Sve je više propalih celebrity beauty brendova. Imaju li oni više uopće smisla i koja je tajna uspjeha?

by | 1 prosinca, 2024
Celebrity beauty brendovi: Koja je tajna uspijeha?

Rihannin Fenty Beauty, Selenin Rare, Rhode Beauty, Kim Kardashian Skkn samo su neki od, kako se čini, stotina i stotina celebrity beauty brendova na tržištu. Ove je godine čak i umirovljena tenisačica Serena Williams iznenadila javnost kad je pokrenula vlastiti kozmetički brend Wyn beauty. Posljednjih se godina čini da gotovo pa svaka slavna dama ima svoju liniju ruževa za usne, pudera, rumenila ili proizvoda za njegu kože.

Kad je sve to počelo? Kad je postalo uobičajeno da kupujemo kozmetiku omiljene pjevačice ili influencerice i zašto? Ima li za legendarnu sportašicu poput Serene Williams ikakvog smisla lansirati kozmetički brend?

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli FENTY BEAUTY BY RIHANNA (@fentybeauty)

Beauty brendovi slavnih osoba, iako se možda ne čini tako, postoje već desetljećima. Još 1994. slavna manekenka Iman pokrenula je brend Iman Cosmetics – njezina misija bila je kreiranje šminke za crnkinje, a tada je imala i najširi spektar nijansi pudera na tržištu. Nakon Iman, dugo se nije pojavio uspješan celebrity brend – Jessica Simpson pokušala je s linijom jestive šminke 2004., no njezin je Desert Beauty brzo pao u zaborav.

Čitajte: Ovo će biti najveći make-up trendovi za 2025., prema beauty stručnjacima

Prvi brend, koji postoji i danas te je vrlo popularan, bio je Goop glumice Gwyneth Paltrow. Wellness i beauty brend Goop započeo je kao glumičin tjedni newsletter 2008. godine, a danas nudi vrlo širok asortiman – odjeću, nakit, serume za lice, kavijar, vibratore… što god vam srce poželi. Ponuda brenda može se vidjeti na vrlo estetičnoj web-stranici glumice. Neobični Goop popratile su i brojne kontroverzije, a glumica se zbog svojih proizvoda našla na meti kritika medicinske struke. Prisjetimo se fijaska s Jade jajetom od dragog kamena za koje je glumica tvrdila da će vam ojačati tonus vaginalnih mišića. Ginekolozi su odmah reagirali, upozorivši na rizik od toksičnog šok sindroma, a Goop je na sudu izgubio 145.000 dolara zbog optužbi za nedosljedno oglašavanje.

@sammicohentalks Goop’s midlife crisis – stalled sales and their challenges with good.clean.goop💄 #goop #ecommerce #cpg #greenscreen ♬ original sound – Sammi Tannor Cohen

Desetak godina nakon osnivanja Goopa, celebrity brendovi doživjeli su pravu renesansu. Predvodnica je bila Kylie Jenner, koja je 2015. osnovala Kylie Cosmetics. Njezin je brend započeo kao linija ruževa i olovki za usne, u početku je “izbacivala” samo nekoliko nijansi svakih par mjeseci, a danas ima širok asortiman kozmetičkih proizvoda. Kako je Kylie tada bila miljenica mlađe generacije i definitivna trendseterica (prisjetimo se samo opasnog Kylie Jenner lips izazova), brend je odmah postao hit, a Kylie je svoje lip kits rasprodavala u minutama od lansiranja. Godine 2017. Rihanna je osnovala Fenty Beauty, kojemu je, slično kao brendu Iman, glavni cilj bio ponuditi široki spektar nijansi pudera za sve boje i tipove kože. I u tome je uspjela te Fenty Beauty i dalje slovi za jedan od najuspješnijih novih beauty brendova. Rare Beauty Selena Gomez osnovala je 2020., a Haileyin Rhode rodio se dvije godine kasnije.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Kylie Cosmetics (@kyliecosmetics)

Mogu li celebrity beauty brendovi opstati i imaju li uopće više smisla

A kakva je situacija danas? Čini se da je većini celebrity beauty brendova prodaja u padu, a novi se i dalje pokreću. Prodaja Kylienog brenda pala je sa 69 milijuna dolara iz 2017. na svega 29 milijuna dolara u 2024. Brendu njezine starije sestre Kim SKKN, također se predviđa skorašnja propast, a isto vrijedi i za Haus Labs Lady Gage.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli WYN BEAUTY (@wyn)

Brend Wyn beauty legendarne Serene Williams još je jedan koji je osvanuo ove godine. Teniska ikona osmislila je liniju šminke koja bi se trebala dobro držati i tijekom napornih sportskih aktivnosti, no mišljenja su podijeljena – neki hvale proizvode, a neki su jednostavno zbunjeni.

“Moram priznati da mi nije jasno. Serena nije poznata po šminki. Kod celebrity brendova važno je da imaju smisla, zašto je Kim Kardashian uspjela sa Skimsom? Jer je i prije bila poznata po tome što nosi shapewear“, komentirala je TikTokerica @prettycritical.

Čini se da se dobro drže još samo Rihanin Fenty, Selenin Rare i Haileyin Rhode. Koja je njihova tajna?
“Problem nastaje kad proizvod i osnivačica nisu povezani, zbog čega djeluju neprirodno. Hailey Bieber dobar je primjer suprotnog; i prije osnivanja Rhodea često je govorila o njezi kože i šminki pa taj brend ima smisla. A onda je tu i zajednica. Slavne osobe s uspješnim brendovima ljepote uvijek su povezane sa svojim obožavateljima i kupcima. Nije dovoljno biti samo slavan”, zaključila je za portal Refinery 29 konzultantica Rhea Cartwright.

Umiješamo li u jednadžbu i svojevrsno zasićenje koje javnost osjeća kad je riječ o slavnim osobama, ponajprije zbog njihove odsječenosti od realnosti u jeku aktualnih svjetskih kriza, zbog kojih je egzistencija mnogih diljem svijeta ugrožena, nije sporno konstatirati da je možda, samo možda, era celebrity beauty brendova uistinu gotova.

Foto: Instagram @kyliecosmetics, @haileybieber