Marshall slušalice u Kopenhagenu nose kao modni dodatak – isplati li ih se kupiti?
Kopenhagen, grad poznat po svom sofisticiranom stilu i ljubavi prema dizajnu, posljednjih godina postaje epicentar novih trendova, uključujući i ne...
“Profil korisnika Facebooka je relativno točan prikaz i odraz autentične osobnosti, bilo stoga što vlasnik profila želi i u virtualnom svijetu biti dosljedan sebi, ili pak stoga što ne uspijeva dugo održati lažnu, idealiziranu sliku o sebi”, tvrdi psiholog Sam Gosling.
Iako možda zvuči nevjerojatno, ispostavilo se da pri kreiranju svog javnog profila doista ne stvaramo ružičastu sliku o sebi birajući uvijek najbolje fotografije, pišući samo pomno odabrane „mudre“ misli i pažljivo odabirući glazbu i filmove koje ćemo dodati u omiljene.
Profil na Facebooku spontano ukrašavamo nespretnim igrama riječi, fotografijama na kojima izgledamo smiješno te statusima koji su začinjeni ljutnjom, tugom, ogorčenošću i drugim dnevnim emocijama i upravo je stoga on autentičan odraz osobnosti, kako tvrde istraživači sa Sveučilišta Texas.
No, dok na Facebooku ležerno objavljujete fotografije, razmišljanja, novosti iz svog života te lajkate i komentiramo postove, vaši će prijatelji stvoriti sliku o vama. Otkrijte koju biste Facebook etiketu mogli dobiti, a koju ćete vi dodijeliti svojim prijateljima.
Osim fotografija i statusa koje objavljujete, i popularni Facebookov „Like“ o vama govori više no što možete zamisliti. Lajkovi ispod fotografija, statusa, komentara i sl. otkrivaju vašu seksualnu orijentaciju, političke i religijske stavove, stupanj inteligencije, pa čak i to jeste li konzument droga ili alkohola, tvrde istraživači sa Sveučilišta Cambridge.
Istraživanje je provedeno na 58.000 volontera. Stručnjaci su proanalizirali njihove likeove i demografske podatke, a potom i odgovore koje su dali na psihometrijskom testu osobnosti. Ispostavilo se da se likeovi na Facebooku savršeno podudaraju s podacima iz testova osobnosti.
“Facebook likeovi su nevjerojatno dobar pokazatelj osobnosti”, zaključili su stručnjaci. Na temelju likeova u čak 93 posto slučajeva točno su utvrdili spol korisnika Facebooka, a s 95-postotnom točnošću i njihovu rasnu pripadnost.
No, likeovi otkrivaju i puno intimnije detalje osobnosti poput homoseksualnosti koja je kod muškaraca utvrđena sa 88, a kod žena sa 75-postotnom točnošću. Likeovi otkrivaju i kojoj religiji pripadate (82 %), koje je vaše političko opredjeljenje (85 %), a sa 70-postotnom točnošću i jeste li konzument alkohola i droga.
„Obama je upravo pobijedio na izborima!“. Spikeri uvijek žele biti na izvoru informacija te prvi objaviti najnovije vijesti.
Nerijetko zbog silnog uzbuđenja ne provjere istinitost vijesti, stoga su upravo oni često krivci za pokretanje lavine glasina i dezinformacija, poput one o smrti glumca Owena Wilsona, koja se proširila upravo Facebookom. No ako je vijest istinita, ovi neslužbeni izvjestitelji su itekako dobar izvor informacija iz prve ruke.
„Čekam autobus…“ , „Pijem kavu…“
Reporteri preko svog Facebook zida obavještavaju prijatelje o doslovno svemu što rade, otkako su ustali iz kreveta pa do odlaska na spavanje. Pripadate li ovoj skupini, napravite selekciju te objavljujte samo ono najzanimljivije.
„Imao sam loš dan. Kasno sam se probudio pa sam morao bezglavo juriti na posao, a kada sam konačno stigao, ugledao sam šefa kako pomno prati tko će zadnji doći. Uslijedilo je jednosatno ispiranje mozga u šefovu uredu. Kad sam napokon stigao kući i uvalio se u kadu, zazvonio je mobitel i začuo sam bijesni Anin glas, a tada sam shvatio da sam zaboravio na dogovor s njom.“
Otkako statusi više nisu ograničeni na stotinjak znakova, blogeri su došli na svoje. Oni nadugačko i naširoko pišu o tome kakav im je bio dan, ne shvaćajući da većina Facebook prijatelja nije oduševljena tom gomilom detalja.
