Govorom tijela do poslovnog uspjeha

by | 15 veljače, 2014

Postoje tajni trikovi za napredovanje na poslu – a to nisu prekovremeni sati, dodatni projekti, pa čak niti prave riječi u pravo vrijeme. Predajete se? Tajna je u tome kako se krećete. Možete koristiti govor tijela da usmjerite situaciju onako kako vi želite, a da ostali toga i ne budu svjesni.

„Suptilne promjene u vašem držanju mogu poslati podsvjesne poruke ljudima oko vas“, kaže stručnjak za govor tijela Janine Driver, autorica naslova “You Say More Than You Think”. Janine, koja je više od desetljeća obučavala priradnike američkih snaga zakona da čitaju govor tijela, otkriva poteze koji će vam dati oštrinu.

1. Predvidite pogrešku
OK, pogriješili ste. Ako želite spriječiti eksploziju emocija vašeg nadređenog, stanite malo u stranu ispred njega, na udaljenosti od oko pola metra. Ovo je miroljubiv stav koji će za posljedicu imati da on poželi prijeći preko vašeg propusta. Osnažite svoju poziciju tako što ćete reći: „Ovo se nikada neće ponoviti.“

2. Pobjedite negativce iz ureda
Obratite im se direktno (ne savijajte glavu, jer to znači da tražite odobravanje) i podignite bradu za oko 5 centimetara. Zračiti ćete samopouzdanjem, s obzirom ih promatrate s visine. Koristite odbacujuću gestu rukom, tako da vam dlan bude okrenut nadolje, pokazujući da vi imate kontrolu i da ne padate na njihove gluposti.

3. Nadmudrite natjecateljski nastrojene kolege
Dok razgovarate s njima, ispružite ruku preko njihovog stola. Na ovaj način šaljete poruku na nesvjesnoj razini da želite zauzeti dio njihove teritorije. Dodirujući njihov prostor, vi se predstavljate kao alfa kolega i poručujete da možete i da ćete dobiti ono što želite.

4. Neka vam svi govore “Da”
Kako biste naveli kolegu da pristane učiniti vam uslugu, koristite tehniku kojom se služe policijski službenici prilikom ispitivanja, gestikulirajte jednim podignutim dlanom. Zatim ruku stavite na srce u trenutku dok izgovarate svoj zahtjev, poručujući da je izrečen „od srca“. Kako biste zapečatili dogovor, zastanite na nekoliko sekundi prije nego što izgovorite ključne riječi, recimo: „Znam da smo svi zauzeti, ali je li bi mogla (pauza) da preuzmeš moju smjenu?“ Ta kratkotrajna tišina suptilno uokviruje vašu izjavu kao podsvjesnu naredbu, navodeći ih da kažu “da”.

5. Briljirajte na sastanku
Izaberite mjesto u blizini svog šefa (tako će on osjetiti veću povezanost s vama). Sjednite na prvu trećinu sjedalnog dijela stolice, jer ćete tako djelovati kao da imate kontrolu i da ste aktivnije uključeni u projekt. Ovaj psihološki izum navest će ga da u glavi poveže vas s poslom i sobom, pa imate veće šanse da se složi s vama.

6. Utišajte neugodnog kolegu
Nastavite gledati to što radite dok oni pričaju, a rukama napravite gestu poznatu pod nazivom “revolver u rukama” (prekrižite sve prste, osim kažiprsta koji predstavlja cijev zamišljenog „revolvera“). Prislonite cijev na svoje usne i tako suptilno stavite do znanja da vi ne želite pričati. Ako oni i dalje ne shvaćaju vašu poruku, naciljajte u njih dok im budete govorili nešto neutralno, recimo, „Imam jako puno posla“.

Izvor: cosmopolitan.rs