Ona je majka, supruga i uspješna poslovna žena čiji je cilj borba protiv trgovine ljudima, odnosno sigurnije odrastanje djece i spokoj mladih u cijelom svijetu. U duhu planova koje UNITAS zaklada ima u Hrvatskoj, razgovarali smo s Anom Krstajić, globalnom ambasadoricom Zaklade.
Koja je Vaša tajna uspješnog balansa između privatnog i poslovnog života?
Balans kroz ostvarenost u obiteljskom smislu i kroz posao koji volim je moj životni smisao. To zapravo znači da ne ulažem napor u održavanje balansa jer vjerujem da samo usklađenost sa životnim izborima omogućava ravnotežu cjelokupne ličnosti. Dakle, u pitanju je moj izbor, način života i stav.
Uspijevate li napraviti osobnu distancu u odnosu na teme kojima se bavite?
U poslu u Zakladi njegujem osobnu distancu jer mi pomaže bolje razumjeti svoju ulogu pri suočavanju sa strahotama koje sa sobom nosi kriminalna industrija trgovine ljudima. Ona postoji i prihvaćam je kao činjenicu. U lancu trgovine ljudima su konkretni ljudi kojima je oduzeta slobodna volja, pravo na život, mir, odlučivanje, slobodu. Brutalnost psihofizičkog nasilja kojima su ti ljudi izloženi nepojmljiva je zdravom razumu, tako da svoj fokus usmjeravam na pitanja: Što osobno mogu promijeniti, na koji način mogu doprinijeti u rasvjetljavanju i prevenciji ovog fenomena?
Čime mjerite svoje uspjehe u UNITAS zakladi?
UNITAS je moja strast, način na koji zadovoljavam potrebu da pomažem najranjivijoj populaciji na svijetu – dakle djeci, mladim djevojkama i ženama koje potječu iz disfunkcionalnih sredina. Kad se u odrastanju djeteta udruže siromaštvo i neki oblik socijalne patologije, kao što su narkomanija, i(li) alkoholizam roditelja, onda se dijete razvija u ranjivu osobu i lak plijen za trgovce ljudima. Moja ambasadorska uloga u UNITAS timu jest osvijestiti ljude o rasprostranjenosti kriminalne industrije te, između ostalog, uvesti ih u važnost financijskih ulaganja u borbi protiv trgovine ljudima. Na taj način osiguravam opstanak i djelovanje UNITAS tima na dva kontinenta – u Europi i u Americi. Konkretno u Americi, UNITAS se bavi i intervencijom, što znači da radimo izravno sa žrtvama. Stoga sam posvećena njihovoj rehabilitaciji, resocijalizaciji i integraciji u normalne tokove života. Zahvalnost koju nam ti ljudi šalju kroz pogled, riječ, pismo, konkretno svjedočenje nečijem oporavku, to su moja snaga, radost i misija.
Na osnovi kojih pretpostavki predatori na internetu biraju potencijalne žrtve?
Predatori ne pretpostavljaju. Oni temeljito analiziraju profile na društvenim mrežama, nakon čega, gotovo kirurški precizno, izrađuju psihološki profil djeteta. Na osnovi objava na mreži, osobnih interesa, glazbe koju dijete sluša, a ponajprije na osnovi fotografija, nepogrešivo znaju tko je primjerice depresivan i u kojem segmentu je prisutna osjetljivost ili ranjivost. Njihova ciljna skupina su djevojčice i djevojke u dobi od devet do 25 godina. Djecom i mladima trguje se u cilju njihove seksualne eksploatacije, dok se muškarci najčešće šalju u krizna područja, odnosno u ratove.
Koje zabrane ponašanja na internetu mogu proizvesti kontraefekt kod djeteta?
Svaka akcija koja ne počiva na međusobnom povjerenju između djeteta i roditelja može proizvesti kontraefekt, tako da je najjednostavnije ne baviti se pretpostavljanjem kontraefekta, već izgradnjom osnovnog povjerenja i osjećaja sigurnosti u roditeljskom domu. To je baza za zdravo odrastanje i pravila u cjelosti, gdje spada i ponašanje na internetu, odnosno jedini način na koji da dijete usvoji granice i ne komunicira s nepoznatim ljudima na mrežama, ne postavlja svoje fotografije, ne tagira se i ne locira. To je sasvim dovoljno za početak.
Koji su planovi UNITAS zaklade kad je u pitanju njezin rad u Hrvatskoj?
“Karisma Hotels &Resort” postala je vlasnik hotela “Plat” koji će biti najluksuznija destinacija u Dubrovniku i cijeloj Hrvatskoj. Karisma grupacija poštuje stroge ekološke trendove i sigurnosne prakse u turizmu, tako da će UNITAS biti usmjeren na edukaciju cjelokupnog osoblja u pogledu sigurnosnih procedura u području kojim se inače bavimo. Veselimo se suradnji na ovom sjajnom projektu koji će i za nas biti gotovo svjetska referenca, a sve projekte koje imamo s hrvatskim organizacijama obnovit ćemo u okviru tekuće “HopeOn kampanje”.