Isplati li se pre-black friday ponuda u Mangu? Evo što je pravi hit, a što bi moglo biti bolje…
Tradicionalno netradicionalna hrvatska "black friday" sniženja lagano se zahuktavaju, a mnogi već pripremaju svoje košarice i liste želja kako bi p...
Ideja za kolekciju 1ST rodila se u Londonu u veljači 2015. za vrijeme boravka na modnom tjednu. Inspiracija nije potekla od modnih insajdera već promatranjem “običnih” ljudi u metrou i na ulici. Individualnost, šarolikost stilova, rasa i vjera, opća neopterećenost, pogotovo godišnjim dobom i spolnoj namjeni modnih artikala, doveli su me do zaključka da se moderni ljudi novog doba ne drže modnih trendova a ujedno imaju toleranciju prema različitosti koja je pritom poželjna.
Posljednjih nekoliko godina kako više ne radim kao dizajner u modnoj industriji razmišljao sam što bih dizajnirao da dizajniram nešto za svoj gušt. Paralelno mi je Ivan Božić, upravitelj Socijalne zadruge Humana Nova iz Čakovca i moj dugogodišnji kolega iz modne industrije, sugerirao da napravim nešto svoje i da će mi oni izaći u susret. Nakon povratka iz Londona započeli smo realizaciju ideje.
Humana Nova između ostalih zapošljava osobe s invaliditetom i ostale marginalizirane osobe koje teško nalaze posao a mnoge od njih imaju iskustva iz recesijom ugašenih tekstilnih tvornica. Razmjenom iskustava i timskim radom punim tolerancije nastaju simpatični reciklirani tekstilni proizvodi a sada i moja prva samostalna kolekcija. Odjeća, obuća i ostali modni artikli koji bi završili u smeću, mogu se donirati u Humana Novu, oni će je reciklirati u nove proizvode a za više humanih gesti može se saznati na www.humananova.org
1ST kolekcija nije sezonski definirana i modni trendovi nisu u prvom planu. Gotovo cijela kolekcija je unisex, unisize i multinosiva, krojevi su takvi da se prilagođavaju svakoj građi tijela i spolu. Dizajn bi se mogao opisati kao recesijski što je zapravo jedini trend prisutan u kolekciji. Gotovo svi pojedinačni artikli se rastavljanjem, preokretanjem i stiliziranjem pretvaraju u novi odjevni predmet ili nekoliko njih za različite namjene, oba spola i drugačije boje i stila. Stroge “muške” linije kompenziraju se mekanim prirodnim materijalima. Svi artikli se nakon šivanja industrijski peru i kao takvi se dalje održavaju u kućnoj perilici bez da im se nakon toga promijeni dimenzija, pa tako i vuneni kaputi.
Kolekcija će na Schwarzkopf Cro A Porter-u biti prikazana u 30-tak izlaza, nosit će je većinom muški modeli različite građe tijela kako bi se demonstrirala opisana multinosivost. Zaštitno lice na najavnim fotografijama je Nicola Rossi iz Zagreba, student građevine koji se između ostalog bavi sportskim penjanjem i pleše capoeiru a svojim izgledom i lifestylom utjelovljuje duh kolekcije 1ST.