
Zbog ovog jednostavnog trika korektor ispod očiju neće istaknuti borice i bit će postojaniji
Muče vas podočnjaci, jednako kao i metode njihovog kamufliranja? Zahvaljujući ovom jednostavnom triku, vaš će korektor ispod očiju izgledati prirod...
Je li ovo kraj "Sephora kids" ere?
Kalifornija planira zabraniti prodaju anti-age proizvoda osobama mlađima od 18 godina. Hoće li ovaj zakon promijeniti industriju ljepote i kako će utjecati na tinejdžere opsjednute skincare rutinama? Saznajte više.
U Kaliforniji je predstavljen prijedlog zakona koji bi zabranio prodaju proizvoda protiv starenja osobama mlađim od 18 godina. Ako bude usvojen, ovaj zakon mogao bi promijeniti industriju ljepote kakvu poznajemo – ali i staviti točku na rastući trend tinejdžera koji u skincare rutinu uključuju moćne anti-age sastojke.
Društvene mreže, osobito TikTok, potaknule su pravu kozmetičku revoluciju među mladima. Tinejdžeri masovno koriste proizvode s retinoidima, alfa-hidroksi kiselinama (AHA) i vitaminom C iako njihova koža još uvijek ne pokazuje znakove starenja. Dermatolozi su zabrinuti jer ove jake formule mogu dovesti do iritacija, osjetljivosti i trajnog oštećenja zaštitne barijere kože.
“Vidimo sve više slučajeva tinejdžera s ozbiljnim dermatološkim problemima uzrokovanim prejakim sastojcima koje zapravo ne trebaju”, upozorava dr. Ava Shamban, dermatologinja iz Los Angelesa.
Kalifornijski zastupnik Alex Lee predložio je ovaj zakon s ciljem zaštite mladih od nepotrebnih i potencijalno štetnih kozmetičkih proizvoda. Ako zakon prođe, maloljetnicima će biti zabranjena kupovina proizvoda namijenjenih sprječavanju znakova starenja, osim ako ih preporuči liječnik.
Lee tvrdi da zakon nije usmjeren protiv beauty industrije, već protiv pritiska na djecu da izgledaju “savršeno” još u ranoj dobi. “Tinejdžeri ne bi trebali osjećati potrebu da se bore protiv bora koje još nemaju,” izjavio je u intervjuu za američke medije.
Iako se ovaj prijedlog čini kao logičan potez, neki stručnjaci upozoravaju da sama zabrana neće riješiti problem. Maloljetnici i dalje mogu kupovati proizvode online, a još veći problem predstavlja utjecaj influencera koji promoviraju anti-age rutine kao must-have već od 12. godine.
Umjesto zabrana, neki dermatolozi predlažu bolje edukacije mladih o odgovarajućoj njezi kože. “Zabraniti nešto ne znači da će se prestati koristiti. Trebamo učiti mlade što im je doista potrebno umjesto da im šaljemo poruku kako njihova koža već sada treba tretmane protiv bora,” dodaje dr. Shamban.
Ako zakon prođe, velike kozmetičke kompanije mogle bi izgubiti značajan dio tržišta jer tinejdžeri i mladi odrasli čine golemi segment potrošača. Hoće li brendovi promijeniti strategiju i usmjeriti se na edukaciju ili će pokušati pronaći zaobilazne načine da i dalje prodaju anti-age proizvode mlađoj publici? To ostaje za vidjeti.
Jedno je sigurno – ova tema neće nestati tako lako, a debata o tome trebaju li tinejdžeri koristiti anti-age proizvode tek je počela.
Foto:StockRocket, iStock via Getty Images Plus
Magda Dežđek je freelance novinarka i urednica s dugogodišnjim iskustvom u hrvatskim medijima. Karijeru je započela kao studentica u Jutarnjem listu, a ubrzo se pridružila magazinu Sensa, gdje je od prvog do posljednjeg broja radila kao urednica, novinarka i stilistica. Tijekom godina surađivala je s brojnim tiskanim i online medijima, uključujući Extru, Lisu, Elle i Adivu. Posljednje dvije godine dio je tima Ljepote&Zdravlja, specijalizirajući se za teme o wellbeingu i ljepoti. Uz strast za istraživanjem beauty svijeta, posebno uživa pisati o svojim putovanjima, koja su njezin nepresušan izvor inspiracije.