Marija Kulušić u novoj kolekciji koristi elemente dalmatinske narodne nošnje
Hrvatska modna dizajnerica Marija Kulušić, osnivačica istoimenog slow fashion brenda, predstavila je briljantnu modnu kolekciju nadahnutu elementim...
Engleski autor, kritičar i modni povjesničar, James Laver, godine 1937. nacrtao je prvotni vremenski prikaz kako se trendovi razvijaju. Prema Laveru, „sve što je u modi, zapravo je odvažno i drsko. Potrebno je 50 godina određeni trend polagano vrati u modu.“
Godinama je njegovo pravilo imalo smisla. Svake sezone modna industrija objavi knjige koje sadrže njihova predviđanja o tome koji stilovi i tkanine će biti u modi u sljedećih nekoliko mjeseci. Dizajneri i brendovi radili su s ovim priručnicima i knjigama te su uz pomoć njih stvarali modne trendove, godinama prije negoli bio oni došli u naše robne kuće.
„Danas ideja o masi ljudi kako sjede u prostoriji i odlučuju koje će boje biti „in“ za dvije godine ili koji materijali će biti korišteni za tri godine je potpuno besmisleno“, tvrdi Marc Worth. Danas se radi na tome da se potaknu kreativci da kreiraju trendove, prate se trendovi kako se razvijaju, ali se više ne predviđa u tradicionalnom smislu.
U ovo vrijeme, globalizacije, gdje se sve brzo mijenja, mediji diktiraju trendove koji se pojavljuju preko noći i nestaju jednakom brzinom. Trendovi se rađaju i umiru u jako turbulentnom okruženju, u kojem se brendovi, časopisi, bloggeri i poznate osobe prepiru oko toga što je „in“, a što „out“.
Lorena Markoč