“Sasvim iskreno” je novi podcast dviju terapeutkinja o stvarima koje nas sve ponekad muče
Novi podcast Sasvim iskreno, koji su pokrenule dvije uspješne terapeutkinje s dugogodišnjim iskustvom – Dubravka Fazlić i Teodora Delić, mjesto je ...
1. Nemojte raditi u krevetu
Ako je moguće odvojiti dio stana kao radni prostor, odvojen od ostatka vašeg životnog prostora. “U suprotnome, bit će vam teško isključiti se”, kaže savjetnik za karijere Ute Boelke. Ako nemate zasebnu prostoriju koristite neki paravan ili policu za knjige kako bi se jasnije odredila granica radnog i životnog prostora.
2. Držite se vremenskog rasporeda
Taj raspored ne treba i vjerojatno ne može biti strog poput onog u vašem uredu, kako kaže psihologinja Kristine Qualen. No, bez ikakvog plana, teško je obaviti posao. Razmislite o tome u koje ste doba dana najproduktivniji – rano ujutro ili možda nakon izdašnog doručka. Odredite kad će posao završiti i – već imate neki plan. Ako timski obavljate neke zadaće, razgovarajte sa šefom i kolegama kako biste utvrdili kada tko radi i kad trebate biti dostupni.
3. Odredite vrijeme za stanke
Najveći rizik rada od kuće je rad bez ikakvih stanki, kako kaže savjetnik za karijere Bernd Slaguis. Za vas je bolje planirati stanke i držati se toga. Možete svaka dva sata napraviti stanku od 15 minuta ili pratiti ritam rada i uzeti stanku nakon obavljene zadaće.
4. Nemojte raditi kućanske poslove
Izazovno je obaviti kućanski posao onog trenutka kad se pojavi, kako tvrdi Qualen. Pražnjenje perilice za posuđe, usisavanje ili pranje rublja odvlačit će pažnju s posla. Za vašu je koncentraciju bolje da odolite tim izazovima do planiranih stanki ili kraja dnevnog posla.
5. Uživajte u slobodnom vremenu
Na poslu svoje stanke ponekad provodite za radnim stolom, no kad radite od kuće, to nikako ne smijete činiti, kako tvrdi Boelke. “Dok radite od kuće možete se počastiti na način na koji ne biste na poslu”, dodaje Qualen. Šalica kave na balkonu, poziv prijatelju ili šetnja dobrodošli su.
6. Odredite ciljeve za svaki radni dan
Ponekad se vaš popis poslovnih zadataka čini beskonačnim. Možete izbjeći taj osjećaj utvrđivanjem prioriteta svako jutro: ‘Što danas moram napraviti?’ Nekima je dobar recept određivanje vremena kad moraju obaviti određene zadaće, poput termina poslovnih telefonskih razgovora ili pisanja izvješća, kako kaže Boelke. Na kraju dana pogledajte unazad kako biste provjerili što je dobro napravljeno i što se može popraviti.
7. Budite u kontaktu s kolegama
“Rad od kuće ne smije biti potpuna izolacija. Možda vaš tim može svakodnevno održati videokonferenciju kako bi ostao u kontaktu”, kaže Slaguis. Ako društvene mreže nisu dio vašeg posla, možda biste trebali utišati privatni mobitel tijekom radnih sati.
8. Poštujte kraj radnog vremena
“Kraj radnog dana, kad radite od kuće, znači da svjesno odlučite da stvari koje niste napravili mogu čekati do sutra”, kaže Slaguis. Kad završi posao, trebate ukloniti svoj laptop i poslovni telefon. Uvijek se tijekom rada može više učiniti, no kad je vaš ured ujedno i vaš dnevni boravak, morate imati disciplinu za reći: “Sad je dosta. Sutra je novi dan.”
Photo by Andrew Neel / Unsplash