U Zagrebu se održavaju radionice art terapije za lakše svladavanje svakodnevnih briga i stresa
Brojna su istraživanja pokazala da bavljenje umjetnošću, u njezinim raznim oblicima, može biti vrlo pozitivno za mentalno zdravlje. Tu se pojavila ...
Sinoć je u zagrebačkoj galeriji Kranjčar u sklopu Organa vida predstavljena izložba Zakorači ravno u moje srce kineskog fotografa RenHanga. Izložba donosi pregled njegovog radikalnog opusa kojim predstavlja portret vlastite generacije i komentira kinesko društvo. Intimne fotografije prijatelja, s dozom humora progovaraju o ljudskim odnosima, emocijama i prijateljstvima.
ZAKORAČI RAVNO U MOJE SRCE
Hodaš u mojim ustima
Pomažem ti skinuti cipele
Skinuti čarape
Ližem tvoje nožne prste.
Držim ih u ustima.
Kao da hodaš u mojim ustima,
Možeš zakoračiti ravno u moje srce.
Ren Hang, 23. 10. 2013.[1]
Fotografski rad Rena Hanga proizlazi iz neutažive fascinacije ljudima. Često je u intervjuima isticao koliko voli fotografirati ljude, a primarno osobe koje su mu privatno bliske. Prijatelji opušteni pred kamerama prepuštaju se Hangovima vizijama u kojima, s dozom humora, redefinira standarde muškog i ženskog identiteta, a tijelima pristupa kao živom materijalu koji oblikuje na licu mjesta, ispred objektiva. Višestruka ukrštena tijela, neobične poze, uplitanje prirode i životinja dodatno očuđuje Hangove fotografije.
Ren Hang bio je prozivan zbog manjka socijalne angažiranosti u vlastitom radu, a takvim je kritikama kontrirao reflektirajući kritiku zapadnjačkog pogleda na kinesku kulturu. Umjesto da svojim radom pridonosi egzotizirajućem pogledu na Kinu on svjesno svoje subjekte smješta u neutralni kontekst, negira dokumentarni pristup, zanemaruje upisivanje kulturnog ili političkog značenja te teži prije svega dočarati perspektivu vlastite generacije. Kroz fotografije otvoreno i direktno progovara i o vlastitom homoseksualnom identitetu i gay zajednici. Neopterećen tabuima kroz fotografije želi temama kao što je seksualnost, odnosi i nago tijelo pristupiti kao nečem prirodnom propitujući stereotipe o konzervativnosti kineske kulture. Često je također samoinicijativno vlastiti rad nazivao pornografskim preuzimajući oslobađajući potencijal ostvaren u afirmaciji ljudske seksualnosti. Iako su njegove fotografije cenzurirane u Kini do kraja života živio je i stvarao upravo tamo.
Ren Hangovi portreti utemeljeni su na povjerenju i bliskosti koju gradi s prijateljima koje ne naziva svojim subjektima, nego svojim suradnicima. Fotografije su dakle prije svega priča o jednoj generaciji, vremenu provedenom zajedno te međusobnoj komunikaciji pretočenoj u fiktivne vizualne fantazije.
Riječ ljubav često se pojavljuje u nazivu Hangovih serija, a kasnije i kao naslov nekolicine samostalnih izložbi. Ljubav je ujedno i centralna tema poezije kojoj je bio posvećen jednako kao i fotografiji. Istovremeno u pjesničkom se radu iskreno i eksplicitno suočavao i borio s vlastitom depresijom. Upravo je tenzija između te dvije krajnosti bila centralna nit vodilja u njegovom radu.
Kustosice izložbe: Barbara Gregov, Klara Petrović, Luja Šimunović i Lea Vene
Fotografije u prilogu slobodne su za upotrebu uz obavezan potpis: Courtesy of Estate of Ren Hang and OstLicht. Gallery for Photography
Izložba je ostvarena ljubaznošću OstLicht. Gallery for Photography