Emocionalno nedostupni partneri: Što kad blagdani dodatno naglase problem?
Blagdani, osobito Božić, mahom se percipiraju kao vrijeme ljubavi, obiteljskog okupljanja i zajedništva. I dok mnogi uživaju u svečanoj atmosferi, ...
S poznatom hrvatskom koreografkinjom popričali smo o ulozi žene i poduzetnice u svijetu plesa, 20. rođendanu njezinog studija Fusion te nadolazećim avanturama
Nina Vidošević dobro je poznato lice na plesnoj sceni i to već punih 20 godina. Ova hvaljena hrvatska koreografkinja još se u ranoj dobi odvažila na ono što se mnogi ne usuđuju – slijediti svoj mladenački san i pretvoriti ga u karijeru. Od djevojke koja je uz odlaske na fakultet organizirala brojne plesne nastupe i osnovala kultnu žensku grupu FlyGirlz, Nina je postala poduzetnica koja je stvorila koreografije za mnoge poznate pjevače, osmislila plesne showove za mnoge luksuzne hotele te osnovala studio Keiko, koji je tijekom godina bio plesno polazište i drugi dom brojnim malim i velikim plesačima. Ove godine Ninin plesni studio Fusion slavi 20 godina, što je uistinu veliki uspjeh za samostalnu poduzetnicu u plesnom svijetu, a Nina je u međuvremenu postala mama koja uspješno balansira privatni život s brojnim treninzima i organizacijom svojih vjernih suradnika. Popričali smo sa Zagrepčankom u čijoj su dvorani prve korake naučili brojni danas uspješni plesači i doznali kako je to biti žena u svijetu hrvatskog poduzetništva i hrvatske plesne scene.
Na prvu mi kao odgovor dolazi – nije teško. Ali samo zato što obožavam to što radim i koliko je god nekad izazovno raditi s toliko puno mladih ljudi, nemam osjećaj napornog rada. Ali svakako, ako malo stanem, mogu reći da je zahtjevno održati jedan level motivacije i kvalitete na toliki dugi period vremena. Pogotovo, ako uzmemo u obzir da je moja profesija ples, na što obično dobijem dodatno pitanje: “Ali čime se ti STVARNO baviš?”
Puno je toga ostavilo trag. Ali od svih projekata i postignuća u prošlosti, dva se ističu. To je svakako rani uspjeh plesne grupe FlyGirlz jer je cijeli proces bio spontan i neplaniran. Naša ljubav prema plesu i nastupima, zajedno sa sretnom činjenicom da smo bile talentirane za ples, iznjedrila je petogodišnji niz nastupa i projekata u kojima smo živjele, radile i uživale zajedno. I to je svakako bio jedan vjetar u leđa da nastavim sa svime i odaberem ples kao životnu profesiju.
Druga stvar su plesni showovi, odnosno predstave koje radimo za velike hotelske kuće u ljetnim sezonama jer se uvijek spoji neka super ideja i kreativa s odličnim timom ljudi, s kojima onda provedem i po tri mjeseca, što u dvorani, što na sezoni.
Mogu samo govoriti o osobnom iskustvu jer tek se u posljednje vrijeme svrstavam u poduzetnike iako sam među njima od samih početaka. Kako sam samouka, bilo je teško bez nekog mentora ili blueprinta po kojem bih se vodila, barem kad govorimo o ovoj branši. Puno seminara i edukacija, koje sam prošla, nisam mogla izravno primijeniti na ples jer je sve što radim dosta specifično. Ali s vremenom sam svugdje uzela ono što mi treba te malo-pomalo posložila neki svoj koncept rada, koji stalno raste i razvija se. Jer još uvijek učim.
A je li mi teže kao ženi? Svakako je bilo nezgodno kad sam kao mlada studentica dolazila na sastanke dogovoriti nastup cheerleadersica za velike sportske evente. Morala sam biti puno čvršća i glasnija od ostalih, da me se uopće posluša i doživi jer bi nas inače svrstali u “neke curice tu nešto plešu”. A to mi je tako neiskusnoj u tom poslu bilo teško jer sam se bojala da ne ispadnem agresivna i odbojna. No s vremenom sam našla balans i svoj glas.
Da će biti jako dobrih i jako loših dana, uvijek i u svakom poslu koji odaberemo. Kao što i mi imamo puls, ima ga i poduzetništvo. Što znači da je živo. Da radi. Tako da je, po meni, bolje imati loš dan na poslu koji ultimativno volimo, nego na onom koji smo prisiljeni raditi iz egzistencijalnih razloga. Jer na poslu provodimo više od pola svog života. Kako je Jim Carrey jednom rekao: “You can fail at what you don’t like, so you might as well take a chance on what you love.”
Ima ih puno, a neke su i private, pa nisu samo moje da ih dijelim. Ali uvijek volim ispričati ljudima kako sam oduvijek impresionirana sa Severinom, njezinom radnom etikom i odnosom s ljudima. Radili smo na par projekata skupa i nikad se nije bojala baciti u vatru, isprobati korake, poslušati upute i izvesti sve vrhunski. A uz sve to zapamtila bi i pozdravila sve ljude s kojima u tom trenu radi, od kamermana do plesača. Uvijek ljubazna, duhovita i pravi profesionalac.
