Zagrebačko psihološko društvo podijelilo savjete za umirivanje nakon traumatičnog događaja
Stravični događaj koji se odvio u zagrebačkom kvartu Prečko šokirao je Hrvatsku. Nezamislivo je uopće pomisliti kako se osjećaju djeca i roditelji,...
Lijepa riječ otvara sva vrata, kaže stara narodna, a da ima nešto u tome dokazali su austrijski ekonomisti i to na prilično neuobičajen način – kupovinom 100 kuglica sladoleda i 800 porcija kebaba.
Kako? Jednostavno, poslali su ljude u restorane brze hrane koji su nekoliko dana za redom morali naručivati sladolede i kebabe kako bi se ustanovio učinak pohvala i priznanja u komunikaciji prodavača i kupaca.
Naime, znanstvenici sa Sveučilišta Innsbruck svojim su pokusnim kunićima rekli da na kraju narudžbe obavezno izgovore sljedeću rečenicu: “Vaš je sladoled (ili kebab) najbolji u gradu”.
Na kraju su eksperimenta ustanovili da su narudžbe s pohvalom u prosjeku donijele 10 posto veću količinu sladoleda ili mesa od onih bez pohvale.
Slično su pokušali i s ostavljanjem napojnice prodavačima, ali to je donijelo povećanje u količini od samo sedam posto.
Vodeći autor studije Michael Kirchler rekao je da rezultati studije pokazuju da “postoji tendencija podcjenjivanja nematerijalnih poticaja, poput priznanja i pohvala, i istodobno precjenjivanje materijalnih poticaja”.
Čisto da se zna za kraj – pokusni kunići nisu nabili višak kilograma jer su nakon mjerenja količina sladoled dijelili prolaznicima, a kebabe pučkim kuhinjama.
IZVOR: METRO-PORTAL.RTL.HR