Što ih je naučila 2024. i što si priželjkuju u 2025. godini otkrivaju nam poznate dame
Stigao je veliki prosinački broj časopisa Ljepota&Zdravlje, koji vas na svim prodajnim mjestima s tiskovinama čeka od 30. studenoga d...
Žene kojima se divimo 2024.
Godinu koja je na izmaku glumica Jadranka Đokić pamtit će kao zahtjevnu, ispunjenu intenzivnim osjećanjima i situacijama, i kao godinu koja joj je donijela i neke negativne stvari, no i puno toga lijepog i važnog. Jedna je to od onih godina u kojoj se presložiš, reći će, i pripremiš za sljedeću fazu života. Zato s nagrađivanom glumicom razgovaramo o tome zašto joj nije strana promjena profesije, radi li čvrste planove i što je o sebi naučila glumeći druge…
Ako je vidljivost neka neminovnost ove branše u kojoj jesam onda je moja želja da u vidljivost dovodimo one koji istu nemaju. Da njihov glas osnažimo i stavim u fokus. Bilo da se radi o pojedincima ili određenim problemima. Tu je i ta konstantna želja da se postavljaju pitanja, traže odgovori, da se zagleda u sebe. Svaka ta uloga koliko predstavlja izazov toliko je i dar da proživim različite živote, emocije i sudbine koje nisam iskusila. Moram reći i kako su mi suradnici, redatelji/redateljice i ponajviše kolege jednako velika inspiracija jer gluma nije samotan posao nego suradnja, razgovor i suigra koja dovodi do toga da predstava, film, serija poleti ili uopće ne pređe onu rampu prema publici.
Mislim da su promjene suština našeg postojanja tako da svi nosimo ključna iskustva i odluke koje nas oblikuju u osobu koja smo danas. Jedan od takvih trenutaka za mene je ulazak u dramski studio u mladosti koji mi je otvorio vrata umjetnosti ali i prema sebi. Suočila sam se sa svojim inhibicijama, strahovima i sramom, zapravo sam kroz oči drugih dolazila i do dijelova svoga bića. Taj izlazak iz zone komfora u susretu s glumom je donio osjećanje da sam točno ondje gdje trebam biti. Preseljenje u Zagreb je isto jedan od tih važnih trenutaka koji je pak donio nove izazove i prilike. Promjene nas zapravo uče i da ne možemo sve kontrolirati ali možemo izabrati način na koji ćemo reagirati na njih. Kroz prihvaćanje vjerujem da ostajemo otvoreni za sve što je na našem putu i da kroz ta iskustva postajemo bliži sebi.
Ne fascinira me život pred očima javnosti, tražim u svemu tome svoju privatnost i jednostavnost a fokus mi je na onom bitnom, a to je pitanje što radim, zašto i hoće li to išta donijeti ljudima. Trudim se pratiti svoj unutarnji kompas. Moje samopouzdanje nije zasnovano na tuđem doživljaju nego se temelji na povjerenju u vlastite sposobnosti. Znam što dajem od sebe, koliko je to ulaganje u svakom trenutku tijekom procesa, kakav rad ulažem za ono što želim izraziti. Kritike su neizbježne i mišljenja ima koliko ima ljudi pa je važno ne izgubiti se u tim tuđim percepcijama.
Neki principi kojima se vodim su iskrenost, integritet i poštovanje prema sebi i drugima. Za mene je važno da u svom privatnom i profesionalnom životu budem autentična i dosljedna. Iskrenost prema sebi mi omogućava vlastiti razvoj a poštovanje spram drugih stvara međusobno povjerenje što je opet temelj nekih zdravih odnosa sa onima kojima smo okruženi i usko vezani.
Nije mi strana ideja o promjeni profesije. Takvo preispitivanje je prisutno s vremena na vrijeme, vjerujem da je to na neki način preuzimanje odgovornosti i želja za življenjem života u punini. Ne mislim da smo samo za jedno predodređeni ili da se moramo držati jednog izbora profesije i radnog mjesta do kraja radnog vijeka.
Naravno da imam želje i vrijednosti kojima stremim ali ne pravim neke čvrste planove zapravo, smatram da intuitivno i fleksibilno pristupam životu i da mi ta otvorenost za date okolnosti omogućavaju brzu prilagodbu i snažniju prisutnost u trenutku.
Veselim se jer ću Novu započeti u Engleskoj u društvu mojih prijatelja i njihovih obitelji. Prva premijera u 2025. godini bit će Krležine “Zastave” u režiji Ivana Planinića, nakon toga čeka me jedna intimnija duo predstava. Dalje se nisam dogovorila s budućnošću, ne žurim nikamo samo se nadam da će mi ovakav početak donijeti godinu kvalitetnog razgovora, ljepote i zdravlja.
Mogla bih nabrajati od predstava, gostovanja do nekih lijepih priznanja koje sam primila, ali mislim da su najveća nagrada na mom putu ljudi s kojima sam surađivala do sada kako u kazalištu (ZKM, HNK, nezavisna scena) tako i na filmovima i serijama, oni su ti koji uvijek čine razliku bez obzira na okolnosti u kojima se nalazimo.
Ovisi, gluma je igra ali intenzivna. Zahtjeva posvećenost i duboku pripremu, istraživanje, emocionalno ulaganje koje često nosi i suočavanje s vlastitim osjećanjima kao što ni pokušaj razumijevanja drugih nije uvijek lak pa nekada nije prostor užitka i lakoće već, pretjeranim rječnikom rečeno, rudarenje i borba. Kada dođemo do toga da ne iscrpljuje nego da ti materijal vraća snagu znam da smo na dobrom putu. No, bez obzira na sve izazove ipak je na koncu i dalje to prostor kreativnosti i radosti za mene. Kada nestaje ona iskra znatiželje i prevladaju neki izvanjski motivi tada počinje stres. Zašto gubimo povezanost s onim što radimo je pitanje koje si svatko iskreno treba postaviti da bi pronašao rješenje. Okolina kojom sam vezana u mojoj profesiji je za mene važan faktor kao i konstantno učenje, istraživanje novih ideja i odlazak u nepoznato što me vodi do pomicanja vlastitih granica i prevladavanju onih težih dana.
Meni je prolaznost utješna jer svaki kraj je ujedno i početak pa tako cijenim dar sadašnjeg trenutak još i više. Kroz sve te promjene rastemo i postajemo ispunjeniji i jači, svi usponi i padovi su ono što me čini osobom kakva jesam. Saznanje da je sve privremeno zapravo nosi slobodu jer nas oslobađa od straha pred nesigurnošću i pomaže u prihvaćanju tijeka života. Možda sam zato primarno u teatru jer se događa sada i ovdje, neponovljivo je. Čak i kada gledate snimljenu predstavu, to više nije onaj trenutak u kojem je izvedena i kamera to iskustvo gledanja predstave uživo ne može zabilježiti.
U glumi nisam da bih igrala sebe, ali istina je da dio svog iskustva, emocija i promišljanja tamo stavljam, no tek toliko da doprinesem autentičnosti lika i njegova vlastitog integriteta. Suština glume je za mene spremnost da se na kratko odreknem sebe kako bih uronila u tuđu kožu i pokušala razumjeti svjetove drugih čak i onda kada su jako udaljeni od mene, dakle potpuno različiti.
Fotografije i kreativno vodstvo: Jelena Balić
Styling: Lea Krpan
Make-up: Simona Antonović i asistentica Ivana Češljar
Kosa: Martin Posavec