Uf, teško pitanje. Svakako se mijenjalo s godinama, ali kako ne mogu odabrati jednu, onda ću navesti sve tri. Pink, Gwen Stefani i Taylor Swift. Mislim da bi to bio spoj profesionalnog i privatnog uživanja jer im se divim kao vrhunskim izvođačima, kao i zanimljivim ljudima.
U jednom trenutku bila je iznimno dobra situacija financijski. Mislim da je bio spoj manjeg broja kvalitetnih izvođača i većih budžeta u showbusinessu. Često kažem da je 2008. godina, koju navode kao jako kriznu u gospodarstvu, nama bila iznimno uspješna. Valjda, kad se nema za život, nađe se budžet da bude “kruha i igara”. Sad se štedi na svemu, tako da prvo otpada neki dio showa za koji menadžeri, agencije i izvođači misle da im ne treba. Nažalost, jednostavno neki još ne znaju kako dobar koreograf/kreativni direktor, s pravim timom plesača, može napraviti vizualni spektakl i usavršiti nastup uz pravi stage movement.
Sada ima puno više odličnih plesača u Hrvatskoj, otvorilo se puno studija i mogućnosti za učenje i rast, ali referirala bih se ponajprije na djevojke, koje su fenomenalne na razini cijele regije. Nažalost, nema dovoljno projekata da sve dobiju svoje zasluženo mjesto i dovoljno posla te se nadam da će se to promijeniti.
Ne. Koliko god grubo zvučalo, niti jedna društvena mreža ne može zamijeniti pravi trening i edukaciju. No porast takozvanih tik tok plesnih izazova je utjecalo na drastično srozavanje kvalitete, nerazumijevanje što je u stvari profesionalni ples i hvaljenje mediokriteta.
Ali zahvaljujući društvenim mrežama, nas ljudi lakše nađu, istraže sve mogućnosti i odaberu što žele. Jer komunikacija i informiranje lakši su nego ikad.
Spas. Znam da zvuči dramatično i možda malo patetično, ali plešem od malih nogu. I oduvijek mi je ples bio mjesto gdje nalazim neku svoju vrijednost. Kad smo mali, često tražimo potvrdu da vrijedimo i pripadamo te sam ja zahvaljujući tom talentu našla svoje mjesto pod suncem kad sam ga najviše trebala.
S godinama je ples prerastao u profesiju u kojoj sam upoznala ljude koji su mi sad i prijatelji i odabrana obitelj. Ne mogu zamisliti život bez plesa. Kroz njega sam odrasla, doživjela najveće uspone i padove te naučila sve što znam o životu i međuljudskim odnosima. I još uvijek učim jer je sad to full time posao koji zahtijeva opsežno znanje o poduzetništvu koje učim u hodu.
Još uvijek tražim balans, hahahaha!
Puno je tu multitaskinga otkad je ona došla u naš život. Iako ne volim multitasking jer smatram da se najbolji posao napravi kad si fokusiran na jednu stvar. Ali ključno je odvojiti neko vrijeme u kojem ne razmišljam o studiju i plesu jer je to 24 sata u mojoj glavi. I teško je to isključiti kad je toliko isprepleteno u mom životu.
Kćer ide u vrtić na šest sati dnevno unutar kojih pokušavam odraditi sve poslovne obveze, održavati kontakt sa prijateljima i pobrinuti se za neke svoje osobne stvari. Ali svakako sam puno produktivnija kad imam malo vremena. Kad nas raspored stisne, odjednom se puno toga stigne u sat vremena.
S jedne strane zahvalna sam na svim lekcijama i poteškoćama koje su me natjerale da odrastem, a s druge, sigurno bi bilo lakše da sam u startu uložila u neke edukacije o financijama, vođenju projekata i slično te da sam se posvetila odvajanju posla od emocija, što je u showbusinessu dosta teško. Svi smo dosta strastveni oko svog posla te svatko u projekt donosi svoj ego i iskustvo pa često od te silne energije nastane kaos. Ali ne bih to mijenjala ni za što.
Savjet je da što prije nađu mentora i da budu sigurne da sve rade s ispravnim namjerama. Na taj način bit će mirne kakav god ishod bio. I da, što više radim, to sam više uvjerena u žensku sposobnost da riješe apsolutno svaki problem.
U prosincu smo se posvetili našoj plesnoj produkciji u kojoj slavimo 20 godina i ulazak u božićne praznike te objavljujemo dokumentarni film o tome kako smo nastali, opstali i rasli kroz godine, što je donijelo puno nostalgije i lijepih emocija.
Nakon toga imamo kratak odmor, ali već smo u planovima za nastavak sezone, upise novih članova, mnogobrojna natjecanja i nastupe te evente koje organiziramo. Također dolazi i vrijeme kad pripremamo projekt koji jako volimo, a to je Zagreb Dance Convention ili skraćeno ZDC. To je plesna konvencija koja okuplja mnogobrojne plesače iz regije, a kao pedagoge dovodimo najbolje koreografe iz Europe i Hrvatske. Ovo će biti četvrto izdanje i iz godine u godinu sve je bolje, veće i posebnije. Tako da jedva čekamo 2025.!
Povodom 20. rođendana studija Fusion i rada Nine Vidošević snimljen je video s brojnim intervjuima, plesnim isječcima i uspomenama koje su koreografkinja i njezini suradnici stvorili tijekom dva desetljeća ove plesne avanture.
FOTO: Privatne fotografije