Kampanje koje su šokirale svijet!

by | 27 travnja, 2015

Kad su u pitanju modne kampanje, uglavnom pomislite na lijepe fotografije modela u skupoj odjeći ili na neke od kultnih fotografskih djela. No nisu uvijek ta djela prepoznata samo kao umjetnost usmjerena komercijalnom uspjehu. Donosimo vam pet najkontroverznijih modnih kampanji koje su podigle prašinu javnosti.

Jesensku kampanju marke Miu Miu, 2011. mnogi su preispitivali. Kampanja je pokrenula rasprave jer je tad 14-godišnja glumica Hailee Steinfeld pozirala na tračnicama te izgleda kao da briše suzu s lica. Talijanska modna kuća prozvana je zbog objavljivanja fotografije koja je prikazivala dijete u opasnoj situaciji i lokaciji.

Onda novoizabrani kreativni direktor YSL-a, Tom Ford 2000. godine, uznemirio je javnost svojim pogledom na slavni parfem Opium. Za fotografiju je zaslužan Steven Meisel, a na njoj pozira crvenokosa Sophie Dahl noseći na sebi samo zlatne sandale i nakit. Provokativna kampanja bila je neprikladna za djecu te je kasnije uklonjena s panoa diljem svijeta, čime je postala modna fotografija s najviše žalbi.

Tom Ford je uvijek za golotinju, a to ga je koštalo 2007. Serija fotografija za njegov prvi parfem naišla je na negativan odjek te su reklame uklonjene s velikog broja internetskih stranica. Seksi fotografije pokazuju golo tijelo žene kako pozira s parfemom na strateški položenom mjestu što je ovu kampanju učinilo neprimjerenom za međunarodnu publiku.

Tom Ford zbilja ne odustaje! Poznati dizajner ponovno je bio tema naslovnica zbog svoje kampanje za Gucci koju su s njim radili Mario Testino i Carine Roitfeld. Rezultat su bile provokativne i pretjerano seksualne fotografije koje su mediji prozvali ponižavajućima za žene te su zabranjene.

Reklama za Calvin Klein traperice bila je zabranjena na američkoj televiziji zbog svoje intenzivnosti. U kampanji su modeli Natasha Poly, Anna Selezneva, Anna Jagodzinska, Edita Vilkeviciute i Naty Chabanenko pozirale s muškim modelima. Neke fotografije su izgledale kao scene i kućnih filmskih uradaka te je reklama imala odabrane zemlje u kojima se smjela prikazivati.

Andrea Tomljenović