Ivana Legin: Je li vaša priča o novcu razlog zašto nemate novaca?
Svaki novčić ima dvije strane, pa tako i novčić vaše financijske situacije koju sada u ovom trenutku živite. Jedna strana novčića su alati financij...
Prikupite što više kontakata, posebno onih za koje mislite da bi vam mogli i izravno i neizravno pomoći oko pronalaženja posla ili širenja poslovnog kruga i prezentacije u poslovnom svijetu.
Društvene mreže danas su postale ne samo lakši način komuniciranja s prijateljima i poznanicima, nego i besplatan način prezentacije. I dok većina društvene mreže koristi za privatne svrhe, sve više osoba prepoznaje njihov potencijal koji koriste za svoju profesionalnu promociju i širenje veza i poznanstava u poslovnom smislu.
O čemu se zapravo radi? Na engleskom taj termin zove se „networking“, a na našem jeziku termin je umrežavanje. Konkretno, radi se o širenju kruga poznanika putem društvenih mreža, s kojima ste u određenom kontaktu i s kojima dijelite određene interese, a u svrhu predstavljanja i samopromocije u što boljem svjetlu kako bi lakše pronašli posao ili poslovne partnere, proširili krug klijentele.
Kako se „umrežiti“?
Stvorite profil na jednoj ili više društvenih mreža. Izaberite one na kojima su najviše aktivni vaši prijatelji, poznanici, jer ćete preko njih puno lakše graditi mrežu. S redovnim komuniciranjem i pozitivnim imidžom sigurno će vam biti lakše doći do ljudi koji vam mogu pomoći izravno ili neizravno u traženju posla ili širenju poslovnih planova ideja, pronalaženju poslovnih partnera.
Napravite savršen profil
Vaš poslovni profil treba izgledati – poslovno. Dakle, na njemu ćete djelovati isključivo u poslovnom kontekstu. Nećete objavljivati osobne fotografije, osim ako nisu zbog njihovog sadržaja prigodne za gradnju imidža. Na primjer, ako želite postati turistički vodič ili ako je za branšu u kojoj planirate pronaći posao poželjno veće iskustvo u putovanjima, govoru stranih jezika i sl. naravno da će vam fotografije s brojnih putovanja, kvalitetni opisi destinacija pomoći u građenju imidža. Prije nego što objavite bilo kakav opis, komentar i slično, provjerite ima li gramatičke ili pravopisne pogreške.
Zaboravite na vulgarne fotografije ili bilo kakve fotografije koje mogu narušiti vaš poslovni imidž. Imajte na umu da se gleda i mjeri svaka vaša riječ. Budite oprezni što pišete, na koji način se izražavate, što „lajkate“ i što i koga podržavate ili ne podržavate. Naša je preporuka da se ponašate apolitično, bez obzira na osobna uvjerenja, osim ako se konkretno ne planirate baviti nekom vrstom političke aktivnosti. No, i tada trebate biti iznimno oprezni prilikom izražavanja svojih mišljenja i stavova.
Prikupljate kontakte i preporuke
Prikupite što više kontakata, posebno onih za koje mislite da bi vam mogli i ravno i izravno pomoći oko pronalaženja posla ili širenja poslovnog kruga i prezentacije u poslovnom svijetu. Također, potrudite se da budete pozvani na društvene događaje, okupljanja, seminare, promocije, gdje se okupljaju poslovni ljudi određene branše ili generalno utjecajnije osobe iz političke, privredne, kulturne i druge branše.
Zamolite prijatelje i bliže poslovne suradnike neka vas slobodno preporučuju i uključuju u društvena događanja i promocije, koje se događaju na internetu, ali i uživo. Budite otvoreni za mogućnosti i nove stvari.
Budite aktivni, ali ne naporni i dosadni
Znate one osobe koje na društvenim mrežama vole svaki dan po nekoliko puta stavljati statuse, mijenjati fotografije, „lajkati“, komentirati, biti „svakom loncu poklopac“ i koliko one s vremenom počnu biti iritantne. Budite aktivni, ali dobro razmislite što ćete objaviti i kada ćete objaviti. Držite se poslovnih objava, nemojte pisati statuse kako kod kuće ljenčarite i slično. Pokažite da pratite što se događa u vašoj struci, kakvim se pozitivnim aktivnostima bavite, da ste otvoreni, ali ozbiljni, pokažite koji su vam interesi i sl.
Ako ćete „prijateljima“ na poslovnim mrežama zatrpavati profile s besmislenim statusima i komentarima, ljudi će vam polako početi otkazivati „prijateljstvo“ ili će misliti da ste naporni, te da tražite previše pažnje bez pravog razloga, da se brinete samo za svoje potrebe, što nije dobro za vaš poslovni imidž. Također, ako netko podržava vas, to znači da i vi imate obvezu podržati te osobe, naravno ako to ne šteti vašem imidžu. No, isto tako dobro razmislite što i na koji način podržavate.
Držite se nekoliko zlatnih pravila umrežavanja:
1. Važan je prvi dojam.
2. Nemojte izravno tražiti posao.
3. Pomažite drugima.
4. Istražite čime se bave vaši „prijatelji“ u mreži.
5. Proširite mrežu izvan vama poznatih granica.
6. Budite strpljivi.
Prvi u redu za posao
Kao što je većina svjesna, najbolji poslovi najčešće nisu objavljeni u oglasima u novinama i na internetu, nego se traže poznate osobe iz određenih poslovnih krugova. Odnosno, traže se ljudi s preporukama i dobrim imidžom, koji se stvara ne samo s kvalitetnim radom, nego i kvalitetnim umrežavanjem. Potrudite se biti među prvima u redu kada će netko tražiti novog djelatnika, partnera, poslovnog suradnika.
Možda će neki od vas reći da taj oblik promocije nije za njih, no možemo vam s velikom sigurnošću reći da većina osoba koje pametno vode svoje umrežavanje pronalaze željene poslove. Današnje vrijeme nije vrijeme za sram i zaziranje od pozitivne samopromocije na društvenim mrežama. Imajte na umu da ćete tim putem vrlo lako doći do potrebnih informacija, te puno lakše pronaći posao ili unaprijediti svoj poslovni status.
Izvor: ljepota.ba