Instagram je uveo nostalgičnu Y2K novost koju su mnogi željno iščekivali
Društvena mreža Instagram objavila je veliku novost, koja je posebno razveselila fanove razdoblja 2000-ih te milenijce koji su svojedobno "žarili i...
Zdenka Kovačiček, jedna od najznačajnijih osoba hrvatske jazz scene, nakon gotovo pedeset godina karijere, ove jeseni u izdanju Croatia Recordsa I u sklopu jesenske sezone Jazz.hr-a priprema novi dvostruki live album s mladim glazbenicima i novim jazz skladbama. Koncert će biti podijeljen na dvije tematske cjeline: s jazz standardima iz repertoara velike američke jazz pjevačice Elle Fitzgerald, i s autorskim skladbama hrvatske jazz pjevačice Lele Kaplowitz.
Na koncertu koji će se održati 4. listopada Zdenku Kovačiček pratit će Joe Kaplowitz na orguljama, Elvis Penava na gitari i Ratko Divjak na bubnjevima. Kao gosti na pozornici Zdenki će se pridružiti i Saša Nestorović na saksofonima, Ramon Reberšak na trubi i Lela Kaplowitz sa svojim glasom.
Zahvaljujući svojem smislu za interpretaciju i improvizaciju, kao i jazz primjerenu glasu, tijekom svoje dugogodišnje karijere, Zdenka Kovačiček afirmirala se kako na domaćoj, tako i na međunarodnoj jazz sceni. Osim izuzetno bogatom glazbenom karijerom, istaknula se i svojim brojnim nastupima na kazališnim daskama, a posljednja uloga u mjuziklu “Ella I Marylin” predstavlja vrhunac njezine karijere.
Veselite li se radu na novom albumu i suradnji s talentiranim jazz glazbenicima?
Veselim se, naravno. Jazz je oduvijek bio moja strast. Izdala sam 6 jazz albuma uključujući 2 reizdanja. Ovaj album zaokružit će moju karijeru na najbolji mogući način.
Po čemu će novi album biti poseban i drugačiji od svih ostali koje ste do sada izdali?
Do sada sam izdala 6 albuma jazza, a ovaj će mi biti poseban po nekoj povezanosti s velikom Ellom Fitzgerald jer su na jednom CD-u songovi iz mjuzikla Ella i Marilyn, a na drugom Leline kompozicije koje imaju naznaku klasičnog jazza. Joe svira sve na Hammond orguljama s još dva muzičara, što isto daje onaj zvuk izvornog jazza. Ovakvih prepjeva je oduvijek manjkalo, a dobrih tekstova još više. Oduvijek se puno snimalo na engleskom, no rijetko na hrvatskom jeziku.
Kakva je hrvatska jazz publika i raste li ona s godinama?
Kako se pojam jazz glazbe svakim danom sve više širi, samim time povećava se i broj glazbenika koji se žele okušati u jazzu. Iz istog razloga raste i interes mladih za jazz. Također jazz s godinama postaje sve zabavniji pa stoga počinje privlačiti i širu publiku.
U svibnju ste zaokružili ciklus od godinu dana izvođenja mjuzikla “Ella I Marylin”. Kako vas se dojmila ta uloga?
To je, mogu reći, vrhunac moje karijere. Upravo tu sam uspjela spojiti ljubav i strast prema jazz glazbi i prema kazalištu. Ella je oduvijek bila moj idol i uzor u jazzu, a kazalište moja nedovoljno ostvarena ljubav.
Jeste li ikad razmišljali o odlasku Iz Hrvatske i o tome da se bavite jazz glazbom negdje vani?
Ja sam vani i počela. Do sedamdesete godine pjevala sam po mnogim europskim klubovima. Poslije sam redovito bila pozivana na različite jazz festivale, najviše u ovoj regiji, dok sam sa triom Vanje Lisaka obišla jazz klubove Italije. Imala sam svoj stalni band u Grazu i Klagenfurthu, gostovala po Austriji više nego u Hrvatskoj, pjevala svake godine u Los Angelesu. Jazzeri su povezani u cijelom svijetu.
Tko su vaši najdraži jazz glazbenici?
Nažalost, mnogi moji idoli su nas napustili. Posljednji Vanja Lisak. Rado sam surađivala s Draženom Boićem, Miljenkom Prohaskom, Ladislavom Fidrijem, Igorom Savinom i ostalim glazbenicima stare garde, ali rado se odazivam i suradnji s mlađim muzičarima poput Igor Geržina. Uvijek posebno uživam i u izvedbama s Big Bandom HRT-a.