Marija Kulušić u novoj kolekciji koristi elemente dalmatinske narodne nošnje
Hrvatska modna dizajnerica Marija Kulušić, osnivačica istoimenog slow fashion brenda, predstavila je briljantnu modnu kolekciju nadahnutu elementim...
Već sama najava da će renomirana Hrvatska dizajnerica Matija Vuica svojih 35 godina karijere i stvaranja proslaviti u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu bila je odlična pozivnica i nesvakidašnja prilika da moda i kultura dobiju jednu novu dimenziju. A upravo tako bilo je 3. svibnja, malo iza 18 sati, kada se lobi Hrvatskog narodnog kazališta do posljednjeg centimetra ispunio poznatim licima u svečanim toaletama, mnogim zaljubljenicima u modu koji su s nestrpljenjem čekali početak modne večeri, sluteći da će prisustvovati jednom posebnom događanju.
Uzbuđenje se osjećalo u svakom pokretu, pogledu, prostor je bio u potpunosti ispunjen pozitivnom energijom, a Matija Vuica je i prije same revije dokazala svoju veličinu privukavši više poznatih “kolega” no bilo koje drugo događanje u gradu. Nakon kratkog uvoda Nenada Korkuta, goste je dočekalo iznenađenje u vidu izložbe haljina na poznatim hrvatskim glumicama, ali tek se očekivao vrhunac večeri koji će se pretvoriti u teško dostižan modni spektakl.
Unatoč velikim očekivanjima, uzvanici su doslovce ostali bez daha, a Matija Vuica pokazala je da i nakon 35 godina još uvijek stvara s jednakim žarom, jednostavno prenoseći svoju modnu ideje, pomičući shvaćanje i poimanje modnog izričaja. Veličanstven prostor Hrvatskog narodnog kazališta, ali i cvjetne instalacije Flortissima ateliera na glavama modela, koje je izradio artist Željko Harminčar, bile su odličan dodatak modnom događaju o kojem će se još dugo pričati i koji će donijeti revoluciju u poimanju mode.
Velike zasluge za ovu jedinstvenu modnu priču svakako idu i Viktoru Dragi, koji se upustio u ozbiljnu režiju jedne naoko trivijalne forme modne revije, a izbjegao svaku pretencioznost, dobivši upravo rezultat koji je želio – reviju i modnu priču koji su se izdignuli iznad hrvatskih okvira.
Kada se očekivao kraj, tek tada je uslijedio zaplet, jer se modna revija spojila s baletnom predstavom pred očima publike bez jasne granice gdje prestaje moda a počinje umjetnost, spajajući dvije cjeline u jednu čarobnu sliku savršenstva. Tri jasno podijeljene cjeline, anđeoski raj u bijelom, okultni svijet podzemlja, te futurizam u boji kože, osjetile su u svakom segmentu. Od predivnih toaleta Matije Vuice, do sjajno iskorištene scenografije Ivana Kirinčiča za balet Ana Karenjina, čiji je minimalizam ostavio dojam raskoši i na koncu odlične glazbe Jurice Popovića rađene za ova tri čina modne predstave. Bez imalo sumnje, bila je ovo dirljiva večer kojom je Balet Hrvatskog narodnog kazališta obilježio 21. obljetnicu raketiranja zagrebačkog HNK.
A ovosezonski Cro À Porter, svojim lokacijama i konceptom, te ovom završnicom, pokazao je i dokazao još jednom svoju neupitnu i nedodirljivu poziciju na društvenoj i modnoj sceni. Publici preostaje s nestrpljenjem iščekivati što slijedi u 28. izdanju najveće modne manifestacije u Hrvatskoj.