Park Si–Yeon priprema govedinu, povrće i rižu za večeru i sve izgleda kao još jedan usamljeni dan za ovu 34-godišnju Korejku. Međutim, kada je iznijela hranu na stol, pali računalo i web-kameru te počinje jesti dok ju na tisuće ljudi promatra online i chata s njom dok to radi.
U pitanju je najnoviji internetski trend koji je zahvatio Južnu Koreju – gastronomski voajerizam, koji predstavlja odličnu priliku za zaradu, u društvu u kojem neprestano raste broj izoliranih i usamljenih osoba.
Među onima koja je iskoristila ovaj trend je i spomenuta Park Si-Yeon, poznata kao Diva. Iz svog stana u okolici Seula svakog dana prikazuje po tri sata video-materijala, a dok emisija traje, gledatelji joj šalju virtualne balone, a svaki stoji 100 jeona (wona), odnosno devet američkih centi. Na taj način ona uspijeva mjesečno zaraditi oko 9.400 američkih dolara (7000 eura).
Prvo je počelo kao hobi, prije tri godine, ali je onda Park Si-Yeon shvatila da zarađuje više nego na svom redovnom poslu, pa je dala otkaz u konzultantskoj tvrtki.
“Ljudi pronalaze u ovome zamjenski užitak, kada ne mogu jesti ovoliko, kada ne mogu naći tu hranu uvečer ili kada su na dijeti”, kaže ona.
Moderna Južna Koreja suočava se s raspadom obiteljskih vrijednosti. Predviđanja govore da će do 2030. godine broj domaćinstava s jednim članom porasti sa 25,3 posto, koliko ih je bilo 2012. godine, na 32,7 posto, što predstavlja najbržu stopu rasta među visokorazvijenim zemljama.
“Usamljenost je jedan od ključnih faktora. Ovaj show popularan je zbog toga što pruža tisućama ljudi međusobnu komunikaciju preko chata”, kaže Park.
Oko 3,500 ljudi vode ovakve show programe, a najpopularnije čak sponzoriraju neki poznati restorani.
“Diva” kaže da je ne motivira samo novac i smatra da radi humanitarnu stvar: “Odličan je osjećaj kada mi netko kaže da se uspješno bori s anoreksijom zahvaljujući meni, ili kada mi ljudi kažu da im moje emisije pomažu dok se liječe u bolnici i moraju jesti sami. Neki su rekli i da su smršavjeli gledajući moju emisiju.”