“No buy 2025.” je daleko najbolji viralni izazov dosad
Nakon što smo godinama na društvenim mrežama svjedočili sadržaju poput ogromnih haulova s desetcima pomodnih odjevnih komada, viralnim kozmetičkim ...
Svaki put osobnog razvoja, kao i karijere prate brojni izazovi, a po nepisanom pravilu – što ste uspješniji, odricanja je više. U našem serijalu “Business talk”, koji možete pratiti u tiskanom izdanju, a sada i na portalu, uspješne žene otkrivaju s kojim izazovima su se suočavale da bi došle do današnje pozicije.
Danas je jedna od naših najcjenjenijih modnih dizajnerica, no na svoj je modni put krenula 2014. godine pobjedom na natječaju Lift by Perwoll za mlade dizajnere. Ovo nije jedina nagrada koju je Marija Kulušić osvojila, ali jedna od posljednjih u nizu je Tajima Fashion Tech nagrada Fonda Maison Mode Méditerranée. Njezin autentičan izričaj i neodstupanje od slow fashion filozofije isprepletene s održivošću i pomnom odabiru tkanina Mariji su priskrbili sada već konkretnu bazu fanova koji željno iščekuju svaku novu kolekciju. Nesumnjivo, Marija je jedno od najsjajnijih imena novije generacije hrvatskih modnih dizajnera, no to ne znači da je njezin put prema uspjehu bio posipan ružinim laticama. Jer, usprkos talentu, takav slučaj nije čest nigdje, pa ni u Hrvatskoj.
S Marijom smo razgovarali o poslovanju modnog brenda u maloj sredini, putu do faze u kojoj se može živjeti od dizajna te o tome kako se motivirati kad nestane elana.
Apsolutno ne! Smatram da sam se tek nedavno ozbiljnije uhvatila ukoštac sa nekim svojim bitnim i većim ciljevima vezanima za posao te me veseli vidjeti pomake, ali i sagledati racionalno koliko još imam prostora za napredak. Svakom novom kolekcijom i godinom mijenjaju se afiniteti kao što se i ja mijenjam. Uz osobni rast dolazi i rast brenda koji je vrlo intimno povezan sa mnom, stoga se moje promjene ocrtavaju u mom radu.
Trebalo je dosta vremena da bi se doprlo do klijenata jer živimo u vrlo maloj sredini u usporedbi s većim europskim gradovima, što automatski znači da klijenata imate manje, i još kad na tanjur dodate određenu estetiku koja se neće svidjeti svakome, dobijete mali postotak ljudi. Teško je doći do faze u kojoj lijepo živite od dizajna, za to uistinu treba vremena. Zadovoljstvo mi je vidjeti sve te klijente koji su kupovali prije par godina te se i dalje vraćaju svakom novom kolekcijom.
Najviše na činjenicu da nisam odustala od svog rada i potražila posao negdje drugdje. Najiskrenije, bilo je trenutaka kad sam bila na rubu odustajanja jer sam se bojala hoću li moći egzistirati radeći što volim u Hrvatskoj. Danas i dalje preispitujem svoj rad, ali nikako ne dovodim u pitanje treba li se on ugasiti. Sad je to već vrlo duboko sraslo sa mnom i ne vidim druge opcije za sebe.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Kad vidim završen rad nakon dugog perioda, to predstavlja posebno zadovoljstvo.
Treba znati stati i dati si oduška kad je to potrebno. Osobno si dozvolim par dana odmora, a zatim stavim planove na papir i vidim gdje sam sad – i kamo želim ići.
Kad je cilj pomalo nerealan, onda je to ono čemu težim. Sve što je u potpunosti realno za mene je linija manjeg otpora.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Gdje god radili, na kraju je najbitnije da ste sami sebi na prvome mjestu jer ako vi niste dobro ili se negdje ne osjećate dobro, ne možete niti okolini pružiti nešto pozitivno.
Oboružati se živcima te biti spreman na rad, istraživanje. Ako niste sto posto “unutra”, od toga će teško nastati zapažen uspjeh.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pročitajte: Sanja Tot o putu od maštanja do poslovne realizacije brenda dnevnika
Foto: PR