Galerija Kranjčar vas poziva na otvorenje fotografske izložbe “Void”, međunarodno priznatog fotografa Nenada Šaljića koja će se održati u četvrtak, 14. 3., u 19 sati
Uz fotografije, publici će biti predstavljena i istoimena fotografska monografija koja prati Šaljićev silazak u podzemlje, u istraživanje špilja. Naime, Šaljić se od rane mladosti bavi speleologijom i planinarenjem te nadahnuće pronalazi u geološkoj povijesti Zemlje. Kako je u tekstu monografije istaknuo publicist Marin Jukić „..pojava speleologa nas vraća u današnjicu, njegova prisutnost sugerira puni krug egzistencije. Razlozi bivanja u špilji su se promijenili, ali opet smo tu… Nešto nas, uostalom, vuče tamnim i negostoljubivim mjestima, kročimo sve dublje u sve mračnije zakutke. Šaljić čovjeka prikazuje majušnim, jedva vidljivim. Neobuzdana provala svjetlosti na otvoru špilje rađa speleologa na užetu. Vraća li se, ovom simulacijom distopijskog turizma, preobraćena individua na početak povijesne priče? Speleologe, jednom kad primijetimo, nesvjesno potom tražimo na ostalim fotografijama. Avanturističko odnosno istraživačko spuštanje užetom naviješta kraj jedne ere, čisti rez kretanja po okomici donosi novi odnos snaga: suvremeni individualac, ne više zavisni pripadnik zajednice, zaposjeda špilju.“
“Void” je treća Šaljićeva umjetnička monografija, nakon “Matterhorn: Portrait of a Mountain” (Matterhorn: portret planine, sedmogodišnji projekt okončan 2015.g.) i “Birth of a Ship” (Rađanje broda, snimane između 2007. i 2009., dovršena 2017. godine). Šaljićevi su radovi dobili brojne značajne nagrade. Izlagao je u više zemalja i fotografije mu se nalaze u raznim međunarodnim zbirkama. Njegovu fotografiju Matterhorna izabrao je Louis Vuitton kao pozadinu za modnu reviju za svoju mušku kolekciju jesen-zima 2013./14. u Parizu. Fotografije iz serije “Void” bile su nadahnuće za kolekciju modne kuće Saxony u Australiji, 2013./14. godine.
Šaljića zastupa galerija Kunsträume / The Heinz Julen Art Gallery iz Zermatta, Švicarska.
Postav izložbe potpisuje Nenad Šaljić, monografiju je uredila povjesničarka umjetnosti Leila Topić, oblikovala Ana Zubić a sadrži tekstove Marina Jukića i Leile Topić.