Crveni ruž koji ne “bježi” s usana: 7 tajni postojanog make-upa
Može li crveni ruž preživjeti večeru u slijedovima, niz koktela i višesatni ples? Donosimo vam trikove profesionalaca i viralne beauty hacks s TikT...
Što sve svijet ljepote radi kako bi što bolje surađivao s prirodom
U 2024. godini briga o okolišu važnija je no ikad, a svijet ljepote poduzima sve što je moguće kako bi utro zeleni put u pravom smjeru i zaštitio majku prirodu. Svjetla reflektora uperena su u velike tvrtke koje bi trebale biti uzor manjim proizvođačima i indie kozmetičkim brendovima te na popisu prioriteta visoko podići ekološku osviještenost. Uz to, aktivnim eco-friendly pristupom kozmetičke tvrtke mijenjaju navike, razmišljanja i svijest kupaca same kozmetike i tako rade velike promjene direktno u kućanstvima koja počinju razmišljati na novi način. Što sve svijet ljepote radi kako bi što bolje surađivao s prirodom i zašto je to uopće važno?
Koncept planetarnih granica predstavlja skup od devet planetarnih granica unutar kojih se čovječanstvo može nastaviti razvijati i napredovati za generacije koje dolaze, a u rujnu 2023. godine tim znanstvenika je prvi put kvantificirao svih devet procesa koji reguliraju stabilnost i otpornost Zemljinog sustava. Granice su međusobno povezani procesi unutar složenog biofizičkog sustava Zemlje, a vrlo je bitno razumjeti da se izvan ovih granica okolina možda više neće moći samoregulirati.
Najnovije ažuriranje ne samo da je kvantificiralo sve granice već također zaključuje da je šest od devet granica – prekoračeno! Prekoračenje granica povećava rizik od stvaranja velikih naglih ili nepovratnih promjena okoliša, zbog čega su hitne promjene nužne.
Kozmetičke kompanije poput L’Oreal Grupe iz godine u godinu pokušavaju osmisliti i upogoniti ideje kojima će se smanjiti otpad odgovornom uporabom resursa i promocijom cirkularnih modela. Kako bi to postigla, kompanija već godinama surađuje s regulatornim institucijama i znanstvenicima na različitim temama kako bi doprinijela razvoju i implementaciji održivih poslovnih praksi te ponudila potrošačima nove ili redizajnirane proizvode visoke kvalitete i sigurnosti.
U 2024. godini svijet kozmetike sve više odbacuje korištenje takozvane djevičanske plastike u ambalažama, održivo upravlja vodom, poštuje biološku raznovrsnost i na sve se načine bori protiv klimatskih promjena. Ovakve promjene dio su transformacijskog programa “L’Oréal for the Future”, koji traje do 2030. godine.
Potpuni krug dobiva se tek kad u igru uđu i oni koji konzumiraju proizvode te zajedno s kozmetičkim tvrtkama prihvate korištenje omiljenih proizvoda na nov način.
– smanjivanje veličine i količine ambalaže za 20 %
– očuvanje prirodnih resursa poput drveta, vode i minerala
– korištenje refila u kategoriji luksuzne kozmetike, bilo da je riječ o parfemima, preparativnoj ili dekorativnoj kozmetici (YSL, Prada, Lancôme i Armani neki su od brendova koji su uveli refile)
– mijenjaju konvencionalnih materijala recikliranima (primjerice, uporaba kartonskih umjesto plastičnih boca i tuba)
– odbacivanje djevičanske plastike i fokusiranje na bočice koje su napravljene od 100 % reciklirane i reciklirajuće plastike (primjerice, linija šampona i regeneratora Elseve L’Oréal Paris)
Svatko od nas je osoba koja ima odgovornost ponašati se odgovorno prema prirodi, a edukacija iz reciklaže nešto je čemu bi svaka žena i muškarac trebali posvetiti pažnju.
Plastične boce primjerice od šampona ili gela za tuširanje bacaju se u kontejner za plastiku prazne, ali bez potrebe za ispiranjem. Plastične pumpice i čepovi bacaju se zajedno s ambalažom.
Kartonska ambalaža odlazi u kontejner za papir, no prethodno je obavezno odvojiti plastične dijelove, ako postoje.
Bočice lakova za nokte potrebno je baciti u kontejner za staklo, ali bez plastičnih čepova koji se bacaju s plastikom.
Kad se sadržaj isprazni, bočice se bez čepova bacaju u kontejner za staklo.
Bočice od dezodoransa, laka za kosu i sličnih proizvoda potrebno je odnijeti u reciklažni centar.
Bez potrebe za ispiranjem, možete ih baciti u kontejner za plastiku.
Neki kozmetički proizvodi poput ruževa za usne, roll-on dezodoransa i maskare još uvijek nemaju strogo regulirane odredbe kad je recikliranje u pitanju.
Sortiranje nije samo gesta, a ovaj primjer to dokazuje: Ako 10 ljudi sortiraju bočice od šampona, uštedjet će se 1,65 kilograma plastike, a ako tih 10 ljudi potakne još 10 ljudi da sortiraju bočice od šampona, uštedjet će se 16,5 kilograma plastike.
Sinergija svijeta ljepote i brige za okoliš zato je vruća tema, a kozmetičke tvrtke odlučne u ideji da će svijet učiniti ljepšim mjestom. Doslovno.
Budite uz one, kao i oni koji rade promjenu!
Foto: PR