“Ali sad čeznem, jednostavno čeznem za tim da imam svoj topli dom. Ne treba to biti palača, samo par kvadrata da ih imam za sebe – da imam struju, vodu, da se mogu negdje oprati. Pojesti normalno obrok”, govori 43-godišnji O. Beskućnik. Bez krova nad glavom, bez topline doma i svakodnevnog obroka, njemu je prezimljavanje zapravo – preživljavanje.
Prema procjenama Hrvatske mreže za beskućnike, krovne nacionalne organizacije za pomoć i unapređenje života beskućnika, u Hrvatskoj je 2000 apsolutnih beskućnika – osoba koje spavaju na otvorenom, bez skloništa, kojih je trećina u gradu Zagrebu. Rastom cijena namirnica i energenata, rizik od beskućništva raste, a podstanari kojima rastu troškovi života – stanarina i režijski troškovi osobito su rizična skupina.
Potrebitih se najčešće sjetimo pred blagdane, no to stvarno nije jedino vrijeme kad je pomoć nužna. Niske temperature, hladne noći i zima koja je pred vratima povećat će potražnju za vrećama za spavanje, ruksacima, konzerviranom hranom i osnovnim higijenskim potrepštinama. Njihova je nabava ono na što su stavili fokus iz Hrvatske mreže za beskućnike i Olivala u ovogodišnjoj kampanji #prezimljavanje=preživljavanje.
“Prošle nas je godine zaprepastila činjenica kako je jednoj socijalno ugroženoj skupini onemogućen minimum osobne higijene pa time i zdravstvene zaštite, što je jedno od temeljnih prava svakog čovjeka. Tada smo u Hrvatskoj mreži za beskućnike pronašli partnere i pokrenuli kampanju. Prikupljenim sredstvima financirani su kuponi za tuširanje i kupanje, a želja nam je bila nastaviti projekt i ove godine. Ovogodišnja sredstva ponajprije će biti namijenjena nabavci vreća za spavanje što su u Hrvatskoj mreži za beskućnike istaknuli najpotrebnijim”, izjavio je Marijan Pojatina, direktor tvrtke Olival.
Bespredmetno je spominjati kako nitko ne želi završiti gladan na hladnom, vlažnom i mračnom, pa će ono najosnovnije za prezimljavanje potražiti upravo u Hrvatskoj mreži za beskućnike zbog čega je tijekom zimskih mjeseci pojačan pritisak na njihov prostor u zagrebačkoj Branimirovoj ulici.
“Među beskućnicima je sve više starijih i bolesnih, radno nesposobnih osoba, a sve manje radno sposobnih koji su se i uz našu skromnu pomoć uspjeli zaposliti na sezonskim poslovima ili u inozemstvu. Struktura beskućnika se mijenja, no potrebe ostaju iste. Pred zimu je od strane beskućnika koji prebivaju u napuštenim objektima i u vagonima na Glavnom kolodvoru velika potražnja za vrećama za spavanje i ruksacima. Mnogi nakon prolaska zime ostavljaju svoje vreće za spavanje jer ih nemaju gdje pohraniti pa nam se s dolaskom hladnih dana ponovno javljaju”, govori Zvonko Mlinar, potpredsjednik Hrvatske mreže za beskućnike.
Prošlogodišnja kampanja Hrvatske mreže za beskućnike i Olivala privukla je pažnju na higijenske potrebe beskućnika te kroz kampanju #ČISTODAZNAŠ, u kojoj su sudjelovali svi kupci Olivalovih proizvoda na webshopu prikupila sredstva kojima su financirani kuponi za kupanje i tuširanje. Ovogodišnjoj je cilj osigurati barem malo topliju zimu svim beskućnicima te osigurati podršku beskućnicima i osobama u riziku od beskućništva.
Stoga Hrvatska mreža za beskućnike i Olival pozivaju sve kupce da podrže ovu humanitarnu kampanju u razdoblju od 1. do 30. studenoga jer će Olival od svake prodaje na webshopu Kupnjom Olival proizvoda pomoći ćete osigurati bar malo topliju zimu svim beskućnicimawww.olival.hr odvojiti5 kuna te tako omogućiti barem malo topliju zimu najpotrebitijima.
Pomozimo ljudima pogođenima teretom beskućništva i donacijom im olakšajmo da prežive zimu.