na odmor smatra dobrim trenutkom za preispitivanje i prilikom za donošenje boljih životnih odluka. U nadolazećoj godini mnogim će putnicima prioritet biti putovanja koja u prvi plan stavljaju zdravlje i obećavaju harmoniju uma, tijela i duše – posebno putnici iz Indije, Kine i Tajlanda. 44% putnika želi putovanje s naglaskom na spa tretmanima i opuštanju, a 38% putnika u 2017. godini želi putovanje koje će im donijeti zdravstvenu dobrobit. Ostavljanje dana plaćenog godišnjeg odmora za kraj godine napušta se čak i u najzahtjevnijim radničkim kulturama jer više od polovice radnika (51%) ima namjeru iskoristiti više dana svoga godišnjeg odmora tijekom nadolazeće godine nego što je to bio slučaj ove godine. Smještajni objekti diljem svijeta prilagođavaju svoju ponudu kako bi zadovoljili ovu rastuću potražnju. U 2017. neće biti teško pronaći raznolik izbor SanctuStays smještaja, smještajnih objekata od vila do apartmana, resorta i mnogih drugih, koji nude besplatne medicinske sadržaje, ljekovite spa tretmane, wellness radionice i vanjske sadržaje za promoviranje holističkog stila života i jasnijeg puta do samootkrivenja.
Ekološki prihvatljivo putovanje ili nikakvo putovanje
Održivo putovanje mnogima ima različito značenje, no ne može se poreći trend sve veće ekološke osviještenosti, održivosti i odgovornosti kod putnika kao i kod smještajnih objekata. U nadolazećoj godini više od trećine (36%) putnika planira odabrati ekološki prihvatljivije opcije putovanja nego što je to bio slučaj u 2016. i 2 od 5 (39%) putnika zainteresirana su za iskustvo eko-obilazaka na putovanjima. Ovaj se trend primjećuje u načinu na koji putnici sve više teže pronalasku načina da zadovolje svoje estetske potrebe na putovanjima uz očuvanje kulturnog i prirodnog okoliša, i to tako da biraju duže i prirodnije rute i načine transporta. Ekološki prihvatljivi boravci više nisu želja rijetkih, nego očekivanje mnogih. Kako godina napreduje, vjerojatno će se razviti sve veća diskusija o ekološkim inicijativama poput poreznih olakšica za ekološki osviještene putnike (41% putnika podržalo bi ovu inicijativu[i]), uvođenje međunarodnih standarda za održivi smještaj (podržava 41%) i prijevoznike koji putnicima nude više informacija o odstupanjima od normi emisija ugljičnog dioksida (podržava 26%).
Jednostavni užici
Putnici u 2017. bit će više inspirirani vlastitim težnjama nego materijalnim dobrima. 58% putnika planira prvenstveno trošiti novac na iskustva nego na materijalna dobra tijekom odmora u 2017. Putnike također sve manje zanima otmjeno uljepšavanje, a više ih zanimaju jednostavni trenuci i užici na putovanjima. Samo 10% putnika kaže da im je usluga batlera/konsijerža neophodna za uživanje u putovanjima u 2017. godini. Otmjeni i vrhunski kozmetički pribor također pripada prošlosti jer je samo 13% putnika navelo da su im ključni za uživanje u putovanjima u 2017. godini.
Kontakt s ljudima
Interakcija s osobljem i uspostavljanje odnosa na godišnjem odmoru bit će od sve veće važnosti za putovanja u 2017. godini. 42% putnika kaže da ne bi boravili u smještajnom objektu bez ljubaznog/uslužnog osoblja, pri čemu najbolje ocjene putnika dobivaju smještaji s doručkom i ryokani. I dalje je veoma bitno iskustvo prethodnih putnika jer je 40% putnika potvrdilo da ne bi boravili u objektu s više od tri negativne recenzije. U 2017. godini putnicima će osobni kontakt s ljudima biti apsolutno neophodan kako bi doživjeli odmor za pamćenje. Kao rezultat toga, možemo očekivati da će ljudska interakcija postati jedan od glavnih faktora putovanja u sljedećim mjesecima, što će potaknuti značajan napredak inteligentnih programa za razgovor (chatbot) u svrhu imitacije topline, osobnosti i spontanosti ljudske komunikacije i interakcije.
Let na mjesec
Putovanje je postalo stil života, i za sve veći broj putnika više ne predstavlja luksuz. Stoga ne čudi da se kod sve većeg broja ljudi pojavila želja za istraživanjem koja nije ograničena na ovaj svijet. 44% putnika vidi budućnost u kojoj ćemo uživati u odmoru u nekom još neotkrivenom dijelu naše galaksije ili u neslućenim dubinama oceana, što zapravo i nije toliko neizgledno koliko se čini. Spajanje tehnologije s rastućom željom za putovanjem u nepoznato dovest će do brojnih inovacija i napretka u putovanju u 2017. godini. Iako je svemirski turizam još uvijek u razvoju, putovanja u još neotkrivene, daleke dijelove svjetskih oceana već su u punom zamahu. Vlakovi velikih brzina stalno napreduju i očekuje se da će ubrzo povezivati putnike s još neotkrivenim dijelovima sjeverne Afrike. NASA istražuje supersonične putničke letjelice koja će omogućiti brže, ekološki prihvatljivije, sigurnije i tiše putovanje zrakom. Ne zaboravimo Teslino vozilo s autopilotom koje će u ljeto 2017. godine prvi puta samostalno “voziti” od Los Angelesa do New Yorka. Ova otkrića potiču našu maštu kao i kolektivnu želju za otkrivanjem dijelova koji nadilaze granice naše planete. Tko zna koje će se dodatne granice otvoriti tijekom sljedeće godine…
„Iskusiti nepoznato, upoznati razne ljude i kulture te testiranje novih granica ubraja se među najvažnije motive za putovanja u 2017. godini i to će sasvim sigurno biti uzbudljiva godina, kaže Pepijn Rijvers, Direktor marketinga u Booking.com-u. “Putnici će u 2017. godini imati neutaživu želju za pustolovinama, ali će isto tako imati na umu utjecaj koji ta iskustva mogu imati na lokalnu kulturu i probleme povezane s održivošću. Premda žudimo za personaliziranim odnosima s ljudima i poznatim osjećajem ugode, također očekujemo da tehnologije u razvoju poboljšaju naše iskustvo i približe nas stvarima koje su nam bitne na brži i inteligentniji način. Bilo da se radi o drugom kraju planete ili odredištu u neposrednoj blizini, želimo otkriti još više , tražeći pritom autentičnost i istinski osjećaj povezanosti na svakom koraku. Za nas u Booking.com-u, u 2017. godini nećemo se usredotočiti samo na odredišta, već i na ukupno iskustvo putovanja i pronalaženje novih načina koji će putnicima putem tehnologije omogućiti da u svakom trenutku slijede svoje strasti i stil putovanja koji im najviše odgovara.“