“Sasvim iskreno” je novi podcast dviju terapeutkinja o stvarima koje nas sve ponekad muče
Novi podcast Sasvim iskreno, koji su pokrenule dvije uspješne terapeutkinje s dugogodišnjim iskustvom – Dubravka Fazlić i Teodora Delić, mjesto je ...
Naravno, klima-uređaj je u glavnoj ulozi, ali važna je procedura. Prošlog tjedna u Zagrebu je u kabini automobila izmjerena temperature zraka od nevjerojatna 74 stupnja Celzijevih. I kojih desetak stupnjeva manje je izuzetno opasno, a ne samo neugodno.
Stoga, ako ste bili neoprezni i ostavili automobil na suncu duže vrijeme, morat ćete biti oprezni. Jedan u nizu savjeta kaže da uđete u automobil, pokrenete motor i upalite klima-uređaj te otvorite sve prozore. Tako vozite bar jednu minutu. Potom zatvorite samo prednje prozore i nastavite voziti još bar minutu, a nakon toga zatvorite i stražnje prozore. Ova bi procedura trebala osigurati bržu izmjenu zraka u kabini, a time i donekle brže hlađenje. Tako barem tvrdi Nir Kahn, dizajner automobila koji je na svojem Twitter profilu objavio ovaj savjet, kako piše Motoring Research.
Dodatni savjeti
Bolje je spriječiti nego liječiti pa ćemo stoga završiti savjetom kako je zaštita od sunca, primjerice na vjetrobranu, itekako važna. Naime, ako kabina i površine interijera nisu izravno izloženi sunčevim zrakama, kasnije će kabinu biti osjetno lakše ohladiti.
Ako imate kabriolet, stvari su poprilično logične, ali nemojte zaboraviti da sličan efekt daje i krovni otvor. Naime, topli zrak se uvijek penje i najlakše će izaći kroz krovni otvor.
Nemojte razmišljati o dodatnoj potrošnji goriva zbog rada klime ili povećanog otpora zraka zbog otvorenog prozora. U gradskim uvjetima ona je minimalno veća, čak i s malo otvorenim prozorom, dok će na autocesti hlađenje biti učinkovito i sa zatvorenim prozorima. Sigurnost prije svega. Užarena glava i nedostatak hidratacije mogu završiti fatalno po vozača i putnike.
Mislite i na auto pa prije provjerite stanje rashladne tekućine i imajte rezervnu u prtljažniku. I da, postoji situacija kad je preporučljivo paliti grijanje. Samo ako vidite da se temperatura motora opasno podigla dok stojite u koloni, upalite grijanje i time ćete pomoći da se dio topline odvede iz motornog prostora. Nije zdravo, ali je ponekad potrebno.