“No buy 2025.” daleko je najbolji viralni izazov dosad
Nakon što smo godinama na društvenim mrežama svjedočili sadržaju poput golemih haulova s desecima pomodnih odjevnih komada, viralnim kozmetičkim pr...
Postoje četiri različite vrste govornika – nesuvisli, koherentni, artikulirani i elokventan. Dobro je poznato da je zadnja vrsta govornika, najbolja vrsta – to su oni koji vladaju nad komunikacijskim vještinama koje utječu i uvjeravaju putem učinkovitog govora i govora tijela. Biti elokventan sa sobom donosi niz prednosti kojih nismo ni svjesni. Rječiti ljudi zvuče pametnije, bez obzira na njihovu stvarnu inteligenciju. Suprotno tome je također istina. Dakle, čak i ako ste iznimno inteligentni, no komunicirate nesuvislo, vaše prednosti jednostavno neće biti opažene od strane slušatelja.
Neovisno o tome koja ste vrsta govornika, dobra je vijest da se elokventnost, odnosno rječitost može naučiti, trenirati i savladati. U nedavnom članku Business Insidera doznali smo tri jednostavna koraka koje treba poduzeti kako biste postali elokventniji. Dakle, ako želite zvučati pametnije, naučite sljedeće tehnike komuniciranja.
Dok govorite, vaše tijelo često govori više od riječi. Napravite naviku da ono bude svrhovito i vama “prirodno”. Prvo, položaj leđa može uvelike utjecati na govor tijela kojeg predstavljate. Pogrbljena leđa sugeriraju na nedostatak povjerenja, dok druga krajnost, pretjerano tvrda i ravna leđa, daju uznemirujući osjećaj “borbe ili bijega”. Kralježnica mora biti ravna, ali opuštena, s glavom prema gore – sada ste u pravom fizičkom i mentalnom stanju reći nešto mirno i učinkovito. Koristite svoje ruke kako biste naglasili ključne točke pa čak uzmite u obzir kretanje tijela (naginje prema naprijed ako sjedite ili premještanje na drugo mjesto ako stojite) – vodite slušatelja iz jednog koncepta u drugi.
Obratite pozornost na ljude koji vas slušaju. Ne dopustite da vaše oči lutaju po sobi i nikako ne gledajte dolje. Izbjegavajte jezik koji vaša publika možda neće razumjeti, birajući riječi koje učinkovito komuniciraju bez alternativnih područja. Velike riječi će samo uništiti vašu komunikaciju, jer ćete zvučati poput snoba, a ne kao pametan govornik. Ako trebate koristiti nepoznat pojam, definirajte ga jasno.
Ono što ne kažete može biti jednako važno kao i ono što činite. Uključite kratke pauze u razgovoru za stvaranje napetosti kako biste naglasili nešto, ili kako biste dali svojoj publici trenutak za promišljanje o važnosti podataka koje ste upravo iznijeli.
IZVOR: Wall.hr