Ova kolekcija pidžama je sve što trebate za cozy trenutke kod kuće
Nova Tezenis kolekcija pidžama i loungeweara donosi savršen balans između estetike i udobnosti.Osmišljena za sve one koji žele uživati u opušte...
Francuski parlament nedavno je usvojio paket zakona s ciljem suočavanja s fenomenom “ultrabrze mode” i jeftine uvozne odjeće te je time Francuska prva zemlja koja je donijela takve mjere.
Ovaj zakon ima dvostruki cilj: zaštititi okoliš od štetnih posljedica tekstilne industrije te potaknuti domaću proizvodnju odjeće.
Kroz ove mjere, Francuska se nada poticanju potrošača da razmisle o ekološkim aspektima prilikom kupovine odjeće.
Ključne inicijative uključuju zabranu oglašavanja najjeftinijih tekstilnih proizvoda i uvođenje ekološke naknade od pet eura po artiklu brze mode, koja će se postupno povećavati do deset eura do 2030. Proizvođači će također biti obvezni informirati potrošače o ekološkom utjecaju svojih proizvoda.
Također, sredstva prikupljena putem ekološke naknade bit će usmjerena prema subvencioniranju proizvođača održive odjeće kako bi se osigurala njihova konkurentnost na tržištu.
Iako su zastupnici ljevice i Zelenih zagovarali strože mjere poput minimalnih kazni i uvoznih kvota, ovaj paket zakona predstavlja značajan korak ka održivoj modi.
Ovaj potez pozicionira Francusku kao lidera u borbi protiv “ultrabrze mode” te bi mogao poslužiti kao inspiracija drugim zemljama za usvajanje sličnih mjera. Unatoč nekim kritikama, poput zabrane oglašavanja, vrhunska francuska moda, nacionalno bogatstvo zemlje, ostaje netaknuta ovim zakonom.
Francuski parlament donio je ove mjere kako bi jeftinu “brzu modu”, posebno onu koja dolazi iz Kine, učinio manje privlačnom za potrošače pa samim time ovo glasanje čini Francusku predvodnikom u usvajanju zakona koji ograničavaju ultrabrzu modu, kako je istaknuo Christophe Bechu, ministar za ekološku tranziciju.
Zakon će također primjenjivati kriterije poput količine proizvedene odjeće i brzine izmjene kolekcija kako bi se definirala brza moda, a proizvođači će biti prisiljeni informirati potrošače o utjecaju svoje proizvodnje na okoliš.
Iako su neki zastupnici zagovarali strože kazne i kvote za uvoz, te strože kriterije za radna mjesta u industriji, ti prijedlozi nisu prihvaćeni.
Francuska je poznata po svojoj vrhunskoj modi, s luksuznim markama poput Louisa Vuittona, Chanela i Diora, ali taj sektor trenutačno je suočen s izazovima uslijed konkurencije iz drugih dijelova svijeta.
Foto: gradyreese iStock/Getty Images Plus via Getty Images; Pexels