Dokumentarac o Greti Thunberg moćan je prikaz njezine borbe za bolju budućnost
Greta Thunberg, najglasnija djevojčica svijeta, zasluženo je dobila svoj dokumentarac.Njezina je borba počela 2018. godine, kada je na konferen...
Koncertom ‘ČISTA ROMANTIKA’ nastavljen je 10. Zagrebački međunarodni festival komorne glazbe ZAGREB KOM 10. Guy Braunstein, Sussana Yoko Henkel, Roland Glassl, Monika Leskovar, Giovanni Solima, Ian Fountain i Gili Schwarzman izvodili su skaldatelje koji predstavljaju neke od vrhunaca romantičarskih nazora. Sam romantizam- jedan je od najobuhvatnijih stilskih usmjerenja podjenako snažno prisutan u glazbi kao i u književnosti i likovnim umjetnostima, ali i u okvirima novih filozofsko-intelektualnih ideja i koncepata. I dok je to kod Schumanna najočitije u neraskidivoj vezi literarnog i fantastičnog, kod Brahmsa će se invencija i nova dramatičnost usijecati u već postojeće, tradicionalne okvire. Programnost i nacionalni elementi karakteriziraju djelo C. M. von Webera, ali i tvore Dvorakov autorski svijet.
Program je otvoren Schumannovim Fantastičnim komadima u obradi za violončelo i glasovir iz 1849. koji tako ‘pričaju’ o skladateljskoj neobuzdanoj imaginaciji, dok konotaciju fantazije reflektiraju kroz neočekivane promjene raspoloženja te izmjene melankoličnog i sanjivog s energičnim i silovitim. Slijedilo je jedno od skladateljevih, ali i remekdjela komorne glazbe Bramhsov Glasovirski trio u H-Duru nastao 1854. kao njegova prva tiskana komorna skladba uz nove ovacije vjerne publike Festivala. Drugi dio započeo je Triom za flautu, violončelo i glasovir C. M. von Webera koje karakterizira ponešto neuobičajena instrumentacija, s flautom na poziciji violine. Niz od četrijiu suprostavljenih stavaka objedinjuje različita raspoloženja i karaktere, neprestano pomirujući klasičističke formalne elemente i lakoću romantičkom dramatičnošću i patosom. Večer je zaključena Dvorakovim Glasovirskim kvartetom u Es-duru u istovremeno grandioznoj, širokoobuhvatnoj maniri, u djelovima elegičan, a zatim i snažno folkrorno obojen, izmamivši frenetičan pljesak za kraj još jedne iznimne glazbene večeri.
Spomenimo na kraju i da su oni modno osviješteni slušatelji u Hrvatskom glazbenom zavodu mogli već drugu večer zaredom zamijetiti scensku odjeću Sussane Yoko Henkel karakterističnog rukopisa Branke Donassy s kojom osnivačica Festivala surađuje niz godina uz obostrano zadovoljstvo.