Winter uglies: influencerica otkrila kako se bori s padom samopouzdanja tijekom zime
Ne možemo poreći da zima uistinu ima svojih čari - božićni ugođaj, šetnje po snijegu, cozy večeri kod kuće i zimske aktivnosti poput skijanja ili k...
Do kada ih smijemo koristiti?
Bilo da je riječ o mliječnim ili beauty proizvodima, datumi isteka roka trajanja rijetko se uzimaju toliko ozbiljno u obzir, osim ako je u pitanju meso ili riba.
Kako vam od hrane može biti loše ako je istekao rok trajanja, tako vašoj koži ili kosi od beauty proizvoda kojima je istekao rok trajanja – može biti loše. U slušaju beauty proizvoda, lakše će se razvijati bakterije i posljedično iritacije, zbog čega biste ih trebali prestati koristiti na vrijeme. Iako vam na beauty proizvodima neće pisati datum isteka roka trajanja, to ne znači da on ne postoji. U slučaju proizvoda za kosu, to znači da oni neće više ispunjavati svoju svrhu, punit će se raznim mikroorganizmima, no rizik za nastavak korištenja proizvoda za kosu manji je od korištenja isteklog make-upa ili skincare proizvoda.
Zapravo je dosta individualno od brenda do brenda i od proizvoda do proizvoda. Neki brendovi uključuju oznaku koliko mjeseci nakon otvaranja je poželjno koristiti proizvod i obično se te oznake nalaze na poleđini ambalaže uz oznaku M i mali simbol proizvoda, te broj mjeseci koji proizvodu jamči valjanost. Obično neotvoreni proizvodi mogu trajati do tri godine, a otvoreni do godinu dana, no sve ovisi o proizvodu i brendu.
Ako osjetite da je proizvod promijenio miris ili teksturu, vrijeme je da ide u smeće. Naravno, neki proizvodi su otporniji nego drugi, posebno suhi šamponi, lakovi za kosu ili pjene za kosu koji sadrže alkohol, no kreme ili maske za kosu trebali biste prestati koristiti unutar godinu dana ako ih već do tada niste potrošili. Općenito, proizvodi koji se nalaze u posudicama, u koje konstantno stavljate prste, puno će prije nakupiti loše bakterije nego one koji su dobro zatvoreni. Ulja za kosu imaju trajanje dvije do tri godine, dok će proizvodi koji sadrže vodu biti podložniji promjenama teksture i učinka.
Foto: Prostock-Studio via Getty Images