
Kako izračunati svoj indeks tjelesne mase i koliko je zapravo važan
Indeks tjelesne mase, poznatiji kao ITM ili BMI (body mass index), desetljećima se koristi kao standardizirana metoda za procjenu odnosa tjelesne t...
Jeste li se ikad našli s mentalnom listom zadataka koje vam se vrte po glavi koja je toliko dugačka i opsežna da jednostavno ne znate od kuda krenuti? Ili da ste toliko preopterećeni obvezama – što poslovnima, što privatnima, pa se osjećate preplavljeno i kao da poslu nema kraja?
Dok je sve to normalno, svi se ponekad nađemo u situaciji kada je svega jednostavno previše, no postoje tehnike koje će vam pomoći da se s tim stresom nosite i da izbjegnete burnout. Jedna od takvih, koja je zaludjela društvene mreže, a savjetuju je i brojni stručnjaci, jest brain dump tehnika.
Brain dump, tehnika koju možemo prevesti kao “odlagalište mozga”, za cilj ima pročišćavanje misli. To činite na jednostavan način – jednostavno sve misli koje vam lete kroz glavu zapišete na papir, laptop ili bilješke u svom mobitelu, bez ikakve organizacije ili filtriranja. Na taj biste način trebali osloboditi “prostor” u svom mozgu za stvaranje perspektive te poduzimanje sljedećih koraka u rješavanju zadataka.
Zašto ova tehnika djeluje? Iako možda djeluje banalno, brain dump tehnika uistinu vam može pomoći u nošenju s velikom količinom obveza. Kako piše Forbes, zapisivanje vlastitih misli potiče samorefleksiju i pruža osjećaj olakšanja. Pomaže preusmjeriti vaš mozak iz stanja pojačanog stresa ili tjeskobe, kojim upravlja amigdala, u smirenije stanje, smanjujući stres i promičući jasnoću. U svijetu koji često zahtijeva savršenstvo i stalnu mentalnu aktivnost, ova nas praksa podsjeća da zastanemo, razmislimo i pospremimo nered.
Dok mnogi ovu metodu koriste kad se susretnu s povećim brojem zadataka, brain dump tehnika može biti nešto što primjenjujete svaki dan.
Ako prolazite kroz stresno razdoblje, pokušajte sljedeće – svaku večer, ili jutro, napravite mali brain dump u bilješkama na svom mobitelu ili još bolje, na papiru. Naime, stručnjaci preporučuju pisanje rukom, istraživanja pokazuju na taj način produbljujete obradu sadržaja i pospješujete emocionalno zdravlje.
1. Pišite slobodno – Zabilježite sve što vam padne na pamet – zadatke, brige, ideje ili nasumične misli. Nemojte voditi računa o gramatici, strukturi ili određivanju prioriteta.
2. Pregledajte i organizirajte – Kada ste sve “izbacili” na papir, napravite mali predah, a onda pregledajte što ste napisali. Svoje misli organizirajte u kategorije – što je povezano s poslom, a što s ostalim aspektima života? Koji su vam prioriteti? Kada sve posložite i organizirate, vaše će vam se obveze činiti malo manje strašnima.
3. Stvorite naviku – Ako ste primijetili da vam ova tehnika pomaže, stvorite navike prema vašim potrebama i preferencijama. Možda će vam odgovarati stvaranje malog brain dumpa uz jutarnju kavu, ili ćete možda zapisivati misli u bilješke na mobitelu tijekom cijelog dana, pa ih navečer pročitati i organizirati. Osim toga, stvaranjem navike, iščekivanje vođenja dnevnika oslobađa dopamin, povećava motivaciju i osjećaj postignuća.
FOTO: Pinterest