Matilda Djerf oglasila se na optužbe da zlostavlja zaposlenike: ovo je njezina strana priče
Matilda Djerf i zlostavljanje na radnome mjestu sve su o čemu se ovih dana govori u svijetu influencera. Donedavno se činilo da nema kraja Matildi ...
Poanta je da na jednoj stranici napišete tko ste vi, čime se bavite i po čemu ste to drukčiji, a sve na jasan, koncizan način uz samopouzdanje. Ovo nije toliko strašno, potrebno je da samo u pet poglavlja napišete zašto vam je stalo do posla, bez hvalisanja.
Nikome nije neugodno pisati ovakva pisma. I evo nekih savjeta:
– Pišite svojoj zamišljenoj publici.
– Posebno naznačite vrstu posla koju želite raditi.
– Recite istinu na vama svojstven način.
– Pročitajte tekst naglas kako biste se uvjerili da zaista zvuči kao vi.
– Tretirajte ga kao nacrt i često ga dijelite i dopunjavajte.
Razmišljajte o ovom tekstu kao o načinu da predstavite sebe. Dakle, biografija ne treba biti iscrpna i ne trebate napisati ništa zbog čega vam je neugodno. Pronađite ravnotežu između osobnog i profesionalnog, i pokušajte se malo zabaviti.
Sljedeći koraci se malo više odnose na honorarce i vježbenike, ali ih možete primijeniti i za svoj projekt ili kompaniju:
Promislite…
Dobra polazna točka je gledanje i uspoređivanje s tuđim radovima i biografijama, ali prije opsežne potrage, povucite se na neko mirno mjesto i dobro razmislite, a zatim zapišite svoje ciljeve. Skuhajte čaj ili kavu, opustite se i odgovorite na sljedeća pitanja:
– Gdje vidite sebe za jednu do tri godine?
– Kako se vaš rad uklapa u svijet u kojem želite živjeti?
– Koje vrste projekata vas zanimaju? (Ponekad pomaže da prvo navedete stvari koje ne želite raditi).
– S kakvom vrstom ljudi želite raditi? Tko su vaši klijenti iz snova?
– Ako svoju autobiografiju pišete online – što želite potaknuti kod ljudi nakon što pročitaju vaš tekst? Da vas zaposle, da se pretplate na vaš blog…?
– Kada biste čuli da netko treba pričati potencijalnom klijentu o vama, što biste htjeli da kaže?
Ove bilješke će kasnije odrediti tijek vaše biografije.
Prikupljajte ideje
Zatim napravite listu različitih informacija koje možete ubaciti. Ovo je i dalje faza pripreme, stoga nije važno da koristite idealne riječi. Ali kada god vam dobra ideja padne na pamet, potrudite se zapisati ju.
Počnite s osnovama. Ne trudite se biti slatki i pametni. Za početak napišite jednostavnu biografiju s konkretnim činjenicama. Napišite tko ste, odakle ste (ako je to za vas bitno), gdje živite i što radite. Naravno, ako imate fotografiju i video koji želite podijeliti, priključite se, posebno online.
Podijelite svoja iskustva. Na što ste najviše ponosni? Ovo nije CV, tako da ne morate navoditi svaki posao koji ste ikada radili. Sumirajte svoja najveća dostignuća, slobodno se pozovite na publikacije, intervjue, razgovore, događaje ili nedavne klijente. Ako ste u umjetničkoj branši, dobro je da napravite popis vaših vještina ili usluga koje nudite.
Pokažite strast. Nemojte izbjegavati osobne podatke, osobito u biografiji. Na kraju krajeva, ako netko posjećuje vašu stranicu ili čita vaš blog, njega zanimate vi kao osoba. Navedite nekoliko stvari koje volite raditi, čitati i tako dalje. Ako imate neke dodatne talente ili snažna vjerovanja, zapišite i njih. Prikažite zašto volite svoju branšu i kako se vaša perspektiva razlikuje od one vaših vršnjaka.
Zapišite svoje sljedeće korake. Što želite od ljudi nakon čitanja vaše biografije ili nakon što vas pozovu na sastanak? Usmjerite ih u pravom smjeru. Predstavite osnove projekta za koji vam trebaju sponzori, predstavite da imate jasnu ideju o budućnosti i obavezno omogućite ljudima što pristupačniji kontakt.
Kada zapišete ove bilješke, svedite ih na osnove.
Napišite kratku biografiju
Ja sam____.
Trudim se ____.
Kada nisam___, možete me naći___.
Ako ste otvoreni za suradnju, kontaktirajte me___.
Igrajte se strukturom teksta dok ne budete zaista sigurni da zvuči kao nešto što ste vi rekli ili napisali. Kada ste zadovoljni, iskoristite to kao naslov ili uvodnu riječ. Premještajte elemente i vodite računa o tome što ste izostavili. Fokusirajte se na to da odgovorite na pitanja koja bi vam vaši klijenti iz snova postavili.
Izvor: Life Content
Foto: Guliver/Thinkstock