Genijalna ideja: eventi na kojima se odvija razmjena parfema postaju sve veći hit
Žene su oduvijek ludovale za parfemima i toaletnim vodicama, no svi stručnjaci iz svijeta kozmetike slažu se da scena parfema nikad nije bila tolik...
Uzbuđenja mnogobrojnih sudionika u opatijskom Centru Gervais tijekom Hairstyle News Festivala, najvećeg frizerskog događanja u regiji, nije nedostajalo jer nakon dvogodišnje pauze frizeri su se opet mogli okupiti i uživati u vrhunskim edukacijama i druženju.
Kroz četiri programa Salon Business Conference, Cut&Style, Coloramu i Barbershop Arenu frizerima je osigurana cjelovita edukacija, od ideja kako unaprijediti salonsko poslovanje do primjene novih inovacija u šišanju, bojanju i stiliziranju kose. U segmentu Salon Business Conference, poslovnih edukacija održano je niz predavanja i okruglih stolova tijekom kojih se raspravljalo o ključnim problemima struke. U ovom dijelu festivalskog programa nastupila su poznata domaća i regionalna frizerska imena, kao što su: Tomislav Pancirov, Aleksandra Oparov, Ivica Pavlačić, Ivan Jagarčec, Mitja Sojer, Amir Bečirević, Sandra Zajec, Ante Šolić, Matevž Firšt, Evelin Benković, Ivana Špicer, Joško Tafra, Zvonimir Franić, Željko Samardžija i mnogi drugi.
Jedna od gorućih problematika o kojoj se razgovaralo je svakako nužno potrebna prilagodba cijena frizerskih usluga. Naime, sa značajnim povećanjem troškova poslovanja nužna je prilagodba i cijena usluga koja će odražavati razinu kvalitete i troškovne momente kako bi frizerski saloni mogli opstati. Ujedno, s većom cijenom usluga vlasnici frizerski salona svojim djelatnicima mogu osigurati kvalitetnije plaće čime se može zadržati stručan frizerski kadar u Hrvatskoj. Nažalost, i frizerska struka trpi zbog odljeva stručnih kadrova u inozemstvo te se postavlja pitanje tko će nas šišati za 5 do 10 godina.
Također se razgovaralo o četverogodišnjoj strukovnoj školi za frizere koja se eksperimentalno provodi u sedam srednjih škola u Hrvatskoj gdje se spajaju poslodavci i škola što, između ostaloga, utječe na razvijanje dodatnih kompetencija čime se osigurava frizerski kadar koji je spremniji za tržište rada. Nadalje, posebna se pažnja posvetila i suradnji s dobavljačima, tj. kako oni mogu biti partneri frizerskom salonu za razvoj poslovanja. Održala su se i edukacije o tome kako stvoriti biznis mindset, kako pristupiti brandingu, kako iskoristiti digitalne mreže za razvoj poslovanja, od Instagrama do TikToka te koje online sustave koristiti za digitalizaciju poslovanja. Niz je praktičnih odgovara pruženo frizerima na predavanju o uvođenju eura u Hrvatsku, što je potrebno srediti s bankama, a što u sustavima kako bi se implementacija mogla provoditi od rujna mjeseca ove godine. Poznati vlasnici frizerskih salona otkrili su da su u procesu razvoja svog salona, iz malog u veći, itekako ulagali u razvoj dodatnih vještina, poput rukovođenja, financija, komunikacije, a sve je to pratila hrabra odluka da žele napraviti taj iskorak.
„Ovogodišnji festival pokazao je da je cijela frizerska struka jedna velika obitelj gdje nam je stalo da zajednički uspijemo usprkos svim problemima koju struku pritišću. Mi smo programski obuhvatili sve dijelove struke. O problemima i rješenjima razgovaralo se otvoreno s ciljem međusobne podrške. Drago mi je da su frizeri pronašli novu inspiraciju i snagu na Hairstlye News festivalu kako bi se uhvatili u koštac sa svime što im poslovni i privatni život nosi.“ – istaknuo je Denis Vidović, direktor festivala. Dodao je kako je ovo još jedan dokaz da su frizeri zajedno jači unatoč najvišoj stopi PDV-a u EU, porastu troškova poslovanja, deficitu stručnog kadra i neopravdanoj hajci na nužno potrebnu prilagodnu cijena u salonima.
