
Irma Dragičević najavljuje svoj dosad najraskošniji glazbeni spektakl
Ovogodišnjim nastupom na Dori s pjesmom Enigma, crossover pjevačica Irma Dragičević svojim vokalom i scenskim nastupom pokazala je kvalitetu glazbe...
Svjedočimo li propasti svijeta poznatih?
Dodjela Oscara, održana u ponedjeljak u Los Angelesu, nekoć je bila vrhunac prestiža i glamura. Kao takva, bila je i mjerilo naše fascinacije holivudskim zvijezdama. Međutim, brojke i interes već godinama opadaju, a ovogodišnja je ceremonija, čini se, potvrdila – celebrity kultura nikad nije bila irelevantnija, a holivudske zvijezde su nam sve manje važne.
Naime, najglamurozniju večer u godini u ponedjeljak je gledalo 10,4 milijuna ljudi, piše New York Times. To je devet posto manje nego prošle godine, što možda ne djeluje kao prevelik pad. No kad uzmemo u obzir da je trijumfu “Titanica” 1997. svjedočilo čak 57,2 milijuna gledatelja, kao i da su Oscari do 2015. iz godine u godinu okupljali više od 30 milijuna pratitelja – čini se da nas je stvarno sve manje briga za ovu dodjelu, Hollywood i slavne.
Upravo je 70. dodjela Oscara ostala zapamćena kao najuspješnija. Kate Winslet, Leonardo Di Caprio i Kim Basinger bili su se među nominiranima, “Titanic” je doživio povijesni uspjeh, na ceremoniji je nastupila Céline Dion, a svečanost je pred malim ekranima pratilo gotovo 60 milijuna gledatelja. Nedvojbeno je da su se holivudske svečanosti tada doimale puno važnijima, a jedan od posljednjih velikih trenutaka s Oscara dogodio se 2014., kad su nominirani glumci okinuli viralni selfie s voditeljicom Ellen DeGeneres. Nakon te godine, započeo je drastičan pad gledanosti.
New York Times piše kako je znatno manjoj gledanosti ove godine doprinijela činjenica da nominirani filmovi nisu bili toliko popularni među publikom – pobjednički film “Anora” zaradio je “samo” 38,1 milijun dolara u američkim kinima, dok je prošlogodišnji pobjednik “Oppenheimer” premašio iznos od 975 milijuna.
Još jedan razlog mogla bi biti politika – prije desetak godina, fokus Oscara, Grammyja i sličnih ceremonija prestala je biti samo zabava te su postale prostor za raspravu o društvenim problemima, što je potencijalno odbilo dio publike.
Do prije 15-ak godina na vrhu ljestvice bili su Brad Pitt, Angelina Jolie te pjevačice poput Rihanne i Lady Gage, koji su se činili nedodirljivima. Detalje iz njihovih života čitali smo u tabloidima ili pratili u ponekim emisijama, no sada se puno toga promijenilo. Pojavom društvenih mreža poput Instagrama, YouTubea i TikToka pojavili su se i neki novi celebrityji – influenceri.
Budući da su influenceri svoje karijere započinjali kao “obični” ljudi koji snimaju videe ili objavljuju fotografije iz svoje sobe, ono što ih je činilo privlačnima bila je upravo činjenica da su nam se činili bliskima, kao netko s kime se možemo poistovjetiti.
Pojava influencera slavnima je ostavila dvije opcije – priključiti se trendu i dati obožavateljima uvid u svakodnevicu kao što to čine influenceri, ili ostati “nedodirljivima”. Oni koji su se odlučili ući u svijet influencera, poput Gwyneth Paltrow, koja je pokrenula kontroverzni wellness brend Goop, i obitelji Kardashian, s vremenom su postali predmet ismijavanja.
Također, proteklih desetak godina čini se da su društveni problemi i klimatske promijene sve važnija tema razgovora, a nesudjelovanje u njima često se zamjera slavnima – tako se pjevačica Taylor Swift našla na meti kritika nakon što je otkriveno da ponekad “izvede” svoj privatni avion za letove na relacijama manjim od 20 minuta.
Možda je najbolji primjer potpunog fijaska bio TikTok koji je prošle godine objavila influencerica Haley Kalil s Met Gale – u ekstravagantnoj haljini u stilu Marije Antoanete smješkala se uz zvuk “let them eat cake“. Iako se kasnije pokušala opravdati da je htjela odati počast slavnom filmu o Antoaneti, Haley je postala (opravdanom) žrtvom cancel kulture.
Video ove influencerice samo je potaknuo dijalog – u svijetu gdje svjedočimo raznim strahotama – od ratova, siromaštva i klimatskih promjena, zašto dajemo imalo pozornosti slavnima?
Tada je počeo i viralni trend blokiranja slavnih osoba na društvenim mrežama – “digitalna giljotina” stajala je najveće zvijezde poput Kim Kardashian, Taylor Swift i Selene Gomez milijune pratitelja. Velika “žrtva” gubitka interesa za slavne bila je J.Lo – njezin film “This Is Me… Now: A Love Story” ne samo da nije naišao na prevelik interes već je zbog njega pjevačica postala metom ismijavanja koje je na društvenim mrežama trajalo mjesecima.
U svakom slučaju, čini se kao da je celebrity kultura većini postala pomalo naporna – nedodirljivost se više ne cijeni, a društvo je počelo lakše raspoznavati manjak autentičnosti, kako piše Medium. Upravo bi autentičnost mogla biti glavni faktor koji održava slavne osobe na tronu, kako predviđaju analitičari.
FOTO: Canva/Instagram/ Rodin Eckenroth / Stringer/Mike Winter/Staff via Getty Images