Rad u toksičnom okruženju nema samo moć da vas natjera mrziti vlastiti posao već može dovesti do ozbiljnijih problema uključujući izgaranje, umor, anksioznost i depresiju.
Studije su pokazale da je biti sretan na poslu recept za uspjeh i produktivnost, ali pitanje je kako to postići?
Kao rezultat sve većih pritisaka, postaje previše lako zaboraviti na znakove toksičnog radnog okruženja.Bilo da opravdavate svog šefa što stalno viče, “jer je pod stresom”, ili odbacujete pasivno-agresivne komentare svog kolege kao da imaju loš dan, ova ponašanja se mogu brzo nakupiti i stvoriti toksično radno okruženje za sve oko vas, a ponajprije vas same.
“Otrovna radna kultura opisuje kulturu u kojoj je radno mjesto opterećeno međusobnim svađama, pasivnom agresivnošću, vikanjem po uredu, dramom i nezadovoljnim zaposlenicima do te mjere da to utječe na produktivnost. Rad u profesionalnom okruženju kao što je ovo također će utjecati na mentalno zdravlje zaposlenika.”, objašnjava Alexandra Lichtenfeld, poslovna mentorica u Client Mattersu za stylist.co.uk.
Znakovi toksičnog radnog okruženja
Nedostatak podrške i suradnje
Ovo se može očitovati kroz nedostatak podrške i suradnje kolega ili nadređenih. To uključuje nedostatak pružanja informacija ili resursa koje su vam potrebne za uspješno obavljanje posla. Također može uključivati ignoriranje vaših pitanja ili prijedloga, što stvara osjećaj izolacije i otežava napredovanje u radu.
Loše komunikacijske prakse
To se može manifestirati kroz netransparentnu, agresivnu ili pasivno-agresivnu komunikaciju na radnom mjestu. Nedostatak jasne komunikacije može dovesti do nesporazuma, konflikata i osjećaja nepovjerenja među kolegama i nadređenima. Također, tu je i osrednji tim menadžera koji je iznad vas, a oni ne znaju kako voditi tim i često rade pogreške koje ne žele priznati i ne znaju kako komunicirati.
Stalni osjećaj napetosti ili stresa
Stalni osjećaj nelagode ili tjeskobe može negativno utjecati na vaše mentalno i fizičko zdravlje te otežati obavljanje posla.
Jeste li znali da konični stres na radnom mjestu može imati ozbiljne posljedice po zdravlje, uključujući povećan rizik od anksioznosti, depresije i fizičkih bolesti poput kardiovaskularnih problema? Zato je i važno reagirati na vrijeme.
Nedostatak poštovanja i tolerancije
Nedostatak poštovanja prema vašim idejama, mišljenjima ili privatnom životu, kao i nepoštivanje vaših granica, diskriminacija ili omalovažavanje vaših stavova može stvoriti neprijateljsko okruženje koje narušava vaše samopouzdanje i motivaciju.
Izostanak pravednosti
Ako primijetite nepravilnosti u postupanju s zaposlenicima, kao što su nepoštene povlastice ili pristrana donošenja odluka, to može stvoriti osjećaj nepravde i nejednakosti među kolegama. Upravo taj nedostatak pravde može dovesti do gubitka povjerenja u organizaciju i narušiti moral zaposlenika.
U svakom slučaju, važno je prepoznati ove znakove na vrijeme i poduzeti korake kako biste zaštitili svoje zdravlje i dobrobit na poslu.
Ne zaboravite da otvorena komunikacija, podrška kolega i upravljanje stresom mogu biti ključni, a na kraju krajeva – uvijek je opcija zamijeniti posao i otići tamo gdje više cijene vaš rad i trud. Zar ne?