Francuska ima novi zakon za influencere koji će odsad morati biti oprezniji s reklamama na društvenim mrežama!
O čemu se radi? Riječ je o novim pravilima promidžbe koja na udaru imaju obmanjujuće ili lažne reklame, s ciljem zaštite potrošača. Zakon su podržale sve stranke, a u Senatu je prošao uz jednoglasnu podršku. Razlog za donošenje zakonskog okvira djelovanja influencera – osoba koje promoviraju proizvode svojim sljedbenicima, ali ne naznačuju da im se za to plaća – jest rast broja žrtava internetskih prijevara. Bilo je, kako su rekli zastupnici, nužno definirati konture komercijalnih aktivnosti i naznačiti koje su “odgovornosti i obveze” influencera.
Konkrentno, influenceri u Francuskoj sad bi se mogli suočiti sa zatvorskom kaznom, to jest odlaskom u zatvor ako se utvrdi da su prekršili nove regulacijske propise o promoviranju proizvoda.
Također će biti zabranjena promocija estetske kirurgije te nekih financijskih proizvoda i medicinskih uređaja, kao i promocija duhanskih proizvoda te promocija klađenja.
U slučaju kršenja, najteže kazne su dvije godine zatvora ili 300.000 eura globe. Upravo je time Francuska postala prva zemlja u kojoj je influencerski posao reguliran zakonom.
“Ovo je prvi put u Europi da se uspostavlja potpuni okvir za regulaciju utjecajnih osoba. Internet nije Divlji zapad i influenceri moraju podlijegati istim pravilima koja vrijede za tradicionalne medije”, rekao je francuski ministar Bruno Le Maire.
Francuski parlament usvojio je dvostranački prijedlog zakona kojim se reguliraju aktivnosti utjecajnih osoba na društvenim mrežama u pokušaju suzbijanja promicanja opasnih proizvoda i trendova. Mnogi influenceri imaju skromnu publiku, ali neke slavne osobe s milijunima pratitelja mogu utjecati na potrošačko ponašanje, posebno među mladima. A upravo je ovom zakonu cilj da to promijeni.