KAKO OSTAVITI DOBAR DOJAM na novom radnome mjestu

by | 19 srpnja, 2017

Početak rada na novom radnome mjestu može biti jako stresno iskustvo. Niste upoznati sa svojim dnevnim obvezama, sa svojim šefom ni kolegama. Uspjeh zahtijeva puno strpljenja, predanog rada i razumijevanje pravila ureda. Randi Zuckerberg, osnivačica i CEO Zuckerberg Media za Vogue je otkrila neke od tajni koje će vam pomoći da se bolje snađete na novom radnom mjestu i ostavite najbolji mogući dojam.

STRAST + PODACI = USPJEH
Ako ste tek započeli s radom na novom radnome mjestu, strast vam nije nepoznata. Pozitivan stav i ponašanje koje govori da vam je drago što ste tamo uvijek dobro prolazi. Ali sama strast bez podataka neće vas odvesti daleko. Ne postoji isprika koja će opravdati nepoznavanje struke u kojoj radite. Čitajte knjige, blogove, slušajte izlaganja, ukratko, činite sve što možete da ostanete informirani u svijetu koji se neprestano i brzo mijenja.

BUDITE “SPUŽVA”, ALI PRIDONOSITE KADA JE POTREBNO
U prvim mjesecima rada težite upijanju što više informacija. Slobodno postavljajte pitanja, promatrajte suradnju različitih odjela i što prije se naviknite na svoje dnevne obveze. No, u isto vrijeme, dobro je podijeliti svaku svježu, kreativnu sugestiju koja vi mogla unaprijediti učinkovitost vašeg odjela, kao i cijele kompanije. Inteligentan i kreativan doprinos je bitan koliko i oprez da već u samom početku ne steknete neprijatelje. Zadnje što želite jest ispasti nasrtljiva sveznalica. Imajte na umu to da ste novi u tom poslu bez obzira na izvrsnost vašeg obrazovanja i životopisa. Vaš uspjeh na radnome mjestu prije svega ovisi o uspješnim odnosima s vašim novim suradnicima.

MUDRO SE PONAŠAJTE NA SASTANCIMA
Iako vam se instinktivno može učiniti kao dobra ideja da tijekom sastanka prvi ponudite najbolje komentare ili pitate najinteligentnija pitanja, Zuckerberg kaže da ovo može biti jako destruktivan pristup. Vaši kolege ne očekuju da imate sve odgovore dok ste još u fazi obuke. U početku, bolje je postavljati inteligentna pitanja, pokazati interes za vaše kolege i pokazati poštovanje prema vremenu, trudu i iskustvu koje su uložili u taj posao. Vježbajte strpljenje i dozvolite si da iskusite proces učenja posla.

ŠEF VAM NIJE PRIJATELJ
Izbjegnite svaki poriv da postanete preležerni sa svojim nadređenim. Zaposleni ste kako biste radili pa je bolje zadržati određenu distancu. Ovo ne znači da ste neprijateljski nastrojeni, nego pokazuje da ste profesionalni. Tijekom vremena postat ćete upoznati s osobnošću i raspoloženjima vaših nadređenih i uskoro ćete znati kada je vrijeme za opuštene razgovore. Zuckerberg savjetuje da dobro promislite prije dodavanja vašeg šefa na socijalne mreže. Naravno da se želite povezati na svakoj razini, ali ako je baš neophodno, neka to bude jedna ili dvije platforme i nemojte zaboraviti držati neke dijelove svoga života privatnima.

POKAŽITE INTERES ZA KOLEGE
Svaki novi odnos treba vrijeme za rast, uključujući i poslovne odnose. Zuckerberg vjeruje da je za izgradnju dobrih odnosa nužna vještina slušanja. Povežite se s kolegama kroz svijet koji vam sami ponude. Na primjer, ako vidite fotografije na njihovim stolovima, možete ih pitati nešto vezano uz njih.

S otvorenim umom i predanošću uspjehu, ne postoji razlog da ne napredujete na novom radnome mjestu i ne ostavite dobar dojam.