U Zagrebu se održavaju radionice art terapije za lakše svladavanje svakodnevnih briga i stresa
Brojna su istraživanja pokazala da bavljenje umjetnošću, u njezinim raznim oblicima, može biti vrlo pozitivno za mentalno zdravlje. Tu se pojavila ...
Sutra, u srijedu, 11. ožujka 2015. s početkom u 19 sati, svečano se otvara izložba paravana i sjenila Frane Grbić, „Para-natura“ u prostorijama galerije Bernardo Bernardi Pučkog otvorenog učilišta u Zagrebu.
Frana Grbić dolazi iz umjetničke zagrebačke obitelji i apsolvirala je studij na nastavničkom odjelu Akademije likovnih umjetnosti (slikarstvo kod profesora Zlatka Kesera i povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu). Bavi se grafičkim dizajnom, fotografijom i kaligrafijom, te dugi niz godina vodi tečajeve crtanja i likovne radionice za djecu.
Povodom izložbe Para natura Frane Grbić je izjavila: „Jedna davna molba za oslikavanje sjenila za svjetiljku bila je nesvjesno ishodište ove izložbe. Više puta poželjela sam u nekom stambenom ili radnom prostoru intervenirati, privremeno ga podijeliti za različite potrebe, stvoriti neku novu situaciju koja neće biti trajna. Sjetih se jednog pomalo zaboravljenog, ne osobito čestog komada namještaja – paravana – koji se odmah, naravno, nudi kao divna mogućnost da moje slike siđu sa zida u prostor.“
Radovi su izvedeni kombiniranom tehnikom (kolaž, pastel, tuš, akvarel, ugljen), a autorica izložbe se poigrava papirima, pojmovima, bojama, slovima, stanjima duha i tonovima neba.
„Paravani i sjenila za svjetiljke zaustavljaju sve ono što umjetnicu okružuje i inspirira u ateljeu i izvan njega. Poput otisaka mentalnih tragova, na paravanu se s pojmovima iz svijeta prirode isprepliću imena poznatih glazbenika čije note nadahnjuju nastanak ovih likovnih djela, a izostanak prezimena naglašava intimni doživljaj umjetnice. Svi su pojmovi ispisani kaligrafski, podsjećaju na ne tako davno vrijeme kada slova i riječi nismo tipkali već ispisivali i pritom stvarali pokret rukom, jedinstvenu koreografiju riječi koja ima gotovo terapeutski učinak ; potiče finu motoriku, a možda i suptilnije misaone procese. S druge strane, pokret moćnog predstavnika životinjskog svijeta, bjeloglavog supa, zaustavljen je na sjenilima za svjetiljke. Zaustavljen u svojoj ljepoti kako bi ostavio prostora za novu akciju: za igru svjetla. Jer, u ovim djelima umjetnica se nije tek prepustila inspiraciji: pokušala ju je gotovo materijalizirati. Uhvatiti.“ – Ksenija Foretić, iz kataloga izložbe