Godišnji odmori trebali bi biti vrijeme opuštanja, a nikako izvor frustracija, kako to često zna biti. No, postoje određene provjerene metode koje će vam pomoći da ostvarite nezaboravan odmor.
Planirajte puno prije Bihevioralni ekonomist Dan Ariely ističe kako posjet Disney Worldu ima tri komponente: mjeseci iščekivanja, sâm put i nostalgija koju osjećate godinama nakon tog iskustva. Kako biste povećali užitak, trebate se pobrinuti za to da sva tri stadija budu ostvarena. Jedno istraživanje pokazalo je da je većina ljudi sretnija u periodu iščekivanja puta nego nakon što se vrate kući. Iščekivanje je moćno – zato smo u većini slučajeva sretniji petkom nego subotom.
Ograničite se na nekoliko opcija da smanjite žaljenje Znanost je pokazala da se ljudski mozak zablokira kada se suoči s previše opcija. Psiholog Barry Schwartz naziva to paradoksom izbora. Neki odabiri jesu bolji nego drugi, ali to ne znači da je više opcija uvijek bolje nego manje. Prije puta svedite izbore na dva mjesta. Osjećat ćete se bolje znajući da ste odabrali bolje mjesto.
Jedan tjedan odmora je bolji; nećete se sjećati dvotjednog Još jedan izvrsni bihevioralni ekonomist, Daniel Kahneman došao je do uvida koji će nam pomoći isplanirati odmor. On smatra kako smo složeni od dva “ja”. Imamo tako “ja” usredotočeno na iskustva i “ja” koje pamti. Prvo ja živi u trenutku, a drugo u prošlosti. Naše “ja” koje pamti ima problema u razlikovanju jednotjednog od dvotjednog putovanja, jer kako Kahneman kaže, ne stvaraju se nova pamćenja, priča je nepromijenjena.
Dajte si vremena Al Gini, profesor poslovne etike, predlaže ljudima da uzmu nekoliko slobodnih dana prije odmora kako bi se opustili. Što manje žurbe i strke, lakše je započeti odmor na pravi način.
Trošite novac na iskustva, a ne na stvari Trošenje novca na iskustva koja nikad nećete zaboraviti umjesto na novi auto ili napravu vjerojatno će vas učiniti sretnijima. To se odnosi i na godišnji odmor, potrošite manje na opipljivo i provedite što više vremena gradeći uspomene kojih ćete se s radošću prisjećati.
Istražujte na početku, iskoristite na kraju Brian Christian, računalni znanstvenik, kaže da nam vjerojatnost pomaže odlučiti kada probati nove stvari, a kada se držati poznatih. Za “Business Insider” otkrio je da šanse pronalaska mjesta, hrane ili iskustva koja nam se više sviđaju opadaju kako vrijeme prolazi.
Planirajte najuzbudljivije aktivnosti za sredinu ili kraj odmora I ovo pravilo je bazirano na Kahnemanovim zaključcima. Kahneman kaže da se ljudi uglavnom sjećaju vrhunca ili kraja određenog događaja. Isto vrijedi i za odmore pa uvažite ovo pravilo.
Kada se vratite kući, prepričavajte svoje dogodovštine kako bi učinili sjećanja trajnim Istraživanja sreće ukazuju da ljudi mogu sačuvati osjećaje vezane za iskustvo pričajući o tom iskustvu. Neka istraživanja čak ukazuju na mogućnost da ljude više usrećuje pričanje o iskustvima nego o materijalnom. Prepričavanje odmora najbolji je način da održite sretne uspomene živima.