U Zagrebu se održavaju radionice art terapije za lakše svladavanje svakodnevnih briga i stresa
Brojna su istraživanja pokazala da bavljenje umjetnošću, u njezinim raznim oblicima, može biti vrlo pozitivno za mentalno zdravlje. Tu se pojavila ...
“Gospodin Kolpert” je komad s početka stoljeća kojim se otvorila Schaubuhne koji u Berlinu danas vodi Thomas Ostermeier, čiji je teatar izrastao na djelima engleske nove drame 90-ih, in yer face suvremenog britanskog teatra. Riječ je o crnoj komediji, trileru, kombinaciji Tarantina i Ayckbourna.
Također možemo reći da autor iz jedne gotovo jokerovske pozicije ismijava, i izvrče neformalan odnos dva para, od kojih se jedan našao u gostima. Ta dva para nalazimo u njihovu dostojanstvu, njihovim modernim zavidnim karijerama, no naličje ovog susreta su portreti otuđenih ljudi kao posljedice posvemašnjeg materijalizma, nedostatka duhovnog smjerokaza i korporativnog globalizma unutar kojeg se čovjek pretvorio u vlastitu funkciju.
“Gospodin Kolpert” doživio je svoju njemačku premijeru 12. prosinca 2000. u povodu otvaranja Schaubühne am Lehniner Platzu u Berlinu.
“Gieselmann zna točno oblikovati situacije … Komad slijedi dramaturgiju izračunatih iznenađenja. Na zadovoljstvo publike.” Der Spiegel
“Komedija ne može biti ni bolja niti crnja.” Guardian
Ovo je djelo koje se i dalje, za razliku od drugih iz tog razdoblja, izvodi po cijelome svijetu. Riječ je o crnoj komediji njemačkog autora Davida Gieselmanna koja je igrana i igra se u 25 zemalja svijeta (u Skandinaviji, Islandu, Italiji, Grčkoj, Francuskoj, Poljskoj, Izraelu, Turskoj, Novom Zelandu, Australiji i SAD-u).
Pokušamo li razabrati kulturne utjecaje civilizacija u melting potu domaće kulture, ova komedija nam donekle pokazuje što nam je amerikanizacija donijela, ali koje su i moguće posljedice. Najviše nas je dakako oduševio švedski civilizacijski utjecaj, utjecaj koji je došao u formi nenasilne kulture stanovanja. Mnoge su civilizacije bile kolonizatorske, no evo, neke i nisu.
Riječ je djelu koje je iznad svega kazališna igra ili poima kazalište kao igru. Poznato je kako taj pojam povezujemo sa slovenskim i njemačkim poimanjima glume i glumčeva zadatka na sceni. Oni za glumu koriste termine – spiel, spieler, igra, igralec…). Time naglašavamo da je središte našeg interesa bio rad na glumačkim rolama. “Gospodin Kolpert” je i triler. Riječ je o kriminalističkom žanru koji se igra po svim europskim pozornicama, dok je kod nas zapostavljen. Neosporno je da će i našu publiku zanimati djelo s krimi zapletom.