„Eh, kada bi bar prestala ta kiša poslovnih ponuda kojima me ovih dana obasipaju razne tvrtke.“ Hvalisavci su nametljivi i neumjereni samopromotori.
U središtu svih njihovih objava su njihove sposobnosti, talenti i postignuća. Želite li podijeliti uspjeh s prijateljima, učinite to na umjeren način.
Oni najčešće citiraju velike misli i izreke slavnih ljudi, ili objavljuju stihove iz pjesama. U oba slučaja, ne koriste svoje, nego tuđe riječi, no citati i stihovi koje objavljuju najčešće su odraz okolnosti u kojima se nalaze ili njihovih razmišljanja.
„Jedina stvar koju u životu ne možete kontrolirati su vaše misli.“ Filozofi su slični indigo mudracima jer i jedni i drugi statusima stvaraju auru misterije.
Razlika je u tome što se filozofi ne služe izravno copy/paste tehnikom prepisivanja tuđih riječi nego kreiraju vlastite izreke. Skloni su introspekciji, vole promišljati o svom životu te smisliti nešto što zvuči apstraktno i uvjerljivo.
Oni su izvor negativne energije jer se njihovi statusi uvijek vrte oko onoga što je u životu loše. Time pokušavaju motivirati i druge da se žale na ono što njima smeta, bilo da se radi o prometnoj gužvi, ili o potezima Vlade. Nerijetko su njihove objave začinjene vulgarnošću kako bi privukli pozornost drugih, no reakcija je najčešće suprotna, te njihove ljutite statuse prijatelji prestaju lajkati i komentirati.
„Zašto moj život mora biti tako težak?“ Kao i gunđala, i oni koji sažalijevaju sami sebe šire negativnu energiju. Oni vjeruju da je cijeli svijet protiv njih, zauzimaju obrambeni stav te traže suosjećanje i podršku prijatelja.
S vremena na vrijeme potpuno je normalno zatražiti potporu okoline, no kronično kukanje i pisanje negativnih statusa dugoročno se neće svidjeti vašim prijateljima.
„Još uvijek tražim… u vječnoj sam potrazi za svojim plijenom.“ Njihovi su statusi vrlo nejasni, zvuče pomalo psihotično i može ih se interpretirati na više različitih načina.
Zbunjujući statusi pobuđuju znatiželju radoznalih prijatelja, no služite li se tom taktikom prečesto, dosadit ćete i najznatiželjnijima.
„Upravo sam shvatio da se još igram lovice, a počeo sam još 1993.“ Komičari su definitivno autori najsimpatičnijih objava. Njihov pristup životu je vedar, stoga njihove statuse svi rado čitaju jer su odmak od svakodnevnog stresa i problema.
Hijene – nikada ništa, ne komentiraju, komuniciraju samo smajlićima.
Špijuni – tu su, ali ne ostavljaju trag, ne pišu statuse, nikada ne komentiraju vaše objave i nikada ništa ne lajkaju, no redovito sve čitaju te nerijetko komentiraju vaš status kada se sretnete u društvu.
Pijetlovi – smatraju da je njihova dužnost da svim prijateljima s Facebooka redovito požele dobro jutro.
Gospodična i gospodin „popularni“ – imaju gotovo popunjen profil, opasno se bliže brojci od 5.000 prijatelja, a sve to bez ikakvog konkretnog razloga.
Lajkeri – gotovo nikada ništa ne komentiraju, no redovno, marljivo klikaju „Like“
Igrači – satima sa svojim prijateljima igraju on line igrice te o njima raspravljaju.
Emotivci – mrze svoj život i sve u njemu pa su svi njihovi statusi obojeni mračnim tonovima.
Promotori – šalju pozivnice za događaje ili objavljuju linkove sa svojih web-stranica.
Lopovi – ne lajkaju i ne dijele, nego redovito kradu tuđe statuse predstavljajući ih kao svoje.
Drama kraljice – statusi im nerijetko počinju s „Bože, ne mogu vjerovati…” Nadaju se da će nedorečenim objavama s katastrofičnim uvodom privući pažnju i da ćete ih pitati što im se to dogodilo i što nije u redu, no kada ih pitate, rijetko dovrše svoju priču.
IZVOR: 24SATA.HR