“No buy 2025.” daleko je najbolji viralni izazov dosad
Nakon što smo godinama na društvenim mrežama svjedočili sadržaju poput golemih haulova s desecima pomodnih odjevnih komada, viralnim kozmetičkim pr...
Poruke putem SMS-a i društvenih mreža odavno su pretekle telefonske pozive, a i e-mailove po brojnosti, pa možda ne bi bilo zgorega znati tko nam laže u poruci, a tko je iskren.
U prosjeku, takvi tekstovi sadržavaju osam riječi, a istiniti tekstovi sedam. Nije uvijek lako reći laže li vam netko u lice, a daleko je teže uočiti laže li vam netko u poruci. No, to se razlikuje kod spolova. Žene u prosjeku koriste osam riječi u tekstualnoj poruci, ali imaju tendenciju koristiti devet kad lažu. Muškarci, međutim, koriste oko sedam riječi i u istinitim i u lažnim porukama.
Nova analiza koja se bazira na stotinama razgovora otkrila je da žene imaju tendenciju koristiti više riječi kad lažu s puno osobnim zamjenica poput “ja”. S druge strane, muške lažljivce će biti teže otkriti jer se čini kako im nedostaju mnogi znakovi.
Činjenica je da koriste manje riječi u porukama. U istraživanju objavljenom u arXivu istraživači sa Sveučilišta Cornell razvili su Android aplikaciju za razmjenu poruka kako bi prikupili uzorke tekstualnih poruka velikog broja sudionika.
Tijekom sedam dana, istraživački je tim prikupio ukupno 1.703 razgovora. Zatim su uklonili razgovore koji nisu sadržavali laži, ostavljajući ih s 351. Nakon razdvajanja lažnih i istinitih poruka, tim je mogao odrediti prosječan broj riječi za svaku vrstu poruke, kao i za spol i status studenata. Promatrali su i postotke “samosvijesti” (kao što su ja, ja i samo ja) i druge riječi (vi) kao i fraze poput ‘vjerojatno, moguće, sigurno…”
Podaci otkrivaju da su tekstualne poruke koje sadrže laži u cjelini duže od istinitih tekstova.
IZVOR: METRO-PORTAL.RTL.HR