Tajne ljepote Jeanne Damas: Ovo su must-have proizvodi slavne Francuskinje
Jedna od najpoznatijih francuskih influencerica, Jeanne Damas prava je "poster djevojka" za izgled chic Francuskinja koje željno kopiraju žene dilj...
U povodu Dana planeta Zemlje 22. travnja, Booking.com, vodeća svjetska tvrtka u povezivanju putnika s najširim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, objavljuje izvješće s rezultatima svog najnovijeg istraživanja o održivim putovanjima (Sustainable Travel Report).*
Izvješće pokazuje da je trend ekoloških prihvatljivih putovanja sve popularniji jer većina putnika diljem svijeta (87 %) tvrdi da želi putovati održivo, a gotovo četvero od 10 (39 %) potvrđuje da u tome često ili uvijek i uspijeva. Međutim, 48 % kaže da nikada, rijetko ili samo ponekad uspije održivo putovati, što pokazuje da, unatoč tome što je ovaj trend sve popularniji, još ima puno prostora da se takve mogućnosti realiziraju.
Održivost počinje ondje gdje boravite
„Održivo putovanje“ je subjektivan pojam koji za različite ljude ima različite konotacije. Međutim, za gotovo polovicu putnika (46 %) „održivo putovanje” znači boraviti u ekološki prihvatljivim smještajnim objektima, što je na prvom mjestu popisa asocijacija putnika kada čuju pojam održivog putovanja. Najvažniji razlozi zbog kojih putnici biraju ekološki održive objekte su da žele pridonijeti smanjenju utjecaja na okoliš (40 %), žele doživjeti lokalno relevantno iskustvo (34 %) i žele se dobro osjećati zbog svog odabira smještajnog objekta (33 %).**
Što se tiče budućnosti, više od dvije trećine (68 %) putnika namjerava boraviti u ekološki prihvatljivom smještajnom objektu u 2018., što je više od 65 % u 2017. i 62 % u 2016. Također, postotak putnika koji nisu uzeli u obzir boravak u ekološki prihvatljivom smještajnom objektu jer nisu bili ni svjesni njihova postojanja i dalje pada pa je ove godine na 31 %, u usporedbi s 39 % i 38 % u 2017. i 2016. godini.***
Ekološka inspiracija
Kad je riječ inspiraciji putnika za održiva putovanja, čini se da je samo putovanje najveća motivacija. Šest od 10 (60 %) putnika kaže da su im inspiracija za održiva putovanja predivni krajolici s prošlih putovanja, dok više od polovice (54 %) kaže da ih inspiriraju vidljive posljedice utjecaja koji turizam može imati na odredišta.
Svladavanje ekoloških barijera
Iako percepcija dodatnih troškova ostaje najveća barijera putnicima koji žele da njihovo putovanje bude održivo, dvije trećine putnika (67 %) spremno je potrošiti barem 5 % više na svoje putovanje kako bi osigurali da će ono imati što je moguće manji utjecaj na okoliš. Najviše putnika iz Indije (njih 32 %) tvrdi da su spremni platiti 15 % ili više, a zatim slijede putnici iz Brazila (21 %) i Kine (18 %).
Istraživanja pokazuju da manjak informacija i nedostatak vjerodostojnih certifikata predstavlja značajnu prepreku za održiva putovanja (32 %), osobito u Indiji, Kini i Japanu, u kojima su to putnici naveli kao veću prepreku nego dodatne troškove.
S porastom zanimanja za održiva putovanja, putnici i dalje traže načine na koje jednostavnije mogu ispuniti te ambicije. Njih 40 % kaže da bi pomoglo kad bi stranice za online rezervaciju smještaja nudile opciju za filtriranje održivog ili ekološki prihvatljivog smještaja, a 32 % ih poziva da se uvede međunarodni standard za prepoznavanje ekološki prihvatljivog smještaja.
Kao dio njegova nastojanja da poboljša načine za otkrivanje i dijeljenje postupaka za poboljšavanje održivosti koje provode njegovi partneri, Booking.com je sklopio partnerstvo s organizacijama kao što je Green Key, međunarodno priznata organizacija s eko-oznakom koja se prema strogim kriterijima dodjeljuje onima koji na pozitivan način upravljaju okolišem. Booking.com namjerava na svojoj stranici istaknuti kao „održive” smještajne objekte koji su nagrađeni oznakom Green Key.
Ekološki prihvatljive opcije donose brojne prednosti
U prilog tome da mjere održivosti ne moraju nužno biti povezane s neugodnostima ide i činjenica da su brojni putnici diljem svijeta naveli da se trude putovati na održiv način jer sama aktivnost doprinosi pozitivnom doživljaju na njihovu putovanju.