Emocionalno nedostupni partneri: Što kad blagdani dodatno naglase problem?
Blagdani, osobito Božić, mahom se percipiraju kao vrijeme ljubavi, obiteljskog okupljanja i zajedništva. I dok mnogi uživaju u svečanoj atmosferi, ...
Budući da je prehrambena industrija kakvu poznajemo već godinama ponajprije usmjerena na profit, pa tek onda na sve ostalo, ne čudi da je ujedno i jedna od industrija koje su najveći zagađivači planeta. Pretjerana konzumacija mesa, uporaba starih namirnica i kupovina previše, pa bacanje istih, itekako utječu na klimatske promjene i globalno zatopljenje.
Upravo zato vrijeme je da se osvijestimo i počnemo slijediti ovaj trend zdrave prehrane koji je tijekom posljednjih nekoliko godina postao sve glasniji. Kako bi napokon materijalizirao svoju veliku ljubav prema hrani i gastronomiji te stao zagađenju na kraj i potaknuo ljude na informiranje o zdravim namirnicama i prehrani, Mario Bobanović, poznati hrvatski chef, nakon niza godina provedenih u gastronomiji radeći u renomiranim restoranima u zemlji i inozemstvu, odlučio je pokrenuti vlastiti brend pod nazivom Food for life.
Koja je bila početna ideja kad ste krenuli s osmišljavanjem vlastitog restorana? Od čega ste znali da ne odustajete?
Ideja brenda Food for life prije svega je proizašla je iz promišljanja kako se hranimo, koje su nam prehrambene navike te koje namirnice koristimo. Svoju karijeru u ugostiteljstvu i ponajprije kuhanju započeo sam prije svega zbog istinskog zadovoljstva i ljubavi koju mi je taj posao donosio, ali s godinama, riječ “industrija” nekako je iskakala u prvi plan i tu su ta promišljanja vrlo brzo krenula. Da sada ne ulazim u dubinu problema, zahtjevi za hranom su golemi i što se industrije tiče i što se tiče privatne potrebe svih stanovnika. Hrana je postala dostupna, relativno jeftina i u općem ludilu konzumerizma i generalnog pristupa da sve mora biti brže, jače, veće, obilnije, naše prehrambene navike su ozbiljno poremećene. S tim problemom valjda su do sada već svi upoznati, ali dostupnost gotove jeftine hrane pune prerađevina, šećera i masti još su uvijek uglavnom izvor naših svakodnevnih obroka.Takav način prehrane bi po nekoj logici svakom odraslom čovjeku već trebao biti jasan, što jede i kako se hrani, koje namirnice koristi i koje to ima posljedice za zdravlje, ili nema.
I baš zato, jednim letimičnim pregledom naše ugostiteljske ponude došao sam do zaključka da takve uravnotežene prehrane zbilja nedostaje u velikoj mjeri. Jednostavna, ukusna izbalansirana hrana koja u svom sastavu ne pretjeruje niti u jednom segmentu, niti nutritivno niti kvantitativno, jest naša misija koju smo evo počeli ostvarivati.
Zdrava prehrana napokon je postao svojevrstan “trend” i u Hrvatskoj. Kakav je odjek u Zagrebu s obzirom na to da ste otvorili restoran u jeku pandemije koronavirusa?
Nekako se nadam da je to ipak više od trenda nego istinsko razumijevanje i potreba već mnogih ljudi koji su spoznali važnost i beneficije takvog načina prehrane. Odjek je za sada fenomenalan, ljudi su doista mahom oduševljeni, kako hranom tako i cijelom idejom brenda.
Hrana koju unosimo u svoj organizam u principu i govori koliko se netko brine o sebi samom. Na što najviše pazite kod pripreme?
Kod pripreme pazimo na namirnicu kao takvu da u cijelom procesu u što većoj mjeri sačuvamo ono najvrjednije u njoj te je tako prezentiramo i serviramo.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Koliko često mijenjate jela na jelovniku? Sezonski, u skladu s voćem i povrćem koje u tom trenutku imate na raspolaganju ili nešto češće?
Pa s obzirom na to da brend Food for Life trenutačno nastaje u Tkalčićevoj ulici u Zagrebu u prostoru “All Saint” restorana, koji se nalazi na doslovno nula metara od Dolca, ne moram naglašavati koja je to vrijednost i privilegija. Većinu namirnica svakodnevno biram na štandovima naših kumica te će sasvim sigurno za sada vrlo dosljedno prati sve promjene u prirodi te koristiti najsvježije sezonske plodove koji nam se u tom trenutku nude.
Kako izgleda proces planiranja novog jela? Krećete li od okusa, nutritivnih vrijednosti?
Planiranje jela je uvijek proces u kojem sudjeluje cijeli tim, a sukus toga je proizvod tog zajedničkog znanja, koji mora zadovoljiti sve kriterije, kako organoleptičkih tako i nutritivnih vrijednosti.
Namirnice koje koristite dolaze iz domaćeg uzgoja. Kako to da ste odlučili krenuti tim putem koji možda financijski nije toliko isplativ kao i povoljna uvozna roba?
Pa to i jest bogatstvo kad imate u blizini izvor svježih namirnica te svih plodova. Tako je kreiranje novih jela i proizvoda puno lakše i na putu onoga što želimo, te u skladu s našom vizijom. Za sada koristimo samo domaće OPG-ove te surađujemo s više njih.
Trenutačno je još uvijek dostava u prvom planu zbog provedenih mjera, no što možemo očekivati kad otvorite? Kakvoj atmosferi težite?
Za sada funkcioniramo putem dostava, ali nadamo se da će normalno funkcioniranje svih nas, kako ugostiteljstva tako i svih ostalih grana privrede dovesti do normalizacije u svim segmentima i tada imamo u planu ponuditi još veću paletu proizvoda za naše klijente.
Radili ste kao chef i u inozemstvu. Koje su najbolje lekcije koje ste naučili tamo i prenijeli u svoj restoran?
Poštovanje struke i namirnica. Osnovno pravilo svugdje i zauvijek.
Koje jelo Vam je najdraže pripremati privatno, a koje u restoranu?
Ne postoji roditelj koji voli neko od svoje brojne djece više. Pravo je zadovoljstvo igrati se i eksperimentirati s najrazličitijim namirnicama i tehnikama. Kuhinja je kao igraonica – nikad ne znaš što ćemo se danas igrati.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Foto: PR