Kako do zdravih desni i bezbrižnog osmijeha bez dosadnog četkanja
Bakterije u zubnom plaku uzrokuju 95 % bolesti usne šupljine. Srećom, postoji praktično rješenje.Lumoral je svjetlom aktivirana otopina za oral...
Spoj znanosti i umjetnosti
Većina parfema bazirana je na istim cvjetnim notama, a mislimo na ružu, jasmin, tuberozu, gardeniju itd. Novi je američki brend napravio revoluciju u parfemskoj industriji kreiravši parfeme koji mirišu poput davno izumrlog cvijeća.
Sve je veća potražnja za nišnim mirisima. Tražimo parfeme koji će postati naš signature miris, jedinstvene i nekonvencionalne mirise po kojima ćemo se istaknuti. Kako bi zadovoljili kupce i stvorili unikatan miris, parfumeri stoga traže nadahnuće na mnogim mjestima, od muzeja i hrane do prirode. No nedavno ih je njihova potraga za inspiracijom odvela u prošlost pa je najnovija parfumerska muza postala davno izumrlo cvijeće.
Pročitajte: Parfemski trend 2023.: Najbolji parfemi s notom vanilije
Američki brend Future Society nedavno je, naime, lansirao šest mirisa koji su kreirani korištenjem sekvenciranoga DNK-a izumrlih cvjetova, a njihove su formule smiješali prestižni svjetski parfemski nosevi.
“Nikad prije nismo mogli putovati kroz vrijeme putem mirisa, ali sada to možemo učiniti zahvaljujući sekvenciranju DNK-a”, izjavila je Jasmina Aganović, znanstvenica s MIT-a i vlasnica kozmetičko biotehnološke tvrtke Arcaea za “Forbes”.
Iz sačuvanih primjeraka izumrlih cvjetova, pohranjenih u harvardskom herbariju, znanstvenici su uzeli komadić i sekvencirali njihov DNK. Pristupom genomu biljke, uspjeli su dobiti njihove mirisne molekule. Kao rezultat toga, parfumeri brenda Future Society napravili su interpretaciju kako bi to cvijeće moglo mirisati.
Svaki od šest uniseks mirisa temelji se na izumrlom cvijeću, a priču o svakoj biljci dijele na pakiranju i na svojim društvenim mrežama. Primjerice, u parfemu Invisible Woods ističe se Wendlandia angustifolia, cvijet iz planinskog dijela Indije koji je 1917. godine izumro zbog suše.
Tu je i miris Grassland Opera, koji se temelji na biljci Orbexilum stipulatum, koja je iščezla 1812. godine zbog migracije bivola u sjevernoameričkim ravnicama. Njihov voćni parfem Solar Canopy podsjeća na hibiskus, točnije na njegovu vrstu Hibiscadelphus wilderianus, koji je posljednji put viđen 1912. na Havajima, ali je izgubljen zbog prakse sječe i krčenja šuma.
Pročitajte: Ako ste se ikad pitali, ovo su parfemi koje nose urednice francuskog “Voguea”
Foto: Ivan Kocha, iStock/Getty Images Plus via Getty Images