Filtrirane ili prerađene slike utjecajnih osoba u Francuskoj u budućnosti će možda morati biti označene kao takve, upozorio je ministar financija te zemlje.
Kako je izvijestio Women’s Wear Daily, Bruno Le Maire objavio je na tiskovnoj konferenciji da se vode razgovori o novom zakonu koji obvezuje označavanje slika filtrima ili promjenama koje su na njima napravljene.Rekao je da se o tom potezu raspravlja kako bi se “ograničili destruktivni psihološki učinci ovih praksi”.
Dodao je: “Svaka promocija estetske kirurgije od strane influencera kao dio plaćenog partnerstva bit će zabranjena.Želim poručiti influencerima koji ne poštuju zakon, od sada ćemo imati pristup nulte tolerancije.Bez zaobilaženja ili kršenja pravila.”
Planirana uredba bit će pokrenuta u parlamentu u sljedećih tjedan dana, s timom za nadzor koji će biti uspostavljen unutar Opće uprave za zaštitu potrošača, tržišno natjecanje i odjel za sprječavanje prijevara.
Francuska će postati prva europska zemlja koja će regulirati internetske utjecajne osobe, dok zastupnici raspravljaju o međustranačkom zakonu kojim se nameću ograničenja onoga što ljudi mogu promovirati na društvenim medijima.Procjenjuje se da postoji oko 150 000 influencera koji stvaraju sadržaj na Instagramu, Facebooku, TikToku, YouTubeu i drugim platformama, namijenjen francuskoj publici.
Filtrirane ili fotošopirane slike koje se koriste za promociju proizvoda morat će biti označene kao takve.
Kršenje strogih propisa, koje je predložio francuski ministar financija Bruno Le Maire, moglo bi rezultirati kaznom do dvije godine zatvora i novčanom kaznom od 32.515 dolara (30.000 eura).Što je još gore (za njih), utjecajnim prijestupnicima koji budu proglašeni krivima neće biti dopušteno koristiti društvene medije ili nastaviti svoju karijeru na platformama.
Također, rečeno je da propisi nisu “borba” protiv utjecajnih osoba niti način da ih se stigmatizira, već su sustav za zaštitu i njih i potrošača.