Festivalski program kulminirao je programom usmjerenim na koloristiku, tehnike šišanja i stiliziranja za žensko i muško frizerstvo s posebnim naglaskom na ultra poznat barbering. Predstavljeni su najnoviji trendovi koji su prilagođeni životnoj dobi, stilu života i razini odvažnosti i spremnosti na inovacije u kosi primjerice korištenjem jarkih i intenzivnih boja. Kultni bob ovu sezonu svakako je in, i to u svim varijantama. Kod teenagera često ćete vidjeti neuredan pixie ili wolf cut. Prisutna je jedna razina nonšalantnosti i messy izdanja za što je itekako potrebno dobro šišanje da to izgleda wow. Prirodan look je također nešto od čega se ovu sezonu ne odstupa, kao ni od laganih kovrča. U području koloristike ova sezona je apsolutno razigrana i kreativna. Široka paleta boja od jarkih i intenzivnih za one odvažnije do pastelnih tonova za svaku prigodu.
Ivana Špicer i Mario Mesarić (IM.Academy), Ivan Jagarčec i Marina Bukovac Jagarčec (Kanso), Tomaž Turk i Matej Prinčič (MIČ Styling), Darko Purić (The Backstage) i Anita Loboda razotkrili su tajne šišanja i
stiliziranja kako bi frizeri imali mogli unaprijediti svoja znanja. Dejan Nikolić i Anja Zupanec (ID Factory Hair Group), Ana Krolo i Aldijana Šabić ispred Trimužijat Teama, Matjaž Okorn i Aska Kajtazović (Mič Styling akademija), Ana i Sead Nunić (Hair Vision), Marko Listeš – Marin (Living Room), Ana Čala Višnjić i Mila Višnjić (Studio Mila) vodili su edukacije s naglaskom na primjenu koloristike i najnovijih inovacija dostupnih frizerima u ovom području.
Muškarci su se također itekako razigrali jer od precizno začešljanih retro frizura ide se prema ležernim oblicima, a koriste se barberske i frizerske tehnike šišanja. Primjetan je i porast “buzz cut” šišanja kod mlađe populacije. Brade se sve više skraćuju ili ostavljaju s puno dužine. I dalje je bitna preciznost u oblikovanju. Traženi su precizni prijelazi, oštre linije kod konturiranja bočnih i linija na vratu. Veliku pažnju muškarci pridaju njezi brade i lica, pri čemu su ulje, balzam, vosak i četka nezamjenjivi. No jedan trend valja spomenuti, a koji nikad neće prestati da je održavana, uredno šišana i njegovana kosa uvijek in.
Marko Šimunović i Saša Pupić (Polyboy Barbershop), Manó Kolarič i Tomaž Turk (Mič Styling akademija) Edis Osmanović (Brivnica Barber Room), Mirza Delić (Delija the Barber.Education) tima, Marko Stanzl iz (Salon), Siniša Šunjić (Ka’brada) i Krešimir Španić (Barbershop Španić), Toni Vlaškovac (Tonino Barbieri), Domagoj Jukić (Leekarija Barbershopa) vodili su edukacije u programu Barbershop Arene namijenjene muškarcima.
Dakako i sajam je ovu godinu pratio festival gdje su i posjetitelji mogli uživati u druženju s njihovim omiljenim frizerima, a i upoznati se, iz prve ruke, sa svim novitetima u industriji ljepote u kosi. Naravno, posebno su uživali u spektaklu trendova koje su nosili modeli, a prikazali su umijeće vrhunskih majstora zanata.