U svijetu poduzetništva, priče o strasti, predanosti i inovacijama uvijek su inspirativne. Jelena Ferk, direktorica obiteljske tvrtke Jelmark, zajedno sa svojim suprugom Markom uspjela je prenijeti bogatstvo peruanske prirode i tradicije na hrvatsko tržište
Zašto Ande i Peru? Kako je započela Vaša poduzetnička priča s Bioandinom? Što Vas je inspiriralo na to da se upustite u ovu avanturu?
Bioandina je obiteljski brend dodataka prehrani nastao 2012. godine. Inspiracija za Bioandinu rodila se nakon preseljenja u Južnu Ameriku zbog poslovnih obveza, gdje smo se zaljubili u snagu, bogatstvo i ljekovitost tamošnje prirode. Na vlastitom smo primjeru osjetili izvanrednu moć snažnih, ljekovitih biljaka iz Anda i Amazone. Impresionirani djelovanjem tradicionalne andske biljne medicine, pokrenuli smo našu misiju: dopremiti u Hrvatsku najkvalitetnije, teško dostupne sirovine ljekovitih biljaka iz Anda i Amazone te ih prilagoditi potrebama modernog društva, opterećenog stresom, ubrzanim načinom života i nepravilnom prehranom. Željeli smo podijeliti to bogatstvo s ljudima u Hrvatskoj i ponuditi im proizvode koji su istovremeno zdravi, prirodni i autentični.
Bioandina se ponosi autohtonim peruanskim biljkama i tradicionalnim recepturama. Kako birate sastojke i osiguravate vrhunsku kvalitetu proizvoda?
Kvaliteta je naš prioritet broj jedan. Surađujemo s lokalnim peruanskim zajednicama i poznatim liječnicima koji njeguju stogodišnju tradiciju uzgoja i prerade biljaka. To nam omogućuje da osiguramo najviše standarde kvalitete i autentičnosti.
Najveći izazovi s kojima ste se susretali kao poduzetnica u Hrvatskoj, posebno u izazovnoj industriji zdrave hrane i dodataka prehrani?
Birokracija i zakonodavstvo u našoj zemlji, nažalost, nikad nam ne pomažu i ne prate put poduzetnika. Smatram da je svima koji kreću put privatnog poduzetništva ovo najteži kamen spoticanja. Nadalje, drugi najveći izazov bio je educirati potrošače i svako naše prodajno mjesto o prednostima autohtonih peruanskih biljaka i uvjeriti ih u kvalitetu naših proizvoda. Također, usklađivanje s regulativama i standardima tržišta u konačnici predstavljalo je kompleksan proces. No, uz puno truda, neprospavanih noći, predanosti i podrške naših partnera te cijelog tima Bioandine, uspjeli smo prevladati te izazove.
Koji je Vaš omiljeni proizvod te koje biste izdvojili kao Vama posebne, a mogu biti najkorisniji za širu žensku publiku?
Izdvojila bih Camu Camu i Premium Mix Macu jer ih koristim od prvog dana. Camu Camu kao prirodni vitamin C koristimo svi u obitelji, čak i moja djeca jer je 100 % prirodan. Premium Mix Maca rješava sve moje ženske tegobe i hormonske tegobe kad nastupe oni dani u mjesecu, koji ponekad znaju biti jako izazovni. Tijelo nam simptomima uvijek šapuće, trebamo ga samo naučiti slušati.
Što Bioandinu razlikuje od ostalih brendova u segmentu premium dodataka hrani?
Naš temelj jest premium kvaliteta sastojaka autohtonog podrijetla. Upravo iz tog razloga jedini smo koji u Hrvatsku direktno dopremamo najkvalitetniju sirovinu iz dalekog Perua, direktno s Anda. Cilj nam je biti poticaj za zdraviji način života na prirodan način. To smo sve također htjeli pokazati i kroz naziv brenda – BIO se u nazivu nalazi da bismo jasno dali do znanja kako su naši proizvodi visoke kvalitete i sadrže ekstrakte biljaka koje su isključivo ekološki uzgojene. Većina naših proizvoda nastala je od superhrane s područja Anda i Amazone te smo ovdje iskoristili i riječ Ande, pa je u konačnici nastala Bioandina.
Kako vidite budućnost Bioandine? Imate li neke planove za širenje poslovanja ili uvođenje novih proizvoda?
Vidim Bioandinu kao vodeći brend premium dodataka prehrani na hrvatskom tržištu i šire. Uskoro planiramo proširiti naš asortiman novim proizvodima koji će zasjati na policama prodajnih mjesta. Također, želimo nastaviti ulagati u nove oblike promocije zdravog načina života.
Koji bi bio Vaš savjet mladim poduzetnicama koje sanjaju o pokretanju vlastitog posla?
Moj savjet je taj da slijede svoju strast, budu uporne i nikad ne odustaju od svojih snova bez obzira na sve vjetrenjače i barikade po putu. Važno je imati jasnu viziju, ali i biti fleksibilan i spreman na promjene. Odmaknuti se od svog ega. Također, nemojte se bojati tražiti pomoć i savjet od strane iskusnijih poduzetnika te niza prekrasnih ženskih poslovnih zajednica. Zajedno uvijek možemo više i bolje.