Marija Kulušić u novoj kolekciji koristi elemente dalmatinske narodne nošnje
Hrvatska modna dizajnerica Marija Kulušić, osnivačica istoimenog slow fashion brenda, predstavila je briljantnu modnu kolekciju nadahnutu elementim...
Već prepoznatljivo ime novog vala hrvatskih mladih dizajnera, Mario Vijačkić, kao i u svakoj kampanji do sada, donosi nam svojstven pomak u načinu prezentacije. Kolekcija za proljeće/ljeto 2016., koja je svojevrstan nastavak istraživanja problematike identiteta u suvremenom dobu, u ovom slučaju dobila je nastavak; naime, identitet, tj. njegov razvoj i formiranje proučavani su s gledišta tradicije i njezina utjecaja. Korelacija prošlosti, tj. tradicije isprepletene sa suvremenim, uvelike su okarakterizirali aktualnu kolekciju.
Paralelno tome, Vijačkić gleda na tijelo kao konstantu; naime, ono je materija podložna manipulacijama, bilo kulture i društva, ili pak manipulacije medija. Tijelo kao prijelazni objekt fascinira odsutnošću granica, a kategorija zazornog (das Unheimliche) od Freuda se ponajprije odnosi na problematiku brisanja granica između oživljenog i neoživljenog, što se odnosi i na igru medijskoga (medijski konstruiranog) i realnog tijela: što je ja u suvremenoj modi ako ono u samome sebi već zatječe ono strano, drugotno, objekt od kojega se želi kategorijalno odvojiti?
Ručne intervencije u tekstilu, koje aludiraju na tradicionalne tehnike veza i izrade tapiserija, igra različitim teksturama, odnosi trivijalnog i visoke tehnologije, femininog i maskulinog, strukturiranog i plošnog, sjaja i matiranog, perforiranog i kompaktnog u vidu pretežnih elemenata, uokviruju cjelinu koja odiše sporty chic estetikom, koja je već prepoznatljiv Vijačkićev rukopis.
Glavna uloga u aktualnoj kampanji pripala je Sari Sorić (Talia Model), čiji vizuali nepretenciozno, čak pomalo na nevin način, uokviruju kolekciju, dok kampanja odiše prozračnošću i svježinom s aluzijom svakodnevice koja je zamjetna novost u dizajnerovu vizualnom izričaju. Make-up i kosu potpisuje Petra Sever, mlada hrvatska visažistica koja s dizajnerom surađuje od samih početaka.
Uz fotografije, kampanju prate i uokviruju i dva kratka fashion filma snimana u one takeu, tehnikom slow motiona.
Kreativno vodstvo/fotografija: Mario Vijačkić
Model: Sara Sorić (Talia Model)
Make-up/kosa: Petra Sever
Video: Adam Llewellin