Obožavamo fotografije s putovanja Barbare Lisak, pa smo je zamolili da nam izdvoji svoje najdraže destinacije

Upoznajte inženjerku okoliša koja zaobilazi popularne turističke destinacije

by | 26 lipnja, 2024
Barbara Lisak travel bloger

U moru travel Instagram profila, onaj Barbare Lisak osvojio nas je svojom posebnošću. Samozatajna inženjerka okoliša zaobilazi popularne turističke destinacije, birajući mjesta koja karakteriziraju prekrasni i drukčiji krajolici. Upravo je na svojim putovanjima razvila interes za fotografiranje pa sa svojim partnerom Velimirom ne samo da dijeli hobi i ljubav prema prirodi već i nas promatrače časti fotografijama zbog kojih bismo istog trena spakirali kofere.

Malo je reći da je Barbara naš Instagram travel crush, stoga smo poželjeli doznati više o ovoj putnici i fotografkinji, a nismo propustili ni upitati je koje su destinacije koje je posjetila na nju ostavile najjači dojam i ostale joj u najljepšem sjećanju.

Kad si i zašto počela putovati intenzivnije?

Intenzivnije sam počela putovati kad sam krenula na fakultet. Nakon završetka srednje škole počela sam raditi preko student-servisa, a prvi zarađeni novac iskoristila sam za putovanje u Budimpeštu. Postupno sam postajala sve strastvenija u planiranju putovanja, istražujući razne destinacije, prateći povoljne avionske karte, te iskoristivši svaku dostupnu priliku da istražim nova mjesta. Ljepota mjesta koja sam posjećivala potaknula su me na razvijanje interesa za fotografiju. Na putovanjima uvijek imam pratnju, partnera Velimira, koji sva naša putovanja snima i fotografira dronom te smo tako stvorili zajednički hobi, ljubav prema prirodi i fotografiji.

putovanje u nepal

Nepal

Što ti je najvažnije prilikom odabira destinacija na koje putuješ?

Kako istinski uživam u prirodi, uvijek težim posjetiti mjesta koja odišu prekrasnim i drukčijim krajolicima. Nisam sklona gužvama i vrlo turističkim destinacijama, a ako se ipak odlučim za takva putovanja, biram period izvan sezone kako bih izbjegla gužve te u gradovima obično boravim samo do tri dana.

Kao inženjerka zaštite okoliša, gledaš li na putovanja nešto drukčije?

Naravno! Kao inženjerka okoliša, definitivno gledam na putovanja s posebnim osvrtom na njihov ekološki utjecaj. Trudim se birati destinacije, ali i smještaj koji promiču održivi turizam i minimalno opterećuju okoliš. Možda je i moja struka razlog zašto toliko volim nordijske zemlje, gdje sam stekla dojam da ljudi doista žive u skladu s prirodom.

Koja je tvoja najdraža travel uspomena?

Vrlo je teško odgovoriti na ovo pitanje jer ih ima stvarno puno. Međutim, ipak bih mogla istaknuti jedno posebno mjesto i trenutak, a to je posjet crnoj plaži (Reynisfjara) na Islandu. Zašto mi je taj trenutak toliko drag, ponekad ni sama ne znam, no uvijek mi se misli vraćaju na tu plažu. Bilo je malo turista, što je za tu lokaciju prilično neobično. Vjetar je snažno puhao, valovi su udarali obalu, a čak se i osjećalo gibanje crnog vulkanskog pijeska. Partner i ja smo dugo sjedili u tišini, zagrljeni, promatrajući nevjerojatnu snagu prirode oko nas. U tom trenutku osjećala sam neopisiv mir i sreću koji su me potpuno preplavili.

putovanje madeira

5 destinacija koje morate posjetiti prema preporuci Barbare Lisak

Bilo mi je iznimno teško odabrati najdraže destinacije jer za svaku destinaciju imam predivne uspomene i nešto posebno što me za njih veže. Ipak, uspjela sam izdvojiti četiri države koje su me potpuno osvojile, uz jednu omiljenu destinaciju u Hrvatskoj kojoj se uvijek rado vraćam.

Norveška (Lofoten otočje)

Ova destinacija nadmašila je sva moja očekivanja. Posjetila sam Lofotene krajem siječnja ove godine. U to doba godine, dan ne traje dugo, a sunce većinom ostaje na horizontu stvarajući iluziju stalnog izlaska ili zalaska sunca. Lofoteni, prekriveni snijegom, izgledali su poput čarobnog svijeta pri čemu imate dojam da hodate kroz ružičasto-narančastu šećernu vatu. Bez obzira kojom cestom krenuli, visoke planine uzdižu se s crvenim ribarskim drvenim kućicama u podnožju.

Norveška je tada pokazala koliko priroda može biti snažna i impresivna, istovremeno podsjećajući koliko smo mi ljudi mali i krhki. Naime, Norvešku, a posebno sjever i područje Lofotena, pogodio je uragan Ingunn, najveća oluja u posljednjih 30 godina. Srećom, sve je prošlo dobro, a susjedi su odmah nakon oluje došli do nas provjeriti je li sve u redu. Tako sam imala priliku upoznati otočane koji su bili iznimno srdačni i voljni podijeliti svoje priče o životu na sjeveru.

Nakon oluje, uslijedio je tjedan predivnog vremena iako je važno napomenuti da se vremenske prilike mijenjaju svakih desetak minuta. Uhvatiti pogled na polarnu svjetlost bilo je izazovno, no ipak smo je vidjeli nekoliko noći. Iskustvo promatranja polarne svjetlosti uistinu je nešto posebno, teško opisivo riječima. Lofoteni su me osvojili svojom ljepotom, kulturom, vremenom te prirodom i apsolutno ostavili bez daha.

Putovanje u Norvešku

Norveška

Island

Otok na kojem se osjećate kao da ste na drugom planetu. Od crnih vulkanskih plaža do moćnih vodopada, prirodnih termalnih bazena, polarne svjetlosti, planina, i prekrasnih malih gradića… Posjetila sam Island u siječnju 2020. godine. Nije tajna da jako volim zimu, snijeg i hladnoću tako da sam i za putovanje na Island odlučila otići zimi, i nisam nimalo pogriješila.

Iako su dani kratki, kao što je uobičajeno na sjeveru zimi, to me nije spriječilo da istražim sve što sam planirala. Jedno od najdražih iskustava veže me za Island. Jedno jutro, dok je još uvijek bio mrak, krenula sam prema jugu Islanda duž poznate Golden Circle ceste. Zaustavila sam se u gradiću Vík i tada je dan počeo svitati. Na nebu su se pojavili oblaci u duginim bojama. Moj partner i ja u čudu smo gledali ovu nestvarnu pojavu. Tek kasnije saznali smo da su to polarni stratosferski oblaci, koji se pojavljuju izuzetno rijetko, nastajući usred specifičnih vremenskih prilika u stratosferi. Taj prizor dao mi je još veći osjećaj kao da nisam na planetu Zemlji.

Iako nisam ljubiteljica gradova, Reykjavik me oduševio. Nisam imala osjećaj da sam u glavnom gradu neke države. Gradnja nije visoka, što je, naravno, posljedica čestih potresa, a kuće su šarene i ukrašene prekrasnim grafitima. Uvijek mi je bila želja posjetiti Island tijekom erupcije aktivnog vulkana. Erupcije su postale učestalije u posljednje vrijeme, stoga Islandu poručujem: vidimo se uskoro!

Barbara Lisak

Island

polarna svjetlost island

Nepal

Odmalena sam sanjala o Nepalu i Himalaji. Nakon što sam diplomirala 2022. godine, odlučila sam si ispuniti tu želju. O tom putovanju mogla bih napisati puno toga jer sam doživjela puno nevjerojatnih trenutaka, ali istaknut ću one koji su me oborili s nogu.
Prvi put ušla sam u pravi budistički hram, gdje su obavljali obred i pjevali mantre. Osjećaji koji su me preplavili bili su neopisivi. Iako nisam razumjela njihov jezik, mogla sam osjetiti vibracije koje su proizvodili svojim glasovima i pjevanjem mantri. Tijekom putovanja imala sam priliku razgovarati s vodičima i lokalnim stanovnicima. Njihov pogled na život i smrt znatno se razlikuju od našeg. Oduševila me njihova skromnost i sreća koju pronalaze u najmanjim stvarima.

Nekoliko dana provela sam na samom jugu Nepala, gotovo na granici s Indijom, gdje se prostire džungla i nacionalni park Chitwan. Gledati divlje životinje u njihovom prirodnom okruženju, koje sam prije vidjela samo na malim ekranima, ploviti u malom drvenom čamcu niz rijeku dok su oko mene plivali krokodili – to su bila nezaboravna iskustva.

Himalaju sam istražila na dva načina – pješačenjem do 3000 metara nadmorske visine u regiji Annapurna te helikopterom do 4500 metara nadmorske visine u regiji Mount Everesta. Vidjeti ove impozantne vrhove Himalaje ostvarenje je svakog sna. Iako sam na 4500 metara nadmorske visine doživjela visinsku bolest, to me nije spriječilo da uživam u svakom trenutku.

Madeira

“Havaji Europe”, kako ga turisti često nazivaju. Na Havajima još nisam bila, ali zasigurno mogu reći da je Madeira raj na Zemlji. Čim sam izašla iz aviona, osjetila sam intenzivan miris cvijeća. Zahvaljujući suptropskoj klimi, u ožujku 2023. kad sam ga posjetila, bio je prepun raznolikog i egzotičnog cvijeća. Nisam mogla odoljeti a da ne kupim nekoliko vrsta cvijeća koje sad rastu i u mom vrtu kod kuće.

Dramatični klifovi koji se protežu duž obale ovog malenog otoka čine ga rajem za fotografe. Svaki dan trudila sam se biti na drugome mjestu kako bih zabilježila zadnje zrake sunca koje obasjavaju klifove i moćne valove na njihovom dnu. Jedna od najzanimljivijih atrakcija na Madeiri su male žičare koje voze s vrha klifova do podnožja, često vodeći do skrivenih plaža. Tijekom cijelog boravka, vrijeme je bilo izvrsno, pa je kupanje u oceanu postalo svakodnevna rekreacija.

Na Madeiri sam istražila neke od najljepših planinarskih staza, koje vode od jednog do drugog vodopada ili do samih vrhova klifova. No posebno zanimljiva staza za mene bila je ona koja vodi kroz plantažu banana. Banane koje rastu na Madeiri drukčije su od onih koje kupujemo u dućanu. Manje su veličine, ali slađe i aromatičnije, bogate mineralnim elementima iz vulkanskog tla na kojem rastu.

Istra

Kao posljednju destinaciju koja mi je posebno draga, odabrala sam Istru. Posjetila sam je više puta i svaki put me iznova očara. Preferiram posjete izvan ljetne sezone kako bih izbjegla gužve na ulicama šarmantnih istarskih gradića.

Jedan od gradova koji bih posebno istaknula jest Grožnjan. Prvi put posjetila sam ovaj čarobni gradić 2020. godine, kad zbog pandemije nismo mogli putovati izvan države. Ponovno sam se vratila tijekom ovogodišnjih uskršnjih praznika. Romantične uske ulice, kamene kućice, male trgovine s tradicionalnim istarskim proizvodima, odlični restorani, mačke, cvijeće, sve to čini šarm Grožnjana.

U Motovunu sam te jeseni prvi put probala bijele svježe tartufe s istarskim fužima (tradicionalna istarska tjestenina), a njihov okus urezao mi se u pamćenje. Planiram posjetiti Istru ponovno ove jeseni i pokušati pronaći bijele tartufe, naravno, organizirano, uz pomoć treniranih psa.
Osim gastronomske ponude, Istra je prepuna prekrasnih smještajnih objekata za odmor. Možete birati između hotela uz samu obalu ili smještaja u unutrašnjosti, u blizini brojnih vinarija i maslinika. Bez obzira na izbor, teško je pogriješiti prilikom posjeta Istri.