Zašto se žensko zdravlje dugo zanemarivalo i kako FemTech predvodi promjene na ovom polju
Nakon što su desetljeća isključivanja žena iz medicinskih istraživanja dovela do značajnog utjecaja na zdravlje i dobrobit 50 % svjetske populacije...
Vodeći brend menstrualnih uložaka Libresse pokrenuo je Nacionalnu kampanju borbe protiv menstrualnog siromaštva, “Tebi za mjesec, njima za cijelu godinu”, u suradnji s partnerima Ministarstvom rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike i CROATIA poliklinikom, a s ciljem podrške djevojkama koje se susreću s tim problemom.
Tijekom Nacionalne kampanje, Libresse će od svakog prodanog proizvoda u periodu od 1. travnja do 15. svibnja 2023. odvojiti 20 centi u vrijednosti proizvoda za 1186 djevojčica i djevojaka iz dječjih domova i udomiteljskih obitelji te im osigurati godišnju zalihu menstrualnih uložaka. Uz to, svaku od njih očekuje i besplatni ginekološki pregled u jednoj od CROATIA poliklinika, odnosno konzultacije za djevojčice koje još uvijek ne trebaju pregled.
Libresse je prošle godine pokrenuo kampanju “V za vaginu”, koja je izazvala pozitivan odjek u javnosti, slijedom poraznih rezultata istraživanja Udruge za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter iz 2020. godine. Prema navedenom istraživanju, čak trećina žena u Hrvatskoj (33 %) prisiljena je štedjeti na ulošcima, 10 % njih nije u mogućnosti kupiti dovoljno uložaka kako bi ih redovito mijenjale, a 3,6 % žena uopće si ne može priuštiti higijenske proizvode te umjesto njih koriste gaze, krpe, izrezane tkanine, čarape, toaletni papir, pa čak i pelene.
“Šokirani poraznim rezultatima istraživanja Udruge Pariter, prošle smo godine odlučili javno progovoriti o ovoj temi kako bismo osvijestili javnost o problemu menstrualnog siromaštva. Osim toga, donirali smo i 240 uloškomata i gotovo 150 000 menstrualnih uložaka u 34 učenička doma diljem cijele Hrvatske. Ove godine nastavljamo se boriti protiv ovoga gorućeg problema te ćemo zahvaljujući našim partnerima donaciju proširiti na više od tisuću djevojaka bez odgovarajuće roditeljske skrbi. Libresse je tako još jednom proaktivno djelovao i potaknuo pozitivne promjene u društvu”, izjavila je Iva Stefanovski Horvatić, predstavnica marketinga kompanije Essity.
Nacionalna kampanja borbe protiv menstrualnog siromaštva predstavljena je danas u Galeriji Kranjčar u Zagrebu, a na događanju je sudjelovalo i Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
“Vlada Republike Hrvatske i Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike prepoznali su važnost menstrualnog siromaštva te odlučno odgovaraju na njega s obzirom na to da takav oblik siromaštva specifično pogađa upravo djevojke i žene. U ovoj godini osigurali smo financijska sredstva u iznosu od milijun eura radi opskrbe školskih ustanova i skloništa za žene žrtve nasilja besplatnim menstrualnim higijenskim potrepštinama. U suradnji s Libresse i CROATIA poliklinikom kroz kampanju pružamo dodatnu podršku i zaštitu za više od tisuću djevojaka u domovima za djecu i udomiteljskim obiteljima, a koje su upravo zbog odrastanja u nepovoljnim obiteljskim okolnostima u posebnom riziku od menstrualnog siromaštva”, naglasila je ravnateljica Uprave za obitelj i socijalnu politiku pri Ministarstvu Marija Barilić.
Projekt je podržala i CROATIA poliklinika, lider na hrvatskom tržištu privatnih pružatelja zdravstvenih usluga, koja pruža vrhunsku razinu usluga na lokacijama u Zagrebu, Splitu, Puli, Koprivnici, Osijeku i Rijeci.
“Izuzetno smo sretni što ovim projektom u funkciju dobrobiti zajednice stavljamo naše vrhunske liječničke timove i medicinsko osoblje kao i najnaprednije medicinske uređaje CROATIA poliklinika. Više od tisuću djevojaka iz domova za djecu i udomiteljskih obitelji tako će u našim vrhunskim poliklinikama u svim regijama Hrvatske moći obaviti besplatni ginekološki pregled, odnosno konzultacije za djevojčice koje još uvijek ne trebaju pregled. Drago nam je što im možemo pružiti prijeko potrebnu podršku te doprinijeti njihovom zdravlju i prevenciji bolesti na pouzdan način. Vrlo smo posvećeni društvenoj odgovornosti prema zajednici u kojoj poslujemo, zato ponosno podržavamo i ovaj projekt koji pomaže mladim djevojkama te rješava gorući problem menstrualnog siromaštva”, poručila je Maja Tucaković, voditeljica pravnih poslova i marketinga CROATIA poliklinike.
Sve detalje o kampanji moguće je pratiti na web-stranici: https://www.libresse.hr/
Tekst i fotografije: Promo