Marija Kulušić u novoj kolekciji koristi elemente dalmatinske narodne nošnje
Hrvatska modna dizajnerica Marija Kulušić, osnivačica istoimenog slow fashion brenda, predstavila je briljantnu modnu kolekciju nadahnutu elementim...
Moć Anne Wintour u posljednjih 15 godina nije isključivo urednička. Ne radi se o otkrivanju briljantnih imena, granice se ne pomiču, čitatelje se ne šokira naslovnicama i editorijalima.
Njezina moć je marketinška, što je danas daleko značajnije, pogotovo ako govorimo o tiskanim medijima u kojima urednici dobivaju otkaze kao na traci, jer nisu profitabilni. Ako u obzir uzmemo ostale glavne urednice poput Carine Roitfeld, Emmanuelle Alt, pa čak i Alexandre Shulman iz britanskog Voguea, jasno ćemo uvidjeti razliku u načinu promišljanja i djelovanja.
Primjerice, Carine je i dalje divlje dijete modne industrije, strastvena kreativka koja, iako ikona mnogima, u sebi nema taj marketinški potencijal i ne izaziva strahopoštovanje. S druge strane, Wintour je Margaret Thatcher svjetske modne scene, “željezna ruka” u svilenoj Chanel rukavici koja je zavezala svoju poziciju u Conde Nastu na način na koji dosad nikome nije uspjelo.
U svojoj bogatoj karijeri promućurna Britanka je nanizala bezbroj briljantnih poteza, a jedan od najboljih povukla je 1999. godine kada je u Met Gali prepoznala velik potencijal za pozicioniranje sebe kao modnog mecene. Danas je Met Gala događanje za koje se “umire”.
Jedan dan kada cijela Peta Avenija zna tko “sjedi Bogu s lijeve strane”, a tko se neće pojaviti u Nobu restoranu sljedećih mjesec dana dok se prašina ne slegne. Svih 750 gostiju odabire Anna i njezin tim. Mjere odabira su drakonske, te mnogi u očaju nude veći iznos za ulaznicu od tih “tričavih” 25 tisuća dolara, koliko stoji ulaz za sve one koji nisu dio modne i celebrity elite.
Sasvim prigodno, prije nekoliko tjedana na Tribeci prikazan je film “First Week In May”, koji je pratio događanja s prošlogodišnje Gale. Ponovno, odličan marketinški potez koji je Wintour servirala kao predjelo prije sinoćnje glavne gozbe. U projekt Met Gala uključio se i Instagram, s posebnim kanalom na kojem su gledatelji pratili sva uzbuđenja s crvenog tepiha. Ne smijemo zaboraviti ni specijalni prijenos kanala E!, koji je prvi put posvetio emisiju crvenom tepihu Met Gala događanja. Ako u obzir uzmemo činjenicu da je E! najjači showbizz kanal u Americi, ali i u ostatku svijeta, jasno je da je Met Gala ovim prijenosom stavljen uz bok Oscarima i Zlatnim Globusima.
Ovogodišnja izložba “Manus x Machina” propituje odnos između odjevnih komada ručne i strojne izrade. U muzeju je izloženo preko 100 kreacija koje su ogledni primjerci poznatih tehnika veza, plisiranja, drapiranja, ali i novih tehnologija laserskog rezanja, termo-oblikovanja i kružnog pletenja. Generalni sponzor je prigodno Apple, te je jedan od domaćina večeri bio i šef dizajnerskog odjela Jonathan Ive. Uz Ivea, Wintour je kao domaćine pozvala glumca Idrisa Elbu, dizajnera Nicolasa Ghesquièrea i svoju miljenicu Taylor Swift, koja se nemali broj puta pojavila na naslovnici američkog Voguea.
Dress code, koji je glasio “tech white tie”, mnogima nije išao na ruku, neki su ga shvatili doslovno, a neki su odlutali od teme u samo njima znan teritorij. Dominirali su futuristički krojevi i srebrna boja za koju se odlučila većina uzvanica. Bilo je tu svega, od totalnih katastrofa, do Oscarovskih haute couture kreacija s ponekim svijetlim primjerom shvaćanja teme.
TEKST: Ana Pavić
IZVOR: Buro247
FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES