Istraživanje: Nepravilna rutina spavanja utječe na dječji uspjeh u školi

by | 16 srpnja, 2013

Djeca koja od rane dobi nemaju ustaljeni ritam spavanja, te dugo ostaju budni u kasnijoj dobi imaju manje potencijala za učenje, pokazalo je istraživanje Sveučilišta London na više od 11 tisuća djece.

Prema njoj, maleni koji u dobi od tri do sedam godina ne odlaze u krevet prije 21 sat imaju slabije rezultate u testovima iz čitanja i matematike, a općenito djeca koja nikad nisu imala ustaljeni režim spavanja imaju slabije ocjene od drugih vršnjaka tijekom cijelog školovanja. Posljedice kasnih odlazaka na spavanje još su uočljivije kod djevojčica, tvrde istraživači za BBC.

“Utjecaj sna na kognitivne i općenito mentalne sposobnosti je golem, jer je to vrijeme tijekom kojeg mozak upija novo znanje i vještine koje je naučio kroz dan”, objasnila je voditeljica istraživanja, profesorica Amanda Sacker.

Nedosljednost roditelja kod rutine spavanja djeteta može biti i odraz drugih prilika u obitelji, poput kaotične obiteljske situacije, što također može biti uzrok slabijih ocjena, dodaje Sacker.

Ipak, san je ono što je nužno potrebno za razvoj mentalnih sposobnosti i u tom smislu može odrediti uspjeh djece u školi, ali i u cijelom odraslom životu, objašnjavaju znanstvenici.

Izvor: 24sata